اگزالیک اسید

حالت ماده: پودر

فرمول شیمیایی: C2 H2 O4

حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی

موارد مصرف: 1- رنگ 2- ضد یخ 3- کشاورزی 4- عکاسی

توضیحات

اسید اگزالیک چیست ؟

اگزالیک اسید ( Oxalic acid) از جمله ترکیبات آلی می باشد که با نام های دیگری همچون اسید اکسالیک ، جوهر ترشک  در میان مردم شناخته شده است . اگزالیک اسید ، یک ترکیب ارگانیک از خانواده دی کربوکسیلیک اسیدها می باشد و فرمول شیمیایی آن به صورت C2H2O4 می باشد .

این ماده شیمیایی خاصیت اسیدی بالایی دارد . در واقع می توان گفت خاصیت اسیدی این ترکیب بسیار بیشتر از استیک اسید است .

اگزالیک اسید

 

این محصول از جمله ترکیبات سمی بوده و خوردن آن یا حتی تماس آن با پوست ، می تواند صدمات و خطرات جدی برای انسان داشته باشد .

Item Parameters Unit Result
۱ Main content Weight % ۹۹.۶
۲ SO۴۲- content Weight % ۰.۰۷
۳ Ash content Weight % ۰.۰۱
۴ Heavy Metal content (Pb) Weight % ۰.۰۰۰۵
۵ Fe Weight % ۰.۰۰۰۵
۶ Chlorideate(Cl) Weight % ۰.۰۰۰۵

 

ویژگی های اسید اگزالیک :

اسید اگزالیک ترکیب شیمیایی است که به صورت بلور هایی سفید رنگ دیده می شود . این ترکیب آلی به صورت جامد یافت می ‌شود که حالت کریستالی دارد و هیچ گونه رنگ و بویی ندارد .

این ماده شیمیایی توانایی حل شدن در آب را دارد و در نهایت محلول حاصله که از ترکیب آب و این محصول  به وجود می ‌آید ، محلولی بی رنگ است . این محلول خاصیت اسیدی دارد و کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد .

به علاوه این ترکیب شیمیایی کاربردی ، در اتانول و دی اتیل اتر نیز قابلیت حل شدن دارد و می توان برای امور مختلف از این ویژگی استفاده کرد .

این محصول ، همان طور که از نامش پیداست یک اسید میباشد و جزئی از خانواده کربوکسیلیک ها است که کاربردهای بسیار زیادی از جمله پاک کردن لکه های گوناگون دارد .

از دیگر ویژگی های این ماده می توان به حساسیت این ترکیب به گرما اشاره کرد . این ترکیب شیمیایی اگر با ترکیبات خاص مخلوط شود ، می تواند حالت انفجاری داشته باشد . پس باید به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از این ترکیب شیمیایی ، دمای محیط را مناسب نگه دارید تا از بروز مشکلات و خطرات مختلف جلوگیری کنید .

 

انواع اگزالیک اسید :

این ترکیب آلی به دو صورت یافت می شود :

اگزالیک اسید بدون آب :

این محصول بدون آب یک جامد بلوری و سفید رنگ است و حالت کریستالی دارد . این ترکیب بی بو بوده و حالتی پایدار دارد .

اگزالیک اسید آبپوشی شده :

اگزالیک اسید آبپوشی شده در آرایش مولکولی خود به ازای هر یک مولکول از این محصول ، دو مولکول آب دارد . در واقع مولکول های آب آن را احاطه کرده اند . در این صورت به این ترکیب ، این محصول دو آبه می گویند .

این ترکیب در دمایی معادل ۱۰۰ درجه سانتی گراد می تواند آب خود را از دست بدهد .

با تماس با ما می توانید برای خرید این محصول  بدون آب و یا آبپوشی شده اقدام کنید و سفارش خود را ثبت کنید .

 

کاربرد های اسید اگزالیک :

اگزالیک اسید به علت خاصیت و ویژگی هایی که دارد ، کاربردهای بسیار فراوانی در صنایع گوناگون دارد که در این قسمت به شرح آن می پردازیم تا خریدی بهتر داشته باشید :

اسید اگزالیک و صنایع دارویی :

این ترکیب شیمیایی می تواند برای ضدعفونی کردن و استریل کردن تجهیزات پزشکی ، مورد استفاده قرار گیرد . همچنین در ساخت داروهای شیمیایی از این ترکیب آلی برای رقیق سازی استفاده می شود .

اگزالیک اسید و پاک کننده ها :

این محصول  یکی از قوی ترین پاک کننده هاست و برای ضدعفونی کردن و تمیز کردن وسایل گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین این ترکیب برای تمیز کردن سطح آهن و از بین بردن زنگ آهن بسیار استفاده می شود . به علاوه این ترکیب آلی می تواند اکسیدهای روی فلزات را تمیز کند و از بین ببرد .

اسید اگزالیک و تصفیه آب :

این ترکیب شیمیایی برای تصفیه آب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . چرا که اسید اگزالیک می تواند به خوبی با کلسیم موجود در آب پیوند داده شود و باعث ته نشینی سریع تر آن می شود و روند تصفیه آب سریع تر می شود .

 

خرید اسید اگزالیک :

شرکت مهستان شیمی پارسه  سابقه درخشان در زمینه عرضه مواد شیمیایی درجه یک ، اسید اگزالیک را در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی خدمت شما عزیزان ارائه می دهد . این محصول  به صورت خشک و دو آب وجود دارد که با توجه به کارایی هایی که دارند ، می توانید برای مصارف گوناگون از آن استفاده کنید .

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید اسید اگزالیک با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند که خریدی مناسب داشته باشید .

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اگزالیک اسید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست