گلوکونات سدیم

✅ نام: گلوکونات سدیم
✅ فرمول شیمیایی: C6H11Na O7
✅ موجودی:  موجود در انبار
✅ حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی
✅ موارد مصرف: 1-ساختمانی 2-صنایع غذایی و..
✅ خرید گلوکونات سدیم : 📞تماس بگیرید 📞
✅ ارسال:  به سراسر کشور
☎️ شماره تماس: 09192688627

توضیحات

گلوکونات سدیم

اگر به اطراف خود را با دقت بیشتری نگاه کنید، خواهید دید که مواد شیمیایی و معدنی، بخش بزرگ از زندگی انسان را در بر گرفته اند. در واقع انسان از زمان های گذشته تاکنون از مواد شیمیایی و معدنی بسیاری بهره گرفته است تا زندگی بهتر و با امکانات بیشتر برای خود بسازد.

هر یک از ترکیبات شیمیایی و معدنی، با توجه به ویژگی و خاصیتی که دارند، کاربردی منحصر به فرد دارند. از جمله ترکیبات شیمیایی پرکاربرد می توان به این محصول اشاره کرد. گلوکونات سدیم از جمله ترکیبات کاربردی در صنعت ساختمان سازی، صنعت تولید محصولات آرایشی، صنایع غذایی و… محسوب می شود.

اگر از جمله فعالان صنایع فوق هستید، برای خرید گلوکونات سدیم، می بایست اطلاعاتی کافی و لازم در رابطه با این محصول داشته باشید. در این قسمت سعی داریم شما را هر چه بهتر با این محصول شیمیایی آشنا کنیم تا در زمان خرید گلوکونات سدیم، بتوانید به بهترین شکل عمل کنید.

Cas number: 527-07-1

فرمول شیمیایی گلوکونات سدیم: C₆H₁₁O₇Na

نگهداری از گلوکونات سدیم در دمای ۵ الی ۳ درجه سانتی گراد.

شکل ظاهری گلوکونات سدیم : پودر سفید یا زرد و بدون بو می‌باشد.

میزان حلالیت: به‌راحتی در آب حل می‌شود، ولی در الکل کمتر و در اتر نامحلول است.

اسامی مترادف با گلوکونات سدیم: مونو سدیم گلوکونات، نمک مونو سدیم، سدیم گلوکنات.

گلوکونات سدیم چیست ؟

گلوکونات سدیم از جمله ترکیبات شیمیایی بسیار کاربردی در صنعت می باشد که از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین ۶ عدد عنصر کربن C ، ۱۱ عدد عنصر هیدروژن H ، ۷ عدد عنصر اکسیژن و ۱ عدد عنصر سدیم تشکیل می شود و فرمول شیمیایی این ترکیب شیمیایی به صورت C6H11O7Na می باشد .

این ترکیب شیمیایی خارق ‌العاده با نام های دیگری همچون مونو سدیم گلوکونات ، نمک مونو سدیم و سدیم گلوکنات نیز مشهور است .

این ماده شیمیایی در واقع نمک سدیم اسید گلوکونیک می باشد . این ترکیب شیمیایی از تخمیر گلوکز به دست می آید . این ماده شیمیایی از جمله ترکیبات شیمیایی بسیار کاربردی بوده که در گرید های مختلف صنعتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد .

این محصول در واقع به عنوان یک عامل کیلیت یا چنگاله محسوب می شود . املاح های برجسته ی این ترکیب شیمیایی قدرت کیلیت عالی دارند و کیلیت های بسیار پایداری را با کلسیم ، آهن ، آلومینیوم و سایر فلزات سنگین ایجاد می کند .

کاربرد های گلوکونات سدیم

سدیم گلوکونات در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی:

سدیم گلوکونات با خاصیت کلاته کنندگی که دارد، می تواند جایگزینی مناسب برای سایر کلاته کننده های مصنوعی نظیر ادتا باشد‌. حضور سدیم گلوکونات به عنوان یک کلاته کننده در ساختار لوازم آرایشی و بهداشتی، به پایداری محصول مورد نظر کمک می کند و از تغییر رنگ و کدر شدن محصولات جلوگیری می کند.

همچنین سدیم گلوکونات به عنوان یک ماده نگهدارنده در ساختار لوازم آرایشی و بهداشتی، از رشد انواع میکروب و باکتری جلوگیری می کند و منجر به افزایش عمر مفید محصولات می شود.

سدیم گلوکونات در تصفیه آب:

از دیگر کاربردهای سدیم گلوکونات ، می توان به استفاده از آن در صنعت تصفیه آب اشاره کرد. در واقع سدیم گلوکونات از تجهیزات و لوله های صنعتی در برابر خوردگی ناشی از رسوبات جلوگیری می کند. به همین علت یکی از مواد شیمیایی ضروری در صنعت تصفیه آب های صنعتی است.

همچنین لازم به ذکر است که می توان از این ماده شیمیایی به عنوان یک مهار کننده بسیار قوی استفاده کرد. در واقع سدیم گلوکونات با این ویژگی می تواند کیفیت آب را تا حد زیادی ثابت نگه دارد.

سدیم گلوکونات  در صنعت کشاورزی:

از سدیم گلوکونات به صورت مستقیم به عنوان کود استفاده نمی شود؛ بلکه از این ماده شیمیایی به عنوان یک ماده افزودنی در فرآیند تولید کودهای کشاورزی استفاده می شود.

زمانی که گلوکونات سدیم به خاک افزوده می شود، بستری مناسب برای گیاهان فراهم می کند تا بتوانند هرچه بهتر مواد معدنی که برای رشد و نمو گیاهان نیاز است را به خود جذب کنند‌. در واقع این ماده به صورت غیر مستقیم به رشد و نمو گیاهان مختلف کمک می کند‌.

سدیم گلوکونات در ساختمان:

یکی از کاربردهای اصلی گلوکونات سدیم برای خریداران ، در صنعت ساخت بتن و ساختمان سازی می باشد. به طور کلی گلوکونات سدیم نوعی ماده افزودنی برای تولید بتن می باشد که خاصیت کاهندگی آب دارد. حضور این ماده شیمیایی در ساختار بتن، میزان آب مورد نیاز برای تولید بتن را کاهش می دهد. این امر نه تنها منجر به صرفه جویی در آب و هزینه می شود، بلکه منجر به تولید بتن با کیفیت بیشتر می شود و در نهایت کیفیت سازه افزایش می یابد.

همچنین استفاده از گلوکونات سدیم در صنعت تولید بتن، بتن را در مقابل آسیب های خارجی نظیر سرما و گرما مقاوم می سازد و دیگر شاهد فرسایش بتن و ایجاد ترک در سطح بتن نخواهیم بود.

کاربرد در آبکاری:

از گلوکونات سدیم به عنوان یک ماده افزودنی در صنعت آبکاری استفاده می شود. در واقع حضور گلوکونات سدیم می تواند به شفاف شدن محلول آبکاری کمک کند و در نهایت سطح نهایی فلزات کاملاً درخشان شود.

کاربرد گلوکونات سدیم در صنایع غذایی:

گلوکونات سدیم در صنایع غذایی، به علت خواص و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، کاربرد های فراوانی نیز دارد. در واقع از گلوکونات سدیم به عنوان یک ماده افزودنی در صنایع غذایی استفاده می شود که در اروپا به عنوان یک مکمل غذایی مجاز (E576) شناخته می شود. در این قسمت سعی داریم شما را با کاربردهای گلوکونات سدیم در صنایع غذایی آشنا کنیم…

اصلی ترین کاربرد گلوکونات سدیم در صنایع غذایی، استفاده از آن به عنوان نوعی طعم دهنده می باشد. در واقع این ترکیب شیمیایی می تواند طعم تلخ مواد غذایی مختلف را پوشش دهد. همچنین گلوکونات سدیم می تواند طعم های شیرین را بهبود بخشد و آن ها را تقویت کند. به همین علت در تولید شیرین کننده هایی نظیر ساخارین مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر کاربردهای گلوکونات سدیم در صنایع غذایی می توان به بو زدایی آن اشاره کرد. این ماده شیمیایی می تواند بوی نامطبوع مواد غذایی گوناگون نظیر ماهی ها و سویا را تا حد بسیار زیادی خنثی کند. به همین علت در صنعت تولید سوسیس و کالباس که بر پایه سویا هستند، به وفور از گلوکونات سدیم استفاده می شود.

گلوکونات سدیم را به عنوان یک تنظیم کننده میزان اسیدی و بازی بودن محیط می شناسند. در واقع گلوکونات سدیم با PH حدود ۳.۴ به عنوان یک بافر عمل کرده و می توان از آن در صنایع غذایی استفاده کرد.

پاک کننده ها:

اگر پشت بسته بندی های مواد پاک کننده را با دقت نگاه کنید خواهید دید که این محصول  در بسیاری از مواد پاک کننده خانگی و صنعتی حضور دارد. زیرا حضور گلوکونات سدیم در مواد پاک کننده قلیایی، باعث می شود که پاک کننده ها با حداکثر توانایی خود عمل کنند. از گلوکونات سدیم برای تهیه و تولید مواد شوینده ماشین های ظرفشویی و… استفاده می شود.

خطرات و مضرات سدیم گلوکونات

تماس با چشم

در صورت تماس با چشم اگر لنز تماسی درجشم باید سریعاً از چشم خارج شود و بلافاصله چشم را با آب سرد برای حداقل ۱۵ دقیقه آب شسته شود.

گوارش:

فرد مسموم شده مجبور به استفراغ شود، مگر اینکه توسط پرسنل پزشکی صورت گیرد.

لباس‌های تنگ مانند یقه، کراوات، کمربند و یا کمربند را از تن خارج کرده. و در آخر به پزشکی مراجعه شود.

ویژگی ها و مشخصات گلوکونات سدیم :

گلوکونات سدیم به طور طبیعی در دمای اتاق به صورت جامد یافت می شود که معمولاً به صورت پودر یا گرانول در بازار برای خرید وجود دارد . این ترکیب شیمیایی به رنگ سفید و یا زرد یافت می ‌شود .

این ترکیب شیمیایی حلالیت بسیار خوبی در آب دارد و مقادیر زیادی از آن در آب حل می شود . به همین علت این ماده شیمیایی به صورت مایع نیز یافت می شود  .

به علاوه این ترکیب شیمیایی در الکل به مقادیر کم می تواند حل شود . همچنین می توان گفت که در اتانول نامحلول می باشد .

در رابطه با بوی این ماده شیمیایی می توان گفت که جزو مواد شیمیایی بدون بو محسوب می‌ شود.

گلوکونات سدیم مقاومت بسیار بالایی نسبت به اکسایش دارد . همچنین در دماهای بسیار بالا نیز مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهد .

ماده شیمیایی مورد نظر سازگاری بسیار خوبی با سایر ترکیبات شیمیایی ، فلزات و آلیاژهای گوناگون دارد و جزو مواد شیمیایی غیر خورنده محسوب می ‌شود.

این محصولاز جمله ترکیبات غیرسمی محسوب می‌ شود که هیچ گونه خطری برای انسان ندارد . به همین دلیل از این ترکیب می توان برای تولید برخی از مکمل ها استفاده می کند .

 

از دیگر نکاتی که در رابطه با این ماده شیمیایی بسیار حائز اهمیت است ، نقطه ذوب و جوش ، اشتعال این ترکیب شیمیایی می باشد . این محصول در دمایی معادل ۱۷۵ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد و در دمایی معادل ۲۵۰ درجه سانتی گراد به نقطه اشتعال خود می رسد و در دمایی معادل ۱۹۸ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد .

در رابطه با PH این ترکیب شیمیایی می توان گفت که PH آن عددی مابین ۶.۵ و ۷.۵ می باشد.

تجزیه پذیر بودن سدیم گلوکونات

از دیگر ویژگی های خارق العاده این محصول می توان به تجزیه پذیر بودن این ترکیب شیمیایی اشاره کرد . در واقع اگر این ترکیب شیمیایی در محیط زیست قرار گیرد ، به طور طبیعی حداکثر به مدت ۲ روز تقریبا ۹۸ درصد آن تجزیه می شود و هیچ گونه مشکل زیست محیطی ایجاد نمی کند . همچنین در صورتی که این ترکیب شیمیایی در پساب ها قرار گیرد ، هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند و به راحتی تجزیه می شود .

انواع گلوکونات سدیم:

این محصول بسته به نوع فازی که دارد، به دو دسته کلی تقسیم می شود که در ادامه به معرفی انواع گلوکونات سدیم می پردازیم:

گلوکونات سدیم مایع:

این ماده شیمیایی  مایع، به صورت مایعی بی رنگ در بازار برای خرید موجود است و برای امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

گلوکونات سدیم جامد:

گلوکونات سدیم جامد به دو صورت پودر و یا گرانول در بازار موجود است که عموما به رنگ های سفید و یا زرد یافت می شود.

 روش تولید گلوکونات سدیم :

روش ها و تکنیک های بسیار زیادی برای تولید این محصول وجود دارد . یکی از اصلی ترین روش ها که برای تولید این محصول شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده از روش تخمیر می باشد . اما این روش بسیار زمان بر بوده و مشکلات فراوانی را برای تولید کنندگان ایجاد می کند .

به به همین علت به جای استفاده از روش تخمیر ، گلوکز مایع یا محلول گلوکز را در ابتدا به گلوکز بلوری تبدیل می کنیم . در واقع گلوکز ماده اولیه انجام واکنش می باشد . سپس از کربن فعال به عنوان یک کاتالیزور استفاده می کنیم . در نهایت از ان به عنوان یک اکسیداسیون استفاده می کنیم . با فراهم کردن تمامی شرایط فوق این محصول  تولید می شود .

این روش ، بسیار سریع تر از روش تخمیر می باشد . به علاوه هزینه این روش از هزینه انجام فرایند تخمیر بسیار به صرفه تر می باشد .

خرید گلوکونات سدیم :

قبل از خرید این محصول  توجه کنید این ماده از جمله ترکیبات بسیار کاربردی درگریدهای مختلف صنعتی ، آزمایشگاهی و حتی خوراکی محسوب می ‌شود . از جمله کاربردهای این ترکیب شیمیایی می ‌توان به کارآیی آن در صنعت تولید مواد شوینده ، صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ، صنعت ساختمان سازی ، صنعت تولید انواع مواد غذایی و … اشاره کرد .

شرکت مهستان شیمی پارسه  انواع مواد شیمیایی را در بهترین کیفیت در اختیار تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور قرار می دهد . یکی از ترکیبات شیمیایی که توسط شرکت مهستان شیمی پارسه به شما عزیزان ارائه می شود ، گلوکونات سدیم می باشد . برای خرید این محصول  می توانید با ما در ارتباط باشید .

قیمت گلوکونات سدیم:

قیمت گلوکونات سدیم، از جمله آیتم های پر اهمیت در خرید این محصول  می باشد. وقیمت گولونات سدیم در بازار جهانی و ایرانی، ثابت نبوده و مدام درگیر نوسانات قیمتی است. به همین علت قیمت این محصول به صورت روزانه آپدیت می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این ماده کاربردی و همچنین قیمت نهایی این محصول با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید..‌.

فروش گلوکونات سدیم:

فروش این محصول ، به عنوان یک نمک سدیمی توسط شرکت مهستان شیمی پارسه انجام می شود. گلوکونات سدیم، با بهترین کیفیت در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی به فروش می رسد. تمامی صنعتگرانی که متقاضی خرید این محصول هستند، می توانند با شرکت مهستان شیمی پارسه تماس بگیرند و اطلاعات لازم در رابطه با فروش عمده گلوکونات سدیم را کسب کنند.

این محصول  که توسط شرکت مهستان شیمی پارسه  به فروش می رسد، در کوتاه ترین زمان ممکن به اقصا نقاط کشور ارسال خواهد شد.


سوالات متداول

آیا گلوکونات سدیم یک عامل کاهنده است؟

این محصول  یک عامل کاهنده آب محسوب می گردد که از آن در ساختار بتن به منظور بهبود کارایی، افزایش مقاومت و… استفاده می شود.

 

مقیاس خرید گلوکونات سدیم در مهستان شیمی پارسه  به چه صورت است؟

مقیاس خرید گلوکونات سدیم درمهستان شیمی پارسه ، کیسه های ۲۵ کیلوگرمی است. با خرید این محصول ، این محصول را در کیسه های دو لایه مقاوم ۲۵ کیلوگرمی دریافت می کنید.

 

قیمت گلوکونات سدیم خوراکی به چه صورت است؟

این محصول  نوعی ماده افزودنی در صنایع غذایی است که کاربردهای فراوانی در این صنعت دارد‌‌. جهت اطلاع از قیمت به روز این محصول  خوراکی می توانید با کارشناسان فروش ما (09192688627 ) در ارتباط باشید.

 

آیا گلوکونات سدیم برای بدن انسان مفید است؟

بله. در واقع این محصول  توانایی کنترل میزان اسیدیته بدن را دارد‌ که این امر به اعصاب کمک می کند تا عملکردی مناسب و طبیعی داشته باشند.

 

آیا گلوکونات سدیم نوعی کود کشاورزی است؟

این محصول  در ساختار کودهای کشاورزی استفاده می شود. زیرا حضور این محصول در کودهای کشاورزی، به گیاهان کمک می کند تا هرچه بهتر مواد معدنی و مغذی موجود در خاک را جذب کنند.

 

چرا در روند تولید کاغذ از گلوکونات سدیم استفاده می شود؟

این محصول در روند سفید سازی خمیرهای کاغذ استفاده می شود. زیرا این ماده شیمیایی ویژگی ها و خواص شیمیایی دارد که به روند کمک بسیار بزرگی می کند

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گلوکونات سدیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست