پتاسیم پرمنگنات

حالت ماده: پودری

فرمول شیمیایی: KMnO۴

حجم بسته بندی: سطل 20 الی 25 کیلوگرمی

موارد مصرف: 1- آب و فاضلاب 2- زیست محیطی

توضیحات

پتاسیم پرمنگنات چیست ؟

پتاسیم پرمنگنات یک ترکیب معدنی است که کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد . همچنین این ماده شیمیایی در واکنش های گوناگون شرکت می کند و به انجام فرآیندهای مختلف کمک می کند . پتاسیم پر منگنات در واقع یک نمک است که از یون های +K و -MnO4 تولید شده است .

این محصول  با نام های دیگری همچون پتاس ، پرمنگنات پتاسیم و پرمنگنات نیز شناخته شده است . این ترکیب شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین عناصر اکسیژن ، پتاسیم و منگنز تولید می شود ‌. فرمول شیمیایی پتاسیم پرمنگنات به صورت KMnO4 می باشد .

پتاسیم پرمنگنات

پتاسیم پرمنگنات یک ماده اکسنده قوی است . در واقع این ماده شیمیایی یک عامل اکسید کننده می باشد ‌‌. در صورتی که این ماده شیمیایی در مجاورت سایر مواد قرار بگیرد این مواد را به شدت اکسید کرده و آن ها را کاهش می دهد . این محصول  به علت داشتن این ویژگی کاربردهای بسیار فراوانی دارد .

ویژگی های پتاسیم پرمنگنات :

این محصول  یک ترکیب شیمیایی مفید است که به حالت جامد یافت می شود . این ترکیب شیمیایی حالت کریستالی دارد که کریستال های این ماده ، به صورت بلورهای تیز می باشد . این محصول  به رنگ بنفش ارغوانی بسیار تیره است .  خریداران این محصول  توجه داشته باشید پتاسیم پرمنگنات جزو ترکیبات شیمیایی بدون بو است و هیچ گونه بویی ندارد .

از دیگر ویژگی های این ترکیب معدنی می توان به حلالیت بسیار خوب این ماده در آب اشاره کرد . زمانی که این محصول  در آب حل می شود ، محلولی به رنگ ارغوانی ایجاد می کند که عدد اکسایش این محلول ۷ می باشد .

این محصول  در دمایی معادل ۲۴۰ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می ‌رسد . همچنین این ماده شیمیایی در این دما به صورت کامل تجزیه می شود .

پتاسیم پرمنگنات جز مواد غیر قابل احتراق محسوب می شود و آتش زا نیست . اما این ترتیب شیمیایی می‌ تواند به سوختن مواد آتش زا ، سرعت ببخشد .

از دیگر ویژگی ها و خواصاین محصول  می توان به خاصیت ضدعفونی کنندگی ، قابض بو ، خاصیت کشندگی میکروب ها و … اشاره کرد .

 

کاربردهای پتاسیم پر منگنات :

این محصول   از جمله مواد شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که در صنایع گوناگون کاربردهای فراوانی دارد . در این قسمت قبل از خرید به شرح مختصر این کاربردها می پردازیم :

پتاسیم پرمنگنات در تصفیه آب :

پتاسیم پرمنگنات یکی از ترکیبات شیمیایی کاربردی در تصفیه آب می باشد . حضور این محصول  در تصفیه آب باعث کنترل طعم و بوی آب می شود . همچنین باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب آب می شود .این محصول  تا حدودی می تواند آب را ضدعفونی کند اما جزو مواد ضدعفونی کننده قوی به شمار نمی رود .

پتاسیم پرمنگنات در پزشکی :

این محصول  کاربردهای بسیار فراوانی دارد که یکی از کاربردهای این ترکیب شیمیایی در پزشکی می باشد . همانطور که گفته شد پتاسیم پرمنگنات خاصیت اکسید کنندگی بسیار خوبی دارد ، به همین علت به عنوان یک ضدعفونی کننده می توان برای برخی از بیماری ‌ها ، زخم‌ها و عفونت های قارچی از آن استفاده کرد . همچنین از این محصول  می توان برای تسکین و درمان انواع بیماری های پوستی همچون اگزما استفاده کرد .

پتاسیم پرمنگنات در نساجی :

از این محصول  برای ایجاد حالتی مستعمل در برخی از پارچه ها همچون پارچه های جین استفاده می کنند . این فرآیند جزو فرآیندهای پایانی تولید پارچه می باشد .

صنایع سینمایی:

در صنایع سینمایی از پرمنگنات پتاسیم برای کهنه کردن لباس ها استفاده می‌شود. خاصیت اکسیدکنندگی پرمنگنات باعث می‌شود پارچه ها، نخ ها، چوب و شیشه و … تا ۱۰۰ سال قدیمی تر دیده شوند.

سنتزهای شیمی آلی:

مهمترین و بزرگترین کاربرد این محصول ، استفاده از آن به عنوان واکنشگر در سنتز برخی مواد آلی بروش اکسایش است. مثلاً ترکیباتی بنزوآلکیل به اسیدها اکسید می شوند. همچنین با استفاده از پرمنگنات، آلکنها را به گلیکول‌ها تبدیل می‌کنند.

 

خرید پتاسیم پرمنگنات :

شرکت مهستان شیمی پارسه ، امروزه یکی از مراکز تولید کننده محصولات شیمیایی صنعتی ، خوراکی و آزمایشگاهی با ۲۰ سال سابقه درخشان می باشد که طیف گسترده ای از انواع مواد شیمیایی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد .

برای خرید این محصول  باید با خواص آن ، چگونگی نگهداری آن و … آشنا باشید . برای این منظور می توانید با شرکت مهستان شیمی پارسه تماس بگیرید تا از تمامی نکات لازم برای خرید این محصول  و همچنین آخرین قیمت این ماده شیمیایی مطلع شوید . در نهایت مشاوران ما شما را برای داشتن خریدی مطمئن راهنمایی می‌ کنند .

شرکت مهستان شیمی پارسه ، عرضه کننده پتاس مرغوب با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد که کاملا بهداشتی و مطمئن می باشد .

فروش پتاسیم پرمنگنات:

این محصول  در گالن های ۲۵ و ۵۰ کیلوگرمی به فروش میرسد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پتاسیم پرمنگنات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست