بوراکس دکا

نام: بوراکس دکا
فرمول شیمیایی: Na2B4O7
موجودی:  موجود در انبار
حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی
موارد مصرف: 1-بافر 2-جوشکاری آهن و فولاد و…
خرید بوراکس دکا : 📞تماس بگیرید 📞
ارسال:  به سراسر کشور
شماره تماس: 09192688627

توضیحات

بوراکس دکا

از جمله ترکیبات شیمیایی کاربردی که نقش به سزایی را در زندگی انسان ایفا می کند، می‌توان به ماده‌ای به نام بوراکس اشاره کرد.

بوراکس ماده ای آبدوست محسوب می شود که می تواند به صورت دهیدراته و هیدراته تولید شود. فرم هیدراته این محصول خود با دو نوع تقسیم می شود: بوراکس دکا (دارای ۱۰ عدد مولکول آب) و بوراکس پنتا (دارای ۵ عدد مولکول آب)

در این مقاله ما سعی داریم اطلاعات کافی و جامع در رابطه با بوراکس دکا در اختیار صنعتگرانی که قصد خرید بوراکس دکا را دارند، قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بوراکس دکا چیست ؟

این محصول  یک ماده شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که جزیی از خانواده بور است . بوراکس دکا در ساختار خود ۱۰ عدد مولکول آب دارد و فرمول شیمیایی بوراکس دکا Na2B4O7 می باشد .

بوراکس دکا با نام های دیگری همچون بوره ، Borax ، نمک اسید بوریک ، سدیم بورات ، سدیم تترا بورات و دی سدیم تترا بورات نیز شناخته شده است .

این ماده شیمیایی اگر به شعله اضافه شود ، رنگ شعله را تغییر داده و رنگ شعله را زرد می کند .

 

بوراکس دکا به خاطر خاصیت قلیایی که دارد . برای تولید و ساخت انواع مواد شوینده و لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد . همچنین این ماده شیمیایی کاربرد های بسیار زیادی در صنعت کشاورزی ، صنعت غذایی ، صنعت دارویی ، صنعت رنگ و رزین و صنعت آب کاری دارد .

موارد مصرف بوراکس دکا :

۱_ بوراکس در محصولات خانگی کاربرد دارد :

بوراکس اکنون در محصولات مختلف لباس شویی و تمیز کننده خانگی شامل تقویت کننده ترکیبات لباس شویی و مایع دستشویی به کار می رود. همچنین در برخی فرمول های سفید کننده دندان نیز وجود دارد. همچنین یک جز فعال در مورچه کش ها می باشد.

۲_ بوراکس به عنوان بافر :

سدیم بورات در آزمایشگاه های شیمیایی و بیو شیمیایی برای ساختن بافرها به کار می روند.

بافرهای بورات همچنین به عنوان محلول تعادل در واکنش های پیوندیی متقاطع با پایه دی متیل پیملی مدیت به کار می روند. بوراکس به عنوان یک منبع از بورات برای استفاده از خاصیت هم کمپلکس کنندگی کبالت یا دیگر عوامل در آب برای تشکیل کمپلکس های یونی با مواد گوناگون به کار می رود. بورات و یک بستر مناسب پلیمر برای رنگ سنجی متفاوت هموگلوبین غیر گلیکوسیلات از هموگلوبین گلیکوسیلاتی به کار می روند. چیزی که شاخصی از قند خون بالای طولانی مدت در انواع بیماری های دیابتی است.

۳_ بوراکس به عنوان یک عامل نرم کننده آب :

بوراکس به تنهایی قرابت نزدیکی با کاتیون های سختی آب ندارد.

۴_بوراکس به عنوان فلاکس :

مخلوطی از بوراکس و آمونیوم کلرید به عنوان فلاکس در جوشکاری آهن و فولاد به کار میرود که نقطه ذوب اکسید آهن ناخواسته را پایین می آورد و اجازه می دهد تا به صورت مذاب خارج شود. بوراکس همچنین به صورت مخلوط با آب به عنوان گداز در لحیم کاری فلزات جواهرات مانند طلا و نقره به کار می رود. به لحیم ذوب شده اجازه میدهد تا به صورت هموار و صاف در درز جریان یابد. بوراکس همچنین یک فلاکس خوب برای حلبی پوشاندن تنگستن با روی است که به جهت نرم و لحیم پذیر کردن تنگستن انجام می شود.

۵_ بوراکس در استخراج معادن در اندازه کوچک :

بوراکس جایگزین جیوه به عنوان روش ترجیهی برای استخراج طلا در تسهیلات معدنی در معدن کاری اندازه های کوچک است. روش به اسم روش بوراکس اسمیده می شود و در فیلیپین استفاده می شود. یک پلیمر لاستیک مانند گاهی به اسم flubber ، gluep می تواند توسط پیوند متقاطع پلی وینیل استات با بوراکس ساخته شود.از بوراکس برای ساختن چسب های بر پایه پلی وینیل استات استفاده می شود.

۶_ افزودنی‌های خوراکی :

بور اکس به‌عنوان یک افزودنی‌ای غذایی در برخی کشورها استفاده می‌شود
استفاده بور اکس در صنایع غذایی به‌منظور ایجاد یک بافت لاستیک مانند به غذاست یا به‌عنوان نگه‌دارنده می‌باشد. در پخت‌وپز شرقی به‌طور عمده برای خصوصیات قوام دادنی آن می‌باشد.

سایر مصارف بوراکس دکا  :

۱. جز ترکیبی در لعاب‌های مینایی.

۲. جز ترکیبی شیشه و سفال و سرامیک.

۳. بور اکس می‌تواند به‌عنوان افزاینده در روکش‌های سرامیک و لعاب‌ها به کار رود برای بهبود مقاومت در برابر آب و ایجاد پوشش سازگار با محیط‌زیست.

۴. تأخیر انداز آتش.

۵. ترکیب ضد قارچ برای عایق کردن فایبرگلاس و سلولز

۶. محلول ۱۰% برای پشم محافظ در برابر بید.

۷. ماده اصلی برای سدیم پربورات مونوهیدرات که در مواد شوینده به کار می‌رود و نیز برای اسید بوریک و دیگر بورات ها.

۸. جز چسبناک کننده در چسب‌های بر پایه کافئین ، نشاسته و دکسترین.

۹.مسمومیت زدایی فلوراید.

۱۰.مرهمی برای برفک در سم اسب‌ها

۱۱.استفاده از بور اکس در جوهر روان‌نویس‌ها با حل کردن لاک مخصوص در بور اکس گرم شده.

۱۲.بافر در استخرهای شنا برای کنترل پی اچ

۱۳.بور اکس جاذب نوترون مورداستفاده در راکتورهای هسته‌ای و حوضچه‌هایی سوخت کم‌زور و برای کنترل فعالیت و خاموش کردن یک واکنش زنجیره‌ای هسته‌ای.

۱۴.به‌عنوان کود میکرو نوترینت برای بهبود حاصلخیزی خاک‌های بدون بورون.

۱۵.برای رنگ دادن به آتش با یک ته رنگ سبز.

۱۶.استفاده از بور اکس به‌طور سنتی برای پوشاندن گوشت‌های خشک‌شده مانند گوشت ران برای محافظت از آن‌ها از باد کردن در طول ذخیره‌سازی بیشتر استفاده می‌شود.

۱۷.بور اکس در برخی مکمل‌های ویتامین تجاری وجود دارد.

۱۸.سدکردن سوراخ‌های مانع رادیاتور ماشین و موتور.

۱۹.استفاده شده توسط آهنگران مدرن در روش آهنگری کوره و چکش.

ویژگی ها و مشخصات بوراکس دکا :

بوراکس دکا یک ماده شیمیایی بسیار کاربردی است که به صورت ماده جامد ، به رنگ سفید یافت می شود . این ماده شیمیایی حالت پودری دارد و از کریستال ها و بلورهای نرم تشکیل شده است .

یکی از ویژگی های بوراکس دکا حلالیت بسیار خوب این ماده در آب است . بوراکس دکا در کوتاه ترین زمان در آب حل می شود . همچنین این ماده شیمیایی جاذب رطوبت و آب می باشد . به همین علت این ماده شیمیایی می بایست در بسته بندی های محافظ با درب محکم نگهداری شود . چرا که در صورت جذب آب و رطوبت به این ماده ، ذرات بوراکس دکا به یک دیگر چسبیده و نمی توان از آن استفاده کرد .

این محصول  یک عامل بافری بسیار خوب می باشد . بدین صورت که وقتی بوراکس دکا در آب حل می شود ، در واقع آب را هیدرولیز می کند و به آب خاصیت قلیایی می دهد . از این خاصیت بوراکس دکا برای خنثی کردن مواد اسیدی استفاده می شود . همچنین بوراکس دکا به علت خاصیت قلیایی بسیار قوی که دارد ، به توازن PH محیط بسیار کمک می کند .

این محصول  هیچ گونه بویی ندارد و در دمایی معادل ۶۲ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد . همچنین این ترکیب شیمیایی در دمایی معادل ۱۵۷۵ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد .

کاربردهای بوراکس دکا :

این محصول جزو مواد بسیار کاربردی در صنعت به شمار می رود و کاربردهای بسیار فراوانی دارد که در این قسمت به شرح برخی از این کاربردها می پردازیم تا هنگام خرید خریدی مطمئن داشته باشید :

کاربرد بوراکس در مواد شوینده :

یکی از کاربردهای این ماده شیمیایی در ساخت انواع مواد لباس شویی و تمییز کننده می باشد که حالت تقویت کننده دارد . به عنوان مثال برای ساخت مایع دستشویی تقویت شده از این ماده شیمیایی استفاده می شود . بوراکس دکا یکی از اجزای سازنده سفید کننده های دندان می باشد .

بوراکس دکا در آزمایشگاه :

این محصول یک بافر می ‌باشد و خاصیت قلیایی دارد . از ماده شیمیایی برای انجام واکنش هایی که نیاز به یک ماده بازی باشد ، استفاده می شود . این محصول  به انجام فرآیندهای گوناگون کمک می کند .

بوراکس در لحیم کاری :

از مخلوط بوراکس و آب می ‌توان به عنوان گداز در لحیم کاری فلزات و جواهرات مانند طلا و نقره استفاده کرد . حضور این ترکیب شیمیایی باعث می‌ شود تا لحیم ذوب شده به‌ صورت هموار و صاف در درز جریان پیدا کند.

بوراکس دکا در صنعت تولید شیشه:

یکی از کاربردهای این محصول ، در صنعت تولید شیشه می باشد. در واقع بوراکس دکا نوعی ماده افزودنی محسوب می شود که زمانی به ساختار شیشه افزوده می شود که حالت مذاب داشته باشد. حضور این ماده در ساختار شیشه منجر به افزایش میزان سختی سطح و همچنین چسبندگی شیشه می شود.

شرایط نگهداری از بوراکس دکا:

به طور کلی اگر از خریداران این محصول  هستید برای نگهداری از محصولات شیمیایی، می بایست اصول اولیه را رعایت کرد. اصول اولیه برای نگهداری از محصولات شیمیایی به شرح زیر است:

  • محیط خشک و فاقد رطوبت
  • عدم تابش نور مستقیم خورشید
  • محیط خنک با دمای مناسب
  • بسته بندی مناسب محصولات
  • عدم نگهداری محصولات در کنار یک دیگر

و…

برای نگهداری و انبارداری این محصول ، می بایست محیطی با شرایط فوق در نظر بگیرید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید..

نکات ایمنی بوراکس دکا:

از جمله خطرات، عوارض و نکات ایمنی مورد توجه هنگام کار با این ماده شیمیایی، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تماس مستقیم این ماده با پوست بدن، می تواند تحریکات جدی پوست و حتی زخم و سوختگی را در پی داشته باشد. بنابراین هنگام کار با بوراکس دکا در موارد مختلف، می بایست از پوشش ایمنی مناسب و استاندارد استفاده کرد تا احتمال برخورد مستقیم این ماده با پوست، به صفر برسد.

علاوه بر تماس مستقیم، حتی قرار گرفتن در معرض بخار متصاعد شده از این ماده نیز می تواند خطرساز باشد؛ به خصوص اگر این بخار، در تماس با چشم باشد و یا از طریق منافذ دهان و بینی، وارد مجرای تنفسی گردد. بنابراین، پوشش ایمنی مناسب و استاندارد برای کار با بوراکس دکا که بالاتر در رابطه با آن صحبت کردیم، شامل محافظ و پوشش صورت نیز می گردد.

ورود این محصول  به دستگاه گوارش، حتی در مقادیر کم، می تواند باعث بروز مسمومیت و مشکلات جدی گوارشی شده و در موارد شدیدتر حتی ممکن است مرگ فرد را در پی داشته باشد. بنابراین هنگام کار با این ماده و یا مواد و وسایلی که حاوی این ماده هستند، کاملا مراقب باشید و پس از استفاده، دستان خود را به دقت شستشو دهید؛ به خصوص در مورد کودکان.

خرید بوراکس دکا:

بوراکس دکا، یکی از انواع بوراکس می باشد که ماده ای کاربردی در صنعت محسوب می شود. خرید این محصول امری پر اهمیت برای صنایع مختلف نظیر صنایع تولید مواد شوینده، صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، صنعت تولید ضد یخ و… می باشد.

خرید این محصول با کیفیت و مرغوب می تواند امری دشوار برای فعالان صنایع فوق باشد. به همین علت تمامی خریداران این محصول می بایست از مراکز معتبر و با سابقه کشور خرید کنند.

شرکت مهستان شیمی پارسه  یکی از معتبرترین مراکز فروش مواد شیمیایی مختلف با کیفیت بالا می باشد. شرکتمهستان شیمی پارسه سابقه درخشان در زمینه تامین مواد شیمیایی درجه یک را دارا می باشد.

تمامی صنایعی که از بوراکس دکا، به عنوان یک ماده اولیه و یا ثانویه استفاده می کنند، می توانند با کارشناسان شرکت مهستان شیمی پارسه در ارتباط باشند و اطلاعات لازم در رابطه با نحوه ثبت سفارش محصول را کسب کنند.

برای ارتباط با کارشناسان مهستان شیمی پارسه  می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

قیمت بوراکس دکا:

به طور کلی نمی توان برای محصولات شیمیایی قیمتی واحد و نهایی در نظر گرفت. زیرا بازار خرید و فروش مواد شیمیایی تغییرات بسیار زیادی را تجربه می کنند. با توجه به این موضوع، خریداران بوراکس دکا، قبل از ثبت سفارش خود از قیمت نهایی محصول مطلع شوند.

برای اطلاع از قیمت بوراکس کار می توانید با کارشناسان نگین تجارت پیام در ارتباط باشید و تمامی اطلاعات لازم در رابطه با قیمت بوراکس دکا، شرایط نگهداری و استفاده از این محصول و… را کسب کنید.

فروش بوراکس دکا:

شرکت مهستان شیمی پارسه  از جمله مراکز معتبر و با سابقه کشور در زمینه توزیع و فروش محصولات شیمیایی محسوب می شود. از جمله اقدامات شرکت مهستان شیمی پارسه، می توان به فروش بوراکس دکا اشاره کرد.

بوراکس دکا از جمله ترکیبات شیمیایی کاربردی در صنایع مختلف نظیر صنعت تولید شیشه، صنعت تولید سرامیک، صنعت تولید مواد افزودنی خوراکی و… می باشد که با بهترین کیفیت توسط شرکت نگین تجارت پیام به فروش می رسد.

برای ثبت سفارش و خرید بوراکس دکا، می توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت مهستان شیمی پارسه  در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

 


سوالات متداول

آیا بوراکس دکا همان جوش شیرین است؟

خیر – بوراکس دکا و جوش شیرین، هر دو نوعی پاک کننده هستند که شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند. اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. به عنوان مثال، بوراکس دکا پاک کننده ای خشن تر نسبت به جوش شیرین است‌.

 

نحوه سفارش بوراکس دکا به چه صورت است؟

جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش بوراکس دکا، می توانید با تماس با شماره 09192688627 با کارشناسان بخش فروش ما در ارتباط باشید.

 

آیا بوراکس دکا یک افزودنی خوراکی است؟

بوراکس دکا نوعی ماده افزودنی مجاز با شماره E285 است که در بسیاری از کشورها به عنوان یک ماده نگهدارنده در صنایع غذایی استفاده می شود.

 

قیمت عمده بوراکس دکا به چه صورت است؟

از آنجایی که قیمت تمامی محصولات شیمیایی، با توجه به نوسانات قیمت بازار جهانی تغییر می کند، جهت استعلام به روز قیمت عمده بوراکس دکا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بوراکس دکا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست