پتاسیم هیدروکسید

نام: پتاسیم هیدروکسید
فرمول شیمیایی: KOH
موجودی: موجود در انبار
حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی
موارد مصرف: 1- رنگ ورزین 2- شوینده و..
خرید پتاسیم هیدروکسید : 📞تماس بگیرید 📞
ارسال:  به سراسر کشور
شماره تماس: 09192688627

توضیحات

پتاسیم هیدروکسید

دسته ای از ترکیبات شیمیایی که همواره کاربردهای فراوانی در صنعت دارند، خانواده بازها می باشد. در واقع بازها به دسته ای از ترکیبات شیمیایی گفته می شود که PH آن از عدد هفت بیشتر باشد. میزان قلیایی بودن بازها براساس میزان PH که دارند تعیین می شود.

یکی از انواع بازها که در صنعت پرکاربرد بوده و جزو بازهای قوی محسوب می شود، پتاسیم هیدروکسید می باشد که عموم افراد این ترکیب را با نام پتاس می شناسند. در واقع دو باز پتاسیم هیدروکسید و ماده ای با نام سدیم هیدروکسید، قویترین بازهای موجود در صنعت محسوب می شوند.

اکنون ممکن است سوالات بسیاری ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که پتاسیم هیدروکسید چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای این ماده کدامند؟ چگونه این ماده را خریداری کنیم؟ و…

در ادامه پتاسیم هیدروکسید به صورت کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و پاسخ تمامی سوالات احتمالی داده شده است. خواندن مطلب زیر به تمام خریداران این محصول توصیه می شود…

پتاسیم هیدروکسید چیست ؟

پتاسیم هیدروکسید از جمله بازهای صنعتی محسوب می شود که در صنایع گوناگون به ویژه صنعت تولید مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده شیمیایی با جرم مولی حدود ۵۶.۱ g/mol ترکیبی بسیار پایدار بوده و تجزیه ناپذیر است. به گونه ای که در دماهای بالا تجزیه نمی شود.

این ترکیب شیمیایی در صنعت با نام پتاس و پتاسیم هیدرات در صنعت شناخته می شود و فرمول شیمیایی آن به صورت KOH می باشد.

همان طور که گفته شد، پتاسیم هیدروکسید جزو قویترین بازهای صنعتی محسوب می شود و PH آن حدود۱۳.۵  است. پتاسیم هیدروکسید انحلال پذیری بسیار خوبی در آب و الکل دارد و این انحلال به شدت گرمازا می باشد.

فرمول پتاسیم هیدروکسید

پتاسیم هیدروکسید ، از کنار یک دیگر قرار گرفتن سه عنصر پتاسیم ، اکسیژن و هیدروژن ساخته می شود . فرمول شیمیایی پتاسیم هیدروکسید به صورت KOH می باشد . این ترکیب شیمیایی با نام ‌های دیگری همچون پتاس ، هیدروکسید پتاسیم ، پتاس کاستیک ، پتاس سوزآور و پتاسیم هیدرات نیز شناخته شده است .

ویژگی های پتاسیم هیدروکسید :

پتاسیم هیدروکسید یک ترکیب معدنی جامد سفید رنگ ناهموار است . این ترکیب شیمیایی هیچ گونه بویی ندارد . خاصیت بازی پتاسیم هیدروکسید بسیار بالا می باشد و از جمله قوی ترین بازهای شناخته شده است . به علت خاصیت بازی این ترکیب شیمیایی ، کاربردهای بسیار زیادی دارد و برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد .

این محصول برای خنثی کردن اسیدهای مختلف که می بایست در غیاب کلر خنثی شوند ، استفاده می شود .

 

از دیگر خواص این ترکیب شیمیایی می توان به خورندگی این ماده اشاره کرد . همچنین این محصول  جزو مواد نم گیر محسوب می شود و خواص گوناگونی در صنعت دارد .

پتاسیم هیدروکسید در دمایی معادل ۳۶۰ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می‌رسد و همچنین در دمایی معادل ۱۳۲۷ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد.

کاربردهای پتاسیم هیدروکسید :

از آنجایی که پتاسیم هیدروکسید خواص بسیار فراوانی دارد ، در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

در این قسمت سعی داریم شما را با برخی از کاربردهای این ماده شیمیایی مفید آشنا کنیم . چرا که با شناخت کاربردهای مواد شیمیایی می توانید به بهترین شکل ماده شیمیایی مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای مصارف گوناگون از آن استفاده کنید .

پتاسیم هیدروکسید در کشاورزی :

یکی از کاربرد های پتاسیم هیدروکسید در زمینه ساخت کود های کشاورزی می باشد . پتاسیم یکی از اصلی ترین منابع تغذیه گیاهان مختلف است . حضور پتاسیم و دی پتاسیم فسفات در خاک می تواند به رشد هرچه بهتر گیاهان کمک کند .

از دیگر کاربردهای این محصول  در کشاورزی می توان به تنظیم PH خاک های اسیدی اشاره کرد . پتاسیم هیدروکسید به علت خاصیت قلیایی که دارد می تواند حالت اسیدی خاک را خنثی کند .

یکی دیگر از کاربردهای پتاسیم هیدروکسید در زمینه ساخت انواع علف کش ها می باشد . این محصول  یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده علف کش ها می باشد .

پتاسیم هیدروکسید در صنایع غذایی :

پتاسیم هیدروکسید در صنایع غذایی کاربردهای بسیار فراوانی دارد . یکی از کاربردهای این ماده شیمیایی در زمینه شست و شو مواد غذایی همچون میوه ها و سبزیجات ها است .

از طرفی پتاسیم هیدروکسید دارای خاصیت سفت کنندگی و تثبیت کنندگی است . به همین علت از این ماده شیمیایی برای ساخت و تولید خوراکی هایی همچون بستنی که نیاز به خاصیت سفت کنندگی دارد ، استفاده می شود . همچنین این ماده شیمیایی بسیار کاربردی به افزایش ماندگاری غذاهای گوناگون کمک می کند .

از دیگر کاربردهای این ماده شیمیایی در صنایع غذایی می توان به خاصیت نرم کنندگی این ماده برای انواع زیتون اشاره کرد . وپتاسیم علی ‌رغم خاصیت نرم کنندگی که دارد خاصیت ترد کنندگی نیز به محصولات می دهد و برای تولید انواع چوب شور ها می توان از این محصول استفاده کرد .

پتاسیم هیدروکسید در محصولات آرایشی :

پتاسیم هیدروکسید خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی دارد . از همین رو برای ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . از این ماده شیمیایی برای ساخت و تولید انواع خمیردندان ها استفاده می شود.از این ماده در کنار استون ساخت و تولید انواع لاک پاک کن ها و از برنده های رنگ و … استفاده می شود .

این محصول دارای خاصیت نرم کنندگی بسیار خوبی می باشد . به همین علت از این ماده شیمیایی برای تولید و ساخت انواع نرم کننده های پوستی همچون انواع لوسیون ها ، نرم کننده های قبل اصلاح صورت و کرم های نرم کننده دست و صورت مورد استفاده قرار می گیرد . به علاوه از این ماده شیمیایی برای تولید شامپوهای نرم کننده نیز استفاده می شود .

یکی دیگر از خواص این ماده شیمیایی ، استفاده از آن برای ساخت محصولات مانیکور می باشد . از این ماده شیمیایی کاربردی برای پاک کردن و تمیز کردن سطح ناخن ها استفاده می شود .

خرید پتاسیم هیدروکسید:

خرید پتاسیم هیدروکسید به عنوان یک باز کاربردی، از جمله اقدامات اولیه و مهم صنایع گوناگون نظیر صنعت پتروشیمی، صنعت کشاورزی، صنایع غذایی، صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و… محسوب می شود.

اگر از فعالان صنایع فوق هستید و قصد خرید این محصول  با کیفیت و مرغوب را دارید، می توانید با کارشناسان شرکت مهستان شیمی پارسه  در ارتباط باشید و اطلاعات لازم در رابطه با نحوه ثبت سفارش را کسب کنید.

شرکت مهستان شیمی پارسه، از جمله مراکز معتبر و به نام کشور می باشد که بیش از دو دهه سابقه درخشان در زمینه فروش و توزیع مواد شیمیایی درجه یک دارد.

قیمت پتاسیم هیدروکسید:

قیمت این محصول  همچون قیمت سایر مواد شیمیایی در بازار داخلی و خارجی ثابت نیست و مدام در حال تغییر است. به علاوه نوسانات قیمت ارز نیز بر روی قیمت گذاری تمامی محصولات شیمیایی تاثیر گذار است.

به همین علت برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت این محصول ، می توانید با کارشناسان شرکت مهستان شیمی پارسه  در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پتاسیم هیدروکسید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست