کلسیم کلرید

حالت ماده: پودری

فرمول شیمیایی: Ca Cl2

حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی

موارد مصرف: 1- کشاورزی 2- شوینده 3- صنایع غذایی

خرید کلسیم کلرید : برای ثبت سفارش خرید کلسیم کلرید با شماره 09192688627  تماس بگیرید.

توضیحات

کلسیم کلرید چیست ؟

کلسیم کلرید از جمله مواد شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین یک عنصر کلسیم Ca و دو عنصر کلر Cl تشکیل می شود . فرمول شیمیایی کلسیم کلرید CaCl2 می باشد .

این ترکیب شیمیایی با نام های دیگری همچون کلراید کلسیم ، کلرور کلسیم ، کلسیم کلرید E509 و کلسیم دی کلراید مشهور است .

این محصول شیمیایی کاربردهای بسیار فراوانی دارد . در واقع کلرور کلسیم هم در گرید صنعتی و هم در گرید خوراکی  کاربردی است .

کلرید کلسیم با غلظت های مختلفی در بازار برای خریداران موجود است . به طور کلی این ترکیب شیمیایی ، با درصد خلوص ۷۷٪ و ۹۵٪ تولید می شود

این ترکیب شیمیایی به صورت طبیعی در طبیعت یافت می شود . اما این مقدار کلسیم کلرید ، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه بشری به این ماده شیمیایی باشد . به همین علت این ترکیب شیمیایی در آزمایشگاه ها به صورت مصنوعی تولید می ‌شود .

 

مشخصات کلسیم کلرید :

محصول شیمیایی فوق به صورت جامد یافت می شود . این ماده شیمیایی هم به شکل پودر ، هم به شکل دانه دانه ، هم به شکل پرک و هم به شکل گرانول یافت می شود . این ترکیب شیمیایی معمولا به رنگ سفید دیده می شود . این ماده شیمیایی بسیار شبیه به نمک طعام یا همان سدیم کلرید می باشد .

به علاوه از دیگر ویژگی های این ماده شیمیایی کاربردی ، می توان به حلالیت بسیار عالی این ماده شیمیایی در آب اشاره کرد . همچنین این ماده شیمیایی جزو مواد شیمیایی بدون بو است .

همچنین کلسیم کلرید جاذبه بسیار عالی آب و رطوبت می باشد . در واقع می‌ توان گفت که زمانی که این ماده شیمیایی در مجاورت هوا قرار می‌ گیرد ، می‌تواند به سرعت رطوبت موجود در هوا را به خود جذب کند .

زمانی که کلسیم کلرید به یک ماده شیمیایی افزوده شود ، می تواند نقطه انجماد آن را کاهش دهد . این ویژگی یکی از کاربردی ترین ویژگی های کلسیم کلرید می باشد .

شرایط استفاده از کلسیم کلرید :

خریداران توجه داشته باشید کلسیم کلرید از جمله مواد شیمیایی خطرناک برای ارسال می باشد و اگر در مجاورت پوست قرار گیرد یا توسط فرد استنشاق شود و یا وارد چشم انسان شود ، می تواند باعث آسیب های جدی به فرد شود .

به همین علت افرادی که با این ماده شیمیایی سر و کار دارند ، می بایست از دستکش و لباس های محافظ استفاده کنند . همچنین استفاده از ماسک های محافظ و عینک های محافظ جزو الزامات استفاده از این ماده شیمیایی است .

کاربرد کلسیم کلرید :

 کلسیم کلراید در ساخت بتن:

در ساخت این بتن ها نقش تسریع کننده را دارد. کلسیم کلراید ابتدا با آب بتن مخلوط و سپس به مخلوط شن و ماسه و سیمان اضافه می شود. به این ترتیب برای ساخت بتن های زودگیر می توان از سیمان معمولی همراه با کلرید کلسیم استفاده نمود.

مزیت استفاده از کلسیم کلراید در ساخت بتن:

بتن ساخته شده به این روش در مقابل فرسایش مقاومت بیشتری دارد اما در برابر حمله سولفات ها آسیب پذیر تر است و افت بتن نیز حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش یافته و بدترین ضرر این ماده اثر آن بر روی آرماتورها و ایجاد خوردگی در آنها است. به این ترتیب استفاده از کلسیم کلراید تنها در بتن های بدون فولاد مجاز می‌باشد.

همچنین از کلسیم کلراید. برای ذوب برف و یخ معابر و جاده ها در زمستان ، کنترل گرد و غبار جاده های خاکی و تثبیت خاک مناطق کویری ، صنایع شیمیایی ، صنایع نفت و گاز و شتاب دهنده بتن برای فصل زمستان استفاده می شود.

 کلراید کلسیم خوراکی :

مصرف کلراید کلسیم به عنوان یک افزودنی خوراکی می‌باشد. و همچنین به عنوان عامل سفت کننده در سبزیجات کنسرو شده در دلمه ، سویا ، لوبیا و یا آب میوه نیز استفاده می شود. همچنین به عنوان یک الکترولیت در نوشیدنی های ورزشی و … نیز استفاده می شود. کلرید کلسیم به ترشی عطر و طعم غذا می افزاید درحالی که به غذا سدیم اضافه نمی شود.

تهیه و تولید کلسیم کلرید :

در صنعت ، فلز کلسیم را می توان از الکترولیز کلسیم کلراید و مخلوط فلوئورید و پتاسیم کلرید تهیه نمود . در این روش ، از صفحه های زغالی به عنوان آند و از میله های آهن به عنوان کاتد استفاده می شود.و در مقیاسی کوچکتر می توان آهک را با فلز آلومینیوم در خلا احیا نموده و متعاقب آن ، عمل را بوسیله منظور بازیافت فلز کلسیم ادامه داد. به علاوه کلسیم کلراید که عبارت از یک ماده اولیه است می توان یا بوسیله اثر اسید کلریدریک پر ماده معدنی کربناته و یا به عنوان ضایعات در فرآیند Solvay تهیه کرد.

خرید کلسیم کلرید :

این محصول  جز مواد شیمیایی بسیار کاربردی در گریدهای مختلف همچون گرید صنعتی و گرید خوراکی می باشد . تولید کنندگان بسیار زیادی از این ماده شیمیایی برای تولید انواع محصولات خود ، استفاده می کنند . برای خرید کلسیم کلرید بهداشتی ، مرغوب و درجه یک می بایست از مراکز معتبر تهیه کنید .

شرکت مهستان شیمی پارسه  یکی از مراکز معتبر و درجه یک در زمینه تولید و توزیع انواع مواد شیمیایی می باشد . یکی از محصولات شیمیایی که توسط شرکت مهستان شیمی پارسه  توزیع می‌ شود ، کلسیم کلراید می باشد .

برای اطلاع از آخرین قیمت ها ، شیوه نگهداری ، شرایط استفاده از این محصول و سایر نکات با کارشناسان ما در ارتباط باشید . شما می ‌توانید با کمک کارشناسان شرکت مهستان شیمی پارسه  ، خرید مطمئن و ایمن داشته باشید .

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کلسیم کلرید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست