تری اتانول امین

نام: تری اتانول آمین
فرمول شیمیایی: C6H15NO3
موجودی انبار:  موجود در انبار
حجم بسته بندی: بشکه 230 کیلوگرمی
خرید اتیلن گلایکول: تماس بگیرید 📞
ارسال:  به سراسر کشور
شماره تماس: 09192688627

توضیحات

تری اتانول امین

با گذشت زمان و پیشرفت صنایع، مواد شیمیایی نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ایفا کردند و زندگی انسان را تغییر دادند. اگر به اطراف خود توجه کنید، خواهید دید که مواد شیمیایی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته ای از محصولات شیمیایی کاربردی، اتانول آمین ها می باشند که به سه نوع کلی مونو اتانول آمین، دی اتانول آمین و تری اتانول آمین تقسیم می شوند. هر یک از انواع اتانول آمین ها با ویژگی ها و خواص منحصر به فرد، برای امور مختلف در صنعت به کار گرفت. یکی از انواع اتانول آمین ها، تری اتانول آمین می باشد.

اکنون ممکن است سوالات بسیاری ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که تری اتانول آمین چیست؟ ویژگی های این محصول کدام اند؟ در کدام صنایع از تری اتانول آمین استفاده می شود؟ از کدام مرکز، این محصول را خریداری کنیم؟ و…

برای دریافت پاسخ تمامی سوالات فوق و آشنایی بهتر با این محصول، خواندن این مقاله به شما عزیزان توصیه می شود

تری اتانول‌ آمین چیست ؟

تری اتانول آمین یک ترکیب شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که نوعی از اتانول آمین ها می باشد . این ماده شیمیایی با نام ترولامین نیز شناخته شده است و به اختصار با نماد TEA یا TEOA نیز مشهور است .

این ترکیب شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین ۶ عدد عنصر کربن ، ۱۵ عدد عنصر هیدروژن ، یک عدد عنصر نیتروژن و ۳ عدد عنصر اکسیژن ساخته می شود . فرمول شیمیایی تری اتانول آمین به صورت C6H15NO3 می باشد .

ماده شیمیایی مورد نظر جزوی از خانواده ترکیبات شیمیایی آلی محسوب می‌ شود که در ساختار خود یک دسته آمین و سه دسته الکل می باشد . هر کدام از این دسته الکل ها دارای گروه هایی از هیدروکسیل هستند .

تری اتانول آمین در واقع هم خواص اتانول آمین ها را دارا می باشد و هم خواص الکل ها را دارد . به همین دلیل توانایی و ظرفیت واکنش با هر دو گروه را دارد .

کاربرد تری اتانول امین

اتانول امین ها برای فرآیند شیرین کردن گاز، روان کننده وشوینده و همچنین در صنایع دارویی و کشاورزی کاربرد دارد.

شیرین کردن گاز:

مونو اتانول و دی اتانول ها زمانی که در معرض دمای بالا قرار می‌گیرند گاز اسید و آمین تولید میکنند.

مونو متانول امین در جریان سنتز گاز برا تصفیه گاز مورد استفاده قرار میگیرد و در نتیجه آمونیک و هیدروژن و کربن مونواکسید تولید میشود.

نساجی:

اتانول آمین ها درفرآیند نساجی به عنوان واکنش حد واسط برای آماده سازی روکش های نخی بادوام و نرم کننده ها کاربرد دارد. به دلیل مقدار کم آلکالین صابون های آمینی به عنوان ماده پاک کننده ابریشم و پشم مورد استفاده قرار می­گیرند. دی اتانول آمین و تری اتانول آمین در ساخت رنگ مصنوعی ابریشمی نیز کاربرد دارند.

خشک شویی:

اتانول آمین ها به علت خاصیت آبدوستی که دارند در خشک شویی کاربرد عمده ای دارند. به علت خواص ضد الکتریسیته و ضد رنگ نمک های اتانول آمین از آن ها در زمینه نرم کنندگی منسوجات نیز استفاده میشود.

فلز کاری:

اتانول آمین ها اغلب به عنوان خنثی کننده اجزای اسیدی در اسپری های روان کننده به منظور جلوگیری از خوردگی به کار می­رود.

مواد آرایشی و بهداشتی:

اسیدهای چرب با اتانول آمین خنثی می­‌شوند. دی اتانول آمین جز مواد معمول تشکیل دهنده شامپو و لوازم آرایشی هستند که موجب ساختار کرمی و کف کردن این مواد می‌­شوند. کوکو آمید دی اتانول آمین یا روغن نارگیل مورد استفاده در شوینده ها یکی از مشتقات دی اتانول آمین است. دی اتانول آمین ماده اولیه در تولید مورفولین نیز می­باشد.

تری اتانول آمین و تولید کرم:

یکی از کاربرد های تری اتانول آمین، در صنعت تولید کرم های مختلف می باشد. در واقع می توان گفت که تری اتانول آمین به منظور بهبود کیفیت، مورد استفاده قرار می گیرد.

تری اتانول آمین، می تواند به تنظیم میزان PH کرم کمک کند و از تحریک پوست جلوگیری کند. همچنین این ماده شیمیایی نوعی تثبیت کننده محسوب می شود که با حضور خود در ساختار کرم های مختلف، ثبات بیشتری را ایجاد می کند.

به علاوه تری اتانول آمین یک امولسیفایر می باشد. امولسیفایر ماده ای است که می تواند مواد روغنی و غیر روغنی را در کنار یک دیگر قرار دهد. به همین علت از این ماده در ساختار کرم ها استفاده می شود که مواد روغنی و غیر روغنی از یک دیگر جدا نباشند و ترکیبی یکنواخت ایجاد شود.

تری اتانول آمین در صنعت تولید محصولات شوینده:

از جمله کاربردهای تری اتانول آمین برای خریداران، می توان به استفاده از آن در صنعت تولید محصولات شوینده اشاره کرد. در واقع بخش زیادی از تری اتانول آمین تولیدی، در صنعت تولید محصولات شوینده استفاده می شود. در واقع این ماده شیمیایی برای تهیه و تولید انواع مایع ظرفشویی، شوینده صورت و… مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل محبوبیت تری اتانول آمین در این صنعت، خواص و ویژگی های منحصر به فرد ماده مورد نظر می باشد. از ویژگی های مهم این ماده شیمیایی، تنظیم کنندگی میزان اسیدی یا بازی بودن محیط، تثبیت کنندگی، ثبات خاصیت امولسیون کنندگی و…می باشد.

تری اتانول آمین در صنعت داروسازی:

از دیگر کاربردهای تری اتانول آمین می توان استفاده از آن در صنعت داروسازی را نام برد. از این ماده شیمیایی برای تولید پمادهای ضد درد عضلانی و مفاصل استفاده می ‌شود.

 تری اتانول آمین در صنعت تولید سیمان:

تری اتانول آمین از جمله مواد افزودنی پرکاربرد محسوب می شود که از آن در روند تولید سیمان استفاده می شود. با استفاده از تری اتانول آمین در صنعت تولید سیمان، از تجمع پودرها در سطح سطوح مورد نظر جلوگیری می شود.

تری اتانول آمین در صنعت عکاسی:

تری اتانول آمین از جمله ترکیبات شیمیایی قلیایی محسوب می‌ شود که به علت وجود این خاصیت از آن در صنایع گوناگون نظیر صنعت عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد. در پردازش عکاسی، تری اتانول آمین عامل قلیایی است

نکات ایمنی تری اتانول امین

پوست: در صورت تماس با پوست باعث سبب درد در قسمت آلوده شده و قرمزی و تاول در آن ناحیه میشود. فورا لباس های آلوده از تن خارج شود و محل تماس را به مدت ۱۵ دقیقه با آب و صابون شستشو می شود. لباس ها قبل از استفاده آبکشی شوند.

تنفس: شخص را به هوای آزاد برده شود و در صورتی که تنفس قطع شده باشد تنفس مصنوعی به فرد داده شود و اگر همچنان در تنفس مشکل داشت اکسیژن وصل شود و به پزشک مراجع شود.

تماس با چشم: سبب ورم و قرمزی و سوختگی چشم می‌شود. در این صورت پلک ها را کامل باز کرده و به مدت ۱۵ دقیقه با آب شسته شود.

گوارشی: فرد وادار به استفراغ نشود، در صورت بیهوش بودن چیزی خورانده نشود و در صورت به هوش بودن آب یا شیر خورده شود.

اشتعال: بخارات این ماده حتی در دمای کمتر از نقطه اشتعال اگر با هوا مخلوط شود قابل اشتعال می‌شود.در نتیجه ظروف نگه داری آن باید مقاومت کافی را داشته باشد.

انفجار: طروف حاوی این ماده در زمان آتش سوزی منفجر میشوند.

محل نگه داری تری اتانول امین

این ماده باید در محیطی دور از حرارت، جرقه و شعله نگه داری شود. در محیطی خنک، خشک و تهویه دار نگه داری شود.

ویژگی ها و مشخصات تری اتانول آمین :

به طور کلی تری اتانول آمین در دمای طبیعی اتاق به صورت جامد یافت می شود که در این صورت حالت کریستالی دارد .

این ترکیب شیمیایی به شدت جاذب آب است و رطوبت هوا را به خود جذب می کند . به همین علت عموما به صورت مایع یافت می شود که حالتی چسبناک دارد . تری اتانول آمین در صورت خالص بودن بی رنگ است . اما در بعضی از مواقع به دلیل وجود برخی از ناخالصی ها به رنگ زرد تبدیل می شود .

در رابطه با بوی این محصول شیمیایی می ‌توان گفت که بویی مشابه بوی آمونیاک ضعیف دارد که بسیار شبیه به بوی ماهی فاسد شده می باشد .

همان طور که گفته شد این ترکیب شیمیایی جاذب بسیار خوب آب است . به علاوه می ‌توان گفت که حلالیت بسیار خوبی در آب دارد . در واقع می ‌توان گفت که به صورت کامل در آب حل می شود .

به علاوه می ‌توان گفت که این ترکیب شیمیایی در استون ، کلروفوم ، اتانول و متانول توانایی حل شدن دارد . در واقع می توان گفت که تری اتانول آمین به مقادیر قابل توجهی در موارد فوق الذکر محلول است . همچنین به مقادیری کمی توانایی حل شدن در بنزن ، لیگناها و دی اتیل اترها دارد .

از دیگر ویژگی های تری اتانول آمین می توان به نقطه ذوب و جوش آن اشاره کرد . به طوری که ماده مورد نظر در دمایی معادل ۳۳۶ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می‌ رسد و در دمایی معادل ۲۰ درجه سانتی گراد را به نقطه ذوب خود می ‌رسد .

۴ نکته در نگهداری از تری اتانول آمین :

۱- تری اتانول آمین با برخی از فلزات و آلیاژها ناسازگار می باشد و در صورتی که در مجاورت این گونه فلزات قرار گیرد ، می تواند ماده ای خورنده محسوب شود . به همین علت تری اتانول آمین می ‌بایست به دور از این گونه فلزات و آلیاژ ها نگهداری شود . فلزات وآلیاژهایی که با این محصول شیمیایی سازگاری ندارند ، عبارتند از : آلومینیوم ، مس ، آلیاژ های هالوژن ، مواد اکسید کننده ، اسیدهای بسیار قوی ، موادی که خاصیت جذب کنندگی دارند ، همچون سلولز و خاک اره .

۲- از دیگر نکاتی که در نگهداری تری اتانول آمین بسیار حائز اهمیت بوده ، می توان به خاصیت آتش زا بودن آن اشاره کرد . این ترکیب شیمیایی در صورتی که در مجاورت جرقه و شعله قرار گیرد ، می تواند به سرعت مشتعل شود و آتش گیرد . به همین علت تری اتانول آمین می بایست در محیطی به دور از هر گونه منبع حرارتی ، در محیطی خشک و خنک که دارای تهویه مناسبی می باشد ، قرار گیرد .

۳- ‏تری اتانول آمین ، یک ماده سمی و خطرناک برای انسان محسوب می شود . نه تنها این ترکیب شیمیایی بلکه گازهای متصاعد شده از این ترکیب شیمیایی ، می توانند به شدت برای انسان سمی و خطرناک باشند . به همین علت این ترکیب شیمیایی باید در ظروفی مناسب قرار گیرد و افرادی که با این ماده شیمیایی در ارتباط هستند ، نکات اولیه را رعایت کنند .

۴- برای نگهداری از تری اتانول آمین ، می بایست به خاصیت جاذب رطوبت بودن این ترکیب شیمیایی بسیار توجه کرد . در واقع این ترکیب شیمیایی می‌ بایست در محیطی قرار گیرد که به دور از هرگونه رطوبت باشد . چرا که در صورتی که این ماده شیمیایی در در معرض رطوبت قرار گیرد ، می تواند به سرعت آن را به خود جذب کند و مشکلاتی را برای زمان استفاده از آن ایجاد کند .

خواص منحصر به فرد تری اتانول آمین:

تری اتانول آمین، از جمله محصولات پرکاربرد در صنعت محسوب می شود که خواص منحصر به فردی دارد. خواصی که این ماده شیمیایی را از سایر مواد شیمیایی جدا کرده است، به شرح زیر است:

تری اتانول آمین، یک تثبیت کننده:

به طور کلی مواد تثبیت کننده با حضور خود در محصولات مختلف، به باقی ماندن و تثبیت خصوصیات گوناگون نظیر غلظت، کمک می کنند. تری اتانول آمین نیز نوعی تثبیت کننده محسوب می شود که به علت دارا بودن این خاصیت برای امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

تری اتانول آمین، یک امولسیفایر:

مواد روغنی و غیر روغنی، هرگز با یک دیگر به طور طبیعی مخلوط نمی شوند. اما در برخی از موارد، لازم است که دو ماده روغنی و غیر روغنی با یک دیگر مخلوط شوند. برای این منظور از موادی تحت عنوان امولسیفایر، با ساختاری خاص استفاده می شود. امولسفایرها یک سر آبدوست دارند که به آب متصل می شود و سر دیگر آن به ماده روغنی متصل می شود. در واقع به نحوی مواد روغنی و غیر روغنی را در کنار یک دیگر قرار می دهد.

تنظیم کننده PH:

محصولات شیمیایی بر اساس میزان PH  به سه دسته کلی تقسیم می شوند: مواد اسیدی، بازی و خنثی.

زمانی که محصولات شیمیایی در دامنه مناسب PH قرار نداشته باشند، می تواند برای انسان مضر باشد. به همین علت از برخی از مواد شیمیایی نظیر تری اتانول آمین، به منظور تنظیم میزان اسیدی یا بازی بودن محصولات استفاده می شود.

روش تولید تری اتانول آمین :

برای تولید تری اتانول آمین ، می بایست دو ماده شیمیایی اتیلن اکسید و آمونیاک ( که می بایست به صورت محلول آبی باشد ) را در مجاورت یک دیگر قرار دهیم تا با یک دیگر وارد واکنش شوند .

مواد حاصله از انجام این فرآیند شیمیایی ، مونو اتانول آمین ، دی اتانول آمین و تری اتانول آمین می باشد .

این واکنش شیمیایی به شدت گرمازا بوده و دمای واکنش می ‌تواند به شدت بالا برود و خطر آتش سوزی را افزایش دهد . به همین علت این فرایند شیمیایی می بایست در محیطی مجهز انجام شود و در صورت مشاهده بالا رفتن بیش از حد دما ، دمای واکنش را با انجام روش های تخصصی کاهش داد .

خرید تری اتانول آمین :

تری اتانول آمین یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی موجود در بازار برای است که در گرید های مختلف صنعتی و آزمایشگاهی کاربردهای بسیار فراوانی دارد . برای خرید تری اتانول آمین مرغوب و درجه یک می توانید با کارشناسان شرکت مهستان شیمی پارسه در ارتباط باشید .

شرکت مهستان شیمی پارسه ، با سابقه درخشان ، یکی از معتبرترین و بزرگترین مراکز توزیع و پخش انواع مواد شیمیایی با کیفیت و مرغوب است . یکی از مواد شیمیایی که توسط شرکت مهستان شیمی پارسه به تولید کنندگان عزیز کشور ارائه می ‌شود ، تری اتانول آمین می باشد .

برای خرید تری اتانول امین می توانید از طریق سایت و یا تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید و خریدی مطمئن داشته باشید .

قیمت تری اتانول آمین :

امروزه قیمت انواع مواد شیمیایی موجود در بازار ، به علت نوسانات قیمت ، متغیر است . به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت ها می توانید با شماره تماس های درج شد در سایت ، تماس گرفته و خریدی خوب داشته باشید.

فروش تری اتانول آمین:

فروش تری اتانول آمین، از جمله خدماتی است که توسط شرکت مهستان شیمی پارسه  به صنعتگران عزیز ارائه می شود. تری اتانول آمین موجود در شرکت مهستان شیمی پارسه ، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان نوعی عامل کاهنده مورد استفاده قرار می گیرد.
تری اتانول آمین موجود در انبارهای شرکت مهستان شیمی پارسه ، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و شما می توانید با بهترین قیمت این محصول را خریداری کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت سفارش و خرید تری اتانول آمین می توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت مهستان شیمی پارسه در ارتباط باشید‌.

 

 


 

سوالات متداول

 

۱- تری اتانول آمین در بسته های چند کیلوگرمی به فروش می رسد؟

این محصول در بشکه های ۲۳۰ کیلوگرمی به فروش می رسد. جهت استعلام قیمت به روز و ثبت سفارش با شماره 09192688627 تماس بگیرید.

 

۲- دوز مجاز TEA در محصولات بهداشتی چقدر است؟

تری اتانول آمین می تواند به اندازه ۲.۵٪ در ساختار محصولات بهداشتی و مراقبت شخصی که پس از مصرف نیاز به شستشو ندارند، مصرف شود.

 

۳- آیا تری اتانول امین یک امولسیفایر است؟

تری اتانول امین  می تواند ترکیبات روغنی و غیر روغنی را کنار یکدیگر نگه دارد. به همین علت می توان گفت که این ترکیب، نوعی امولسیفایر است.

 

۴- قیمت گذاری TEA به چه صورت است؟

قیمت گذاری تری اتانول امین  با توجه به نوسانات قیمت بازار جهانی تعیین می شود. به همین علت برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه قیمت گذاری و استعلام به روز قیمت تری اتانول آمین با کارشناسان بخش فروش ما (09192688627 ) در ارتباط باشید.

 

۵- آیا استفاده از تری‌ اتانول آمین در صنایع غذایی مجاز است؟

برای بسته بندی محصولات غذایی مختلف، می بایست از مواد اولیه مجاز استفاده کرد که برای انسان بی خطر باشد. به همین علت سازمان غذا و دارو آمریکا، لیستی از محصولات اولیه و مواد افزودنی غذایی غیر مستقیم مجاز فراهم کرده است.

تری اتانول آمین، از جمله مواد افزودنی غذایی غیر مستقیم مجاز محسوب می شود. از این دسته از مواد افزودنی، برای چسب های بسته بندی ها، ظروف مواد غذایی و… استفاده می شود. همچنین از این محصولات در روند شست و شو، نگهداری و… نیز استفاده می شود.

 

۶- آیا استفاده از تری اتانول آمین در صنایع آرایشی و بهداشتی، مجاز است؟

از جمله سوالات متداول در رابطه با تری اتانول آمین که ذهن افراد بسیاری را به خود درگیر کرده است، می توان به این سوال اشاره کرد: آیا تری اتانول آمین یک افزودنی مجاز در صنایع آرایشی و بهداشتی است؟

همان طور که در قسمت های قبل گفته، تری اتانول آمین، از جمله مواد پر کاربرد در این صنعت محسوب می شود که غلظت مشخصی از آن توسط سازمان غذا و دارو آمریکا، مجاز اعلام شد. در واقع مقدار مجاز استفاده از تری اتانول آمین در صنایع آرایشی و بهداشتی، حدود پنج درصد است.

اگر بخواهیم محصولات آرایشی و بهداشتی را از نظر ساختاری مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، خواهیم دید که حدود ۴۰ درصد از این محصولات، حاوی تری اتانول آمین هستند. از جمله محصولات حاوی تری اتانول آمین می توان به انواع لوسیون ها، عطرها و ادکلن ها، سرم های چشمی و… اشاره کرد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تری اتانول امین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست