ایزوپروپیل الکل

نام: ایزوپروپیل الکل
فرمول شیمیایی: C3H8O1
موجودی:  موجود در انبار
حجم بسته بندی: بشکه 160 کیلوگرمی
موارد مصرف: ضد عفونی کننده
خرید ایزوپروپیل الکل : 📞تماس بگیرید 📞
 قابلیت ارسال:  به سراسر کشور
☎️ شماره تماس: 09192688627

توضیحات

ایزوپروپیل الکل

محصولات شیمیایی بسیار زیادی در دنیای صنعت مورد استفاده قرار می گیرند که با توجه به خواص و ویژگی هایی که دارند، در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. یکی از این دسته بندی ها، الکل ها می باشند. الکل ها، کاربردهای گسترده ای در صنعت دارند و فعالیت صنایع مختلف نیازمند خرید این دسته از مواد شیمیایی است.

یکی از اعضای خانواده الکل ها، ایزوپروپیل الکل می باشد. ایزوپروپیل الکل، از جمله ایزومرهای پروپیل الکل است که از آن در ساخت محصولات بسیاری نظیر مواد آرایشی، مواد مراقبت پوست، انواع داروها، انواع مواد شوینده و… استفاده می شود.

حال ممکن است برای خریداران ایزوپروپیل الکل سوالات بسیاری ایجاد شده باشد که این ماده شیمیایی چیست؟ در کدام صنایع از ایزوپروپیل الکل استفاده می شود؟ از کدام مرکز فروش مواد شیمیایی، خرید کنیم؟ و…

پاسخ تمامی سوالات فوق در ادامه به صورت کامل مطرح شده است. اگر از جمله خریداران ایزوپروپیل الکل هستید، خواندن متن زیر به شما عزیزان توصیه می شود…

ایزوپروپیل الکل 

ایزوپروپیل الکل از جمله ترکیبات شیمیایی بسیار کاربردی است که از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین سه عدد عنصر کربن C ، هشت عدد عنصر هیدروژن H و یک عدد عنصر اکسیژن تشکیل می شود و فرمول ایزوپروپیل الکل به صورت C3H8O می باشد .

 

ایزوپروپیل الکل

ماده شیمیایی مورد نظر در ساختار خود سه اتم کربن دارد که در یک زنجیره کربنی با یک دیگر پیوند دارند . هر یک از اتم های کربن که در انتهای زنجیره کربنی قرار دارند ، با پیوند یگانه به سه عدد اتم هیدروژن متصل شده اند و اتم کربن در وسط این ترکیب از یک طرف به اتم هیدروژن و از طرف دیگر به یک گروه هیدروکسیل وصل است .

این ترکیب خارق العاده برای اولین بار توسط شیمیدان ایرانی ، ابوبکر محمد بن زکریای رازی شناخته شد . وی از تقطیر شراب ، ماده ای بدست آورد و آن را الکل نامید که امروزه با نام عمومی الکل مشهور است .

این ترکیب شیمیایی با نام‌ های دیگری همچون ایزوپروپینول الکل و الکل پروپانول نیز در بازار شناخته شده است و نام تجاری آن Alcojel می باشد .

این محصول شیمیایی در واقع یک الکل آلیفاتیک هیدروکربنی می باشد که بیشترین کاربرد این ترکیب شیمیایی در در صنعت پزشکی می باشد . در واقع از ایزوپروپیل الکل برای ضدعفونی کردن جراحات مختلف و حتی ضدعفونی کردن دست و سطوح استفاده می ‌کنند .

ویژگی های ایزوپروپیل الکل (ایزوپروپینول الکل) :

ایزوپروپیل الکل از جمله مواد شیمیایی مایع محسوب می شود که هیچ گونه رنگی ندارد . در رابطه با بوی این محصول شیمیایی می‌ توان گفت که بویی مشابه بوی استون و یا اتانول دارد . این ماده شیمیایی طعمی خاص دارد که کمی تلخ است .

از دیگر ویژگی های این ترکیب شیمیایی می توان به نقطه ذوب و جوش این ماده شیمیایی اشاره کرد . ایزوپروپیل الکل در دمایی معادل ۸۹ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد و در دمای معادل ۸۲.۶ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می ‌رسد .

ایزوپروپیل الکل ، حلالیت بسیار خوبی در آب دارد و به مقدار زیاد در آب حل می شود . همچنین این ترکیب شیمیایی در سایر مواد شیمیایی همچون کلروفرم ، اتر ، اتانول ، گلیسیرین ، بنزن و حتی استون محلول است .

این ترکیب شیمیایی بسیار آتش گیر می باشد و در صورتی که در معرض حرارت نور خورشید قرار گیرد و یا در مجاورت منبع گرما و حرارت قرار گیرد ، به سرعت واکنش می دهد و می تواند مشتعل شود .

 

این ترکیب شیمیایی با غلظت های متفاوت از ۶۰ درصد تا ۹۰ درصد وجود دارد اما معمولاً از غلظت های پایین تر از این محصول استفاده می کنند . غلظت ۷۰ درصد ، غلظت بسیار مناسبی برای این ترکیب می‌ باشد چرا که هم خواص و ویژگی های محصول در این درصد کاملاً حفظ می ‌شود و هم احتمال آتش گرفتن و اشتعال  کاهش می‌ یابد ‌.

روش های تولید ایزوپروپیل الکل :

روش های بسیار زیادی برای تولید ایزوپروپیل الکل وجود دارد . در واقع برای تولید این ترکیب‌ شیمیایی می بایست پروپیلن به صورت مستقیم و غیرمستقیم مورد هیدراتاسیون قرار گیرند  .

تولید به روش هیدراتاسیون مستقیم :

در این روش پروپیلن طی انجام واکنشی‌ گرمازا ،  به ایزوپروپیلن تبدیل می شود . این واکنش شیمیایی محصولات جانبی نیز دارد .

تولید به روش هیدراتاسیون غیر مستقیم :

در این روش در ابتدا طی انجام واکنشی استر تولید می شود . سپس آن را هیدرولیز کرده و ایزوپروپیل الکل تولید می شود . این واکنش شیمیایی محصولات جانبی نیز دارد .

تفاوت ایزوپروپیل الکل و اتانول:

ایزوپروپیل الکل و اتانول، هر دو یک ماده شیمیایی با خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد باکتریایی هستند. همچنین این دو ماده شیمیایی از جمله اعضای خانواده الکل ها محسوب می شوند. اما تفاوت هایی با یک دیگر دارند.

از جمله تفاوت های این دو ماده شیمیایی می توان به میزان سمیت آن ها اشاره کرد. در واقع می توان گفت که میزان سمیت ایزوپروپیل الکل نسبت به اتانول بسیار کمتر است. همچنین در موارد بسیار زیادی ایزوپروپیل الکل سریع تر از اتانول عمل می کند و زمان کمتری برای از بین بردن باکتری ها نیاز دارد.

با وجود این که این دو ماده شیمیایی از نظر ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری ها بسیار شبیه به هم عمل می کنند، اما در صورتی که در معرض پوست انسان قرار گیرند، واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند‌. در واقع اتانول برای پوست انسان می تواند مشکلاتی نظیر خشکی پوست ایجاد کند و نباید به تنهایی جهت ضدعفونی کردن دست استفاده شود. در صورتی که ایزوپروپیل الکل بر روی بافت های پوست انسان تاثیر نمی گذارد و می تواند ماده ضدعفونی کننده مناسبی برای پوست انسان باشد.

کاربردهای ایزوپروپیل الکل :

ایزوپروپیل الکل در مواد شوینده :

از آنجایی که این ترکیب شیمیایی خاصیت پاک کنندگی و تمیز کنندگی دارد ، پس از آن برای تولید انواع مواد شوینده ، شیشه شور ها و …  مورد استفاده قرار می گیرد .

ایزوپروپیل الکل در مواد ضدعفونی کننده :

این ترکیب شیمیایی در واقع یک ماده شیمیایی ضدعفونی کننده می باشد و می تواند میکروب ها وباکتری ها را از بین ببرد . به همین علت به طور مستقیم به عنوان یک محلول ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد .

همچنین ماده شیمیایی در زمان جراحی مورد استفاده قرار می گیرد چرا که می توان با این ترکیب شیمیایی جراحات و زخم ها را ضدعفونی کرد .

 

الکل پروپانول در لوازم آرایشی و بهداشتی :

از الکل پروپانول برای تولید برخی از مواد آرایشی و بهداشتی همچون لاک ناخن ، انواع اسپری های مو و … مورد استفاده قرار می گیرد .

ایزوپروپیل الکل در صنعت چاپ:

در صنعت چاپ ، دستگاه های گوناگونی فعالیت دارند که برای کاهش دمای آب دستگاه های چاپ می ‌توان از ایزوپروپیل الکل استفاده کرد . چرا که خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارد .

ایزوپروپیل الکل در صنعت خودروسازی:

از دیگر کاربردهای ایزوپروپیل الکل می‌توان استفاده از آن در صنعت خودروسازی اشاره کرد. در واقع از این ماده به صورت مستقیم برای تولید قطعات خودرو استفاده نمی‌شود. بلکه این ماده در محصولاتی نظیر ضد یخ ها و چسب ها حضور دارد.

همچنین پوشش ها و رنگ های خودرو حاوی مقادیری از ایزوپروپیل الکل می باشد، زیرا به سرعت خشک می شود و به راحتی می‌توان اثرات چسب را از روی آن پاک کرد.

ایزوپروپیل الکل در آزمایشگاه:

ایزوپروپیل الکل در آزمایشگاه های مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تولید انواع مواد شیمیایی کمک می کند. در واقع این ماده شیمیایی را نوعی واسطه شیمیایی می دانند. از ایزوپروپیل الکل به منظور ساخت استون استفاده می کنند. اما کاربردهای آن به تولید استون محدود نمی شود.

ایزوپروپیل الکل به عنوان نوعی حلال:

حلال های شیمیایی متعددی در دنیای صنعت وجود دارد که با خواص و ویژگی های منحصر به فردی در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از حلال های شیمیایی که امروزه به وفور در صنایع گوناگون استفاده می‌ شود، ایزوپروپیل الکل می باشد. مزیت استفاده از این حلال، نسبت به سایر حلال های شیمیایی، غیر سمی بودن آن است. به همین علت می ‌توان از این ماده در صنایع مختلف استفاده کرد. از او پروپیل الکل به عنوان یک مایع پاک کننده و حلال کثیفی ها و چربی ها نیز استفاده می شود.

ایزوپروپیل الکل در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی:

این ماده شیمیایی برای تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده خریداران قرار می‌ گیرد. در واقع ایزوپروپیل الکل جزء اصلی سازنده انواع لاک های ناخن، اسپری مو و… می باشد.

شرایط نگهداری از ایزوپروپیل الکل:

به طور کلی ایزوپروپیل الکل چه به صورت مایع و چه به صورت گاز، از جمله مواد شیمیایی آتش گیر محسوب می شود. همچنین بخارات غلیظ این ماده شیمیایی می‌ تواند منجر به تحریک چشم و بینی انسان شود. به همین علت این ماده شیمیایی می ‌بایست در شرایطی مناسب نگهداری شود تا بروز مشکلات و حوادث به حداقل برسد.

به طور کلی این ماده شیمیایی می ‌بایست در بسته بندی های مناسب با درب محکم قرار گیرد تا بخارات آن خارج نشوند. همچنین ظروف حاوی ایزوپروپیل الکل می ‌بایست به دور از هر گونه گرما و نور خورشید قرار گیرد.

انباری که برای نگهداری این ماده شیمیایی در نظر دارید، می بایست دارای تهویه مناسب باشد و همچنین این ماده شیمیایی به دور از سایر مواد شیمیایی قرار گیرد.

خرید ایزوپروپیل الکل :

ایزوپروپیل الکل از جمله مواد شیمیایی کاربردی می باشد که در صنایع مختلف همچون صنعت چاپ ، صنعت تولید لوازم آرایشی ، صنعت تولید لوازم بهداشتی و شوینده ، صنعت تولید مواد ضد عفونی کننده ، صنعت داروسازی ، صنعت تولید رزین و … بسیار کاربردی است و بازار خرید و فروش بالایی دارد .

همچنین این ترکیب شیمیایی در آزمایش های بیولوژیکی نقش به سزایی ایفا می کند . به علاوه به انجام فرایندها و واکنش های شیمیایی کمک می کند .

از جمله مواد شیمیایی که توسط شرکت مهستان شیمی پارسه به تولیدکنندگان کشور عرضه می شود ، ایزوپروپیل الکل مرغوب می باشد . برای خرید این محصول  می توانید با ما در ارتباط باشید .

قیمت ایزوپروپیل الکل :

قیمت مواد شیمیایی هر روزه در حال تغییر است .و قیمت این محصول  نیز همچون سایر مواد شیمیایی ، روزانه دستخوش تغییرات بسیاری می شود . به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت ترکیب شیمیایی و همچنین نحوه پرداخت و ارسال محصول می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید .

فروش ایزوپروپیل الکل:

فروش این محصول  با بهترین کیفیت توسط شرکت مهستان شیمی پارسه  انجام می شود. ایزوپروپیل الکل از جمله محصولات کاربرد ای در دنیای صنعت محسوب می‌ شود و فعالان صنایع گوناگون از این ماده به عنوان ماده اولیه و یا ثانویه استفاده می کنند.

هم اکنون شرکت مهستان شیمی پارسه آمادگی لازم جهت فروش ایزوپروپیل الکل را دارا می باشد. فروش این ماده شیمیایی به اقصا نقاط کشور امکان پذیر است.

 

 


سوالات متداول

آیا ایزوپروپیل الکل همان اتانول است؟

ایزوپروپیل الکل و اتانول تفاوت های بسیاری از نظر فیزیکی و شیمیایی با یکدیگر دارند. همچنین کاربردهای این دو ماده در صنعت با یکدیگر متفاوت است.

 

قیمت ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد چقدر است؟

قیمت این محصول  ۷۰ درصد، با نوسانات قیمت بازار جهانی، هواره درحال تغییر است. شما می توانید جهت استعلام قیمت به روز این محصول  الکل ۷۰ درصد با شماره ۰۲۱۵۴۵۷۱ تماس حاصل فرمایید.

 

ایزوپروپیل الکل آزمایشگاهی چیست؟

ایزوپروپیل الکل آزمایشگاهی به غلظت های بین ۷۰ تا ۹۰ درصد این ماده گفته می شود که برای امور مختلف، همچون تولید محصولات جدید، نگهداری از نمونه های آزمایشگاهی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آیا ایزوپروپیل الکل خوراکی است؟

ساختار ایزوپروپیل الکل به گونه‌ ای است که بدن انسان توانایی متابولیزه کردن آن را ندارد. به همین علت حتی در صورت نوشیدن مقدار اندکی از این محصول ، خطر مرگ فرد را تهدید می کند. افرادی که پس از نوشیدن ایزوپروپیل الکل زنده می مانند، بینایی خود را به صورت کامل از دست می ‌دهند و دچار کوری دائم می شوند.

 

ایزوپروپیل الکل ۹۹ درصد چه کاربردهایی دارد؟

این محصول  با درصد خلوص ۹۹ درصد، خالص ترین نوع این ماده محسوب می شود که به عنوان نوعی حلال صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد‌.

این ماده شیمیایی خاصیت تمیز کنندگی بسیار قوی داشته و با سرعت بسیار بالایی تبخیر می شود. به همین علت می توان از آن برای صنایع گوناگون که به آب حساس هستند، استفاده کرد.

از جمله کاربردهای این محصول  ۹۹ درصد می توان به صنعت ساخت دستگاه های پزشکی، صنعت ساخت برد مدار های چاپی، صنعت لحیم کاری و… اشاره کرد.

 

موثرترین الکل برای ضدعفونی کردن کدام است؟

موثرترین الکل برای ضد عفونی کردن، ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد می باشد. در ساختار این نوع ایزوپروپیل الکل، مقادیری از آب وجود دارد که خود عاملی اصلی برای تخریب میکروارگانیسم های بیماری زا می باشد.

این محصول ۷۰ درصد، سرعت بسیار خوبی در ضدعفونی کردن و گندزدایی دارد. همچنین قدرت این ماده شیمیایی در ضدعفونی کردن، بسیار زیاد است. به همین علت از این ماده به عنوان موثرترین ماده ضدعفونی کننده یاد می شود.

 

نکات ایمنی اولیه در زمان استفاده از ایزوپروپیل الکل کدام اند؟

اگر از جمله افرادی هستید که با این ماده شیمیایی با درصد خلوص بالا در ارتباط هستید، به شما توصیه می شود که از دستکش، روپوش و همچنین عینک و ماسک تنفسی استفاده کنید. زیرا می تواند موجب تحریک پوست، دستگاه تنفسی و یا چشم شود.

اما این محصول  ۷۰ درصد که در دسترس تمامی افراد است، برای انسان بی خطر است و استفاده از آن منجر به تحریک پوست و یا چشم نمی ‌شود. همچنین ماده سمی برای انسان محسوب نمی شود. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بلع این ماده شیمیایی بسیار کشنده می باشد.

 

ایزوپروپیل الکل را از کجا خریداری کنیم؟

اگر از جمله مصرف کنندگان این محصول  هستید، به شما توصیه می شود که از مراکز معتبر و به نام کشور اقدام به خرید این محصول  کنید‌.

شرکت مهستان شیمی پارسه، از جمله مراکز توزیع کننده مواد شیمیایی درجه یک می باشد. اگر قصد خرید این محصول  ۷۰ درصد و یا خرید ایزوپروپیل الکل ۹۹ درصد را دارید، می توانید با مسئولین فروش شرکت مهستان شیمی پارسه در ارتباط باشید و خرید خود را نهایی کنید.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ایزوپروپیل الکل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست