لیگنو سولفونات کلسیم

لیگنو سولفونات کلسیم

خرید لیگنو سولفونات کلسیم : برای ثبت سفارش خرید لیگنو سولفونات کلسیم با شماره 09192688627 تماس بگیرید.

توضیحات

لیگنو سولفونات کلسیم چیست؟

محصولات شیمیایی مختلف، با خواص و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، در صنایع گوناگون برای امری خاص مورد استفاده قرار می گیرند. دسته بندی های گوناگونی برای محصولات شیمیایی در صنعت وجود دارد که یکی از این دسته بندی ها، لیگنوسولفونات ها می باشند. یکی از انواع لیگنوسولفونات ها که کاربردهای گسترده ای در صنعت دارند، لیگنو سولفونات کلسیم می باشد.

اکنون ممکن است سوالات بسیاری ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که لیگنو سولفونات کلسیم چیست؟ ویژگی های این محصول کدامند؟ در کدام صنایع از لیگنو سولفونات کلسیم استفاده می شود؟ نحوه خرید لیگنو سولفونات کلسیم به چه صورت است؟ و‌…

در ادامه پاسخ تمامی سوالات فوق به صورت کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته شده است. با ما همراه باشید تا هر چه بهتر با این محصول کاربردی آشنا شوید.‌‌

لیگنو سولفونات :

لیگنو سولفونات ها از جمله قدیمی ترین مواد افزودنی به شمار می روند که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم (ترکیب با سایر مواد شیمیایی) در روند تولید بسیاری از محصولات، ایفای نقش می کنند.

این دسته از محصولات شیمیایی از جمله سورفاکتانت های آنیونی محسوب می شود که مقادیر بسیار زیادی از آن در دسترس است. لیگنو سولفونات ها، در ساختار خود درشت مولکول هایی دارند. به همین علت وزن مولکولی این ترکیبات شیمیایی بالا می باشد.

لیگنو سولفونات خود انواع مختلفی دارد همچون: لیگنو سولفونات سدیم، لیگنو سولفونات کلسیم، لیگنوسولفونات منیزیم و لیگنو سولفونات آمونیوم

در این قسمت قصد داریم شما را با خواص، ویژگی ها٬ کاربردها و خرید و فروش لیگنو سولفونات کلسیم آشنا کنیم:

 

لیگنو سولفونات کلسیم چیست؟

لیگنو سولفونات کلسیم از جمله ترکیبات شیمیایی کاربردی می باشد که از گذشته تا کنون در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. از کاربردهای این محصول شیمیایی می توان به کاربرد آن در صنعت دباغی، چرم سازی، بتن سازی، سرامیک سازی، مواد افزودنی و… اشاره کرد.

این ترکیب شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین ۲۰ عدد عنصر کربن C، ۲۴ عدد عنصر هیدروژن H، ۱۰ عدد عنصر اکسیژن O و دو عدد عنصر گوگرد S تشکیل می شود و فرمول شیمیایی آن به صورت C20H24CAO10S2 می باشد. این محصول شیمیایی جزو ترکیبات سنگین می باشد و وزن آن معادل ۵۲۸.۶ g/mol است.

ماده شیمیایی مورد نظر نوعی پلیمر طبیعی محسوب می شود که از ماده ای با عنوان لیگنین تولید می شود. بدین صورت که در ابتدا لیگنین و سلولز را از یک دیگر جدا می کنیم و طی انجام فرآیندهای سولفوناسیون آن را به لیگنو سولفونات کلسیم تبدیل می کنیم.

روش تولید لیگنو سولفونات کلسیم:

لیگنو سولفونات کلسیم از جمله ترکیبات کاربردی در دنیای صنعت محسوب می ‌شود که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول شیمیایی از جمله پلیمرهای طبیعی محسوب می شود که برای تولید آن نیاز به ماده ای به نام لیگنین است.

لیگنین بعد از سلولز، رایج ترین ماده موجود در گیاهان چوبی و یا غیر چوبی است. اگر بخواهیم لیگنین را از نظر ساختاری مورد بررسی قرار دهیم می توان گفت که ساختاری پلیمری دارد و متشکل از سه الکل آروماتیک است.

وظیفه لیگنین نگه داشتن الیاف سلولزی در کنار یک دیگر می باشد. در واقع این ماده با قرار گیری در بین الیاف های سلولزی، الیاف ها را در کنار یک دیگر قرار می دهد. حال برای تولید کاغذ، لازم است که لیگنین و سلولز از یکدیگر جدا شوند، زیرا لیگنین در آب حل نمی شود.

به همین علت نیاز است تا طی فرایند ای خاص لیگنین به لیگنو سولفونات تبدیل شود. فرایندی که این ماده را به لیگنو سولفونات تبدیل می کند سولفوناسیون نام دارد. پس از اتمام این فرایند ماده مورد نظر حلالیت خوبی در آب پیدا می کند.

برای انجام فرآیند فوق نیاز است که چوب به سایز های کوچک تقسیم شود و در محلول کلسیم با دمای بالا حل شود. دمای کلسیم برای انجام این فرآیند می بایست تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد بالا رود.

 

عملکرد لیگنو سولفونات کلسیم در بتن

به دلیل ریز بودن ذرات سیمان ، دارای جاذبه سطحی بالائی میباشد و وقتی در آب پخش می شوند تمایل دارند که به یکدیگر چسبیده و ایجاد توده های قفسی شکل کنند. این ساختار قفسی بخشی از آب موجود را در خود حبس می کند و نهایتاً میزان آب مؤثر را کاهش داده و خمیر ایجاد شده نسبتاً روانی کمی دارد. با افزودنی ماده روان کننده، این ماده بر روی سطح ذرات سیمان جذب سطحی شده و باعث کاهش جاذبه سطحی ذرات سیمان نسبت به یکدیگر شده و ساختار قفسی می شکند و در این موقع آب به دام افتاده آزاد می شود و همین فرآیند می باشد که عامل روان کنندگی این دسته ترکیبات می باشد:

ساختار شیمیائی لیگنو سولفونات به مراتب پیچیده تر از دیگر روان کننده های سنتزی ماننده نفتالن سولفونات، ملامین سولفونات و پلی کربوکسیلات ها می باشد. پخش شدگی جرم مولی در لیگنوسولفونات بیشتر از روان کننده های سنتزی بوده و گروه های عاملی متعددی بطوری کاملاً تصادفی و بی نظم در ساختار آن توزیع شده است. همین عوامل باعث شده است که مکانیسم عمل لیگنوسولفونات در برابر سیمان کمتر شناخته شده باشد.

یک پدیده مهم در شیمی لیگنوسولفونات اینست که با کاهش نسبت گروه عاملی سولفونات به گروه های عاملی فنولیک و کربوکسیلیک، پایداری سیستم در محیطهای قلیائی غنی از کلسیم کاهش می یابد. به همین دلیل رسوب کمپلکسهای کلسیم لیگنوسولفونات در محلولهای قلیائی در برخی از این ترکیبات مشاهده می شود.

 

ویژگی های لیگنو سولفونات کلسیم:

لیگنو سولفونات کلسیم از جمله ترکیبات جامد محسوب می شود که حالتی پودری دارد و به رنگ های زرد روشن، زرد مایل به قهوه ای و قهوه ای دیده می شود.

از آنجایی که این ترکیب شیمیایی یک سورفکتانت آنیونی می باشد، مقادیر بالای آن می تواند به راحتی در آب حل شود. اما در حلال های آلی کاملا نامحلول است و هیچ مقداری از آن قابل حل شدن نیست.

این محصول شیمیایی نوعی ماده افزودنی می باشد که خاصیت روان کنندگی و کاهنگی دارد. از دیگر خواص لیگنو سولفونات کلسیم می توان به مایع ساز بودن آن اشاره کرد. همچنین این ماده شیمیایی را یک گیرنده و پراکنده کننده نیز می دانند.

به علاوه لیگنو سولفونات کلسیم نوعی اتصال دهنده محسوب می شود و خاصیت امولسیون کنندگی دارد. به علت وجود این خواص منحصر به فرد، کاربردهای بسیار فراوانی در زمینه های گوناگون دارد.

 

کاربردهای لیگنو سولفونات کلسیم:

لیگنو سولفونات کلسیم به علت خواص و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، در زمینه ها و صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت سعی داریم شما را با خواص این محصول شیمیایی آشنا کنیم تا خریدی بهتر داشته باشید:

لیگنو سولفونات کلسیم و مهار گرد و غبار:

لیگنو سولفونات کلسیم بر روی جاده های خاکی ریخته می شود. با گذر زمان آب موجود در آن خشک می شود و حالت چسبندگی پیدا می کند. این موضوع باعث می شود تا تمامی گرد و غبارها به آن بچسبند و مهار شود.

لیگنو سولفونات کلسیم و گچ تخته:

در عملیات تولید گچ تخته از لیگنو سولفونات کلسیم استفاده می شود. چرا که حضور آن باعث کم شدن میزان حجم آب می شود. به علاوه میزان حرارت کوره کاهش می دهد و این امر باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

لیگنو سولفونات کلسیم و کشاورزی:

از دیگر کاربردهای این محصول شیمیایی می توان به  استفاده از آن و کلسیم نیترات به عنوان کود شیمیایی اشاره کرد. زمانی که لیگنو سولفونات کلسیم به خاک اضافه می شود، نفوذ آب به خاک را تسهیل می بخشد و آب را در منطقه ریشه نگه می دارد. همچنین به تنظیم میزان اسیدی و بازی بودن گیاه کمک می کند.

لیگنو سولفونات کلسیم در صنایع غذایی:

به طور کلی ویتامین ها به دو دسته تقسیم می شوند: ۱.ویتامین های محلول در آب ۲.ویتامین های محلول در چربی

برای تولید ویتامین های محلول در چربی همچون ویتامین K، ویتامین A، ویتامین D و ویتامین E می توان از لیگنو سولفونات کلسیم به عنوان نوعی حامل استفاده کرد.

همچنین حضور این ماده شیمیایی در صنایع غذایی می تواند انحلال مواد غذایی گوناگون را در آب راحت تر و سریع تر کند.

از دیگر کاربردهای لیگنو سولفونات کلسیم می توان به استفاده از آن برای تولید کاروتنوئیدها اشاره کرد. از کاروتنوئیدها می توان به بتاکاروتن، لیکوپن، زئازانتین و… اشاره کرد.

لیگنو سولفونات کلسیم در صنعت تولید غذای دام:

از دیگر کاربردهای لیگنو سولفونات کلسیم می توان به استفاده از آن برای تهیه و تولید خوراک دام نیز اشاره کرد. در واقع این ماده شیمیایی نوعی ماده اتصال دهنده بین اجزا مختلف غذا دام می باشد.

لیگنو سولفونات کلسیم در صنعت ساختمان سازی:

لیگنو سولفونات کلسیم کاربردهای گسترده ای در صنایع گوناگون دارد. یکی از کاربردهای این ماده شیمیایی استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی می باشد. در واقع لیگنو سولفونات کلسیم را نوعی افزودنی بتن می دانند که با عناوین گوناگونی نظیر گیرنده قوی، پراکنده ساز و نوعی عامل مایع ساز یا سورفکتانت مورد استفاده قرار می گیرد.

حضور این نوع ماده افزودنی در ساختار بتن، ما را به ساخت بتن های قوی تر با استفاده از آب کمتر، سوق می دهد. در واقع با استفاده از این محصول  شاهد کم شدن مصرف آب خواهیم بود. در مقابل بتنی با کیفیت بالا و قوام بیشتر خواهیم داشت. به علت وجود این خاصیت، ازاین محصول به کررات برای تولید بتن استفاده می شود.

همچنین لیگنو سولفونات کلسیم خواص منحصر به فردی دارد که از این خواص می توان به خاصیت روان کنندگی اشاره کرد. در واقع حضور این محصول در ساختار بتن یا سیمان می تواند به کیفیت بتن بیافزاید و بتنی یکنواخت حاصل شود.

 

خرید لیگنو سولفونات کلسیم:

اگر قصد خرید لیگنو سولفونات کلسیم مرغوب و با کیفیت را دارید، می بایست از مراکز معتبر و با تجربه کشور خرید کنید. شرکت مهستان شیمی پارسه  یکی از معتبرترین مراکز توزیع کننده مواد شیمیایی درجه یک می باشد که بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در این زمینه را دارد.

این محصول  یکی از هزاران ماده شیمیایی می باشد که توسط شرکت مهستان شیمی پارسه  به کارآفرینان کشور ارائه می شود. برای خرید این محصول می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و خرید خود را به ثبت برسانید.

 

قیمت لیگنو سولفونات کلسیم:

شرکت مهستان شیمی پارسه  آمادگی خود را در جهت فروش این محصول اعلام می کند. این کالا هم اکنون در انبارهای شرکت موجود است و آماده ارسال به تمامی نقاط کشور می باشد.

قیمت این محصول شیمیایی همچون سایر محصولات شیمیایی روزانه دستخوش تغییرات بسیار زیادی می شود. به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت این ترکیب شیمیایی، چگونگی استفاده از آن و شرایط نگهداری از آن می توانید با شماره های درج شده در سایت شرکت مهستان شیمی پارسه تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

فروش لیگنو سولفونات کلسیم:

فروش لیگنو سولفونات کلسیم، به عنوان نوعی ماده افزودنی توسط شرکت مهستان شیمی پارسه انجام می شود. لیگنو سولفونات کلسیم در صنایع گوناگون نظیر صنعت تولید بتن، به وفور استفاده می شود، زیرا این ماده ویژگی های خاصی دارد.

اگر از جمله صنایعی هستید که از این ماده به عنوان ماده اولیه و یا نوعی ماده افزودنی استفاده می کنید، می توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت مهستان شیمی پارسه در ارتباط باشید و مراحل خریداین محصول  را به راحتی طی کنید.

 

 

سوالات متداول

نحوه عملکرد لیگنو سولفونات کلسیم در بتن به چه صورت است؟

این محصول  در ساختار بتن به عنوان یک روان کننده عمل می کند‌‌ و همچنین یک عامل کاهنده آب است. و به طور کلی باعث بهبود خواص بتن می شود. به همین علت یک افزودنی رایج در صنعت تولید بتن می باشد.

چگونگی خرید لیگنو سولفونات کلسیم در مهستان شیمی پارسه ؟

برای ثبت سفارش و خرید این محصول با کیفیت و مرغوب در شرکت مهستان شیمی پارسه ، می توانید با شماره 09192688627 تماس بگیرید و با راهنمایی کارشناسان ما، خرید خود را به ثبت رسانید.

میزان مصرف لیگنو سولفونات کلسیم؟

میزان دوز مصرفی لیگنو سولفونات کلسیم، در صنایع گوناگون، مقداری از پیش تعیین شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دوز مصرفی لیگنو سولفونات کلسیم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آیا از لیگنو سولفونات کلسیم به عنوان کود کشاورزی استفاده می شود؟

بله. استفاده از این محصول ، به عنوان کود کشاورزی، نه تنها میزان اسیدی و بازی بودن خاک را کنترل می کند، بلکه میزان نفوذ آب به داخل خاک را بیشتر می کند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لیگنو سولفونات کلسیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست