لورامید

نام: لورامید
فرمول شیمیایی: C۱۲H۲۵NO
موجودی: موجود در انبار
حجم بسته بندی: کیسه 230 کیلوگرمی
موارد مصرف: 1- آرایشی 2-داروسازی و..
خرید لورامید : 📞تماس بگیرید 📞
ارسال:  به سراسر کشور
شماره تماس: 09192688627

توضیحات

لورامید

برای ساخت و تولید مواد شوینده نظیر شامپوها، از مواد شیمیایی گوناگون استفاده می شود. یکی از مواد اولیه اصلی که در روند تولید مواد شوینده حضور دارد، مواد کف زا می باشند.

لورامید، نوعی ماده کف زا در صنعت محسوب می شود که در ساختار بسیاری از مواد شوینده همچون شامپوها، مایع ظرف شویی، مایع لباسشویی و… حضور دارد‌.

لورامید علاوه بر اینکه نوعی ماده کف زا محسوب می شود، نوعی ماده پایدار کننده کف نیز می باشد‌. به همین علت کاربردهای فراوانی در صنعت دارد.

حال ممکن است سوالات بسیاری ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که لورامید چیست؟ ویژگی های این محصول کدام اند؟ در کدام صنایع از این ماده استفاده می شود؟ خرید و فروش این ماده به چه صورت است ؟و…

ما در ادامه پاسخ تمامی سوالات فوق به صورت کامل مورد ارزیابی و بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید تا هرچه بهتر با این محصول کاربردی آشنا شوید.

لورامید چیست ؟

یکی از مواد شیمیایی بسیار کاربردی در دنیای امروز ، لورامید می باشد . لورامید یک عامل تولید کننده کف و تثبت کننده آن می باشد و کاربردهای فراوانی در صنعت دارد . این ترکیب شیمیایی با نام تجاری دی اتانول آمید مشهور است که به اختصار به صورت LDEA نامیده می شود . از دیگر نام های لورامید می‌ توان به لوریک آمید نیز اشاره کرد چرا که این ماده ، آمید چرب لوریک اسید می باشد .

لورامید از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین عناصر کربن ،هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن ایجاد می شود و فرمول مولکولی آن به صورت C۱۲H۲۵NO است . این ترکیب شیمیایی یک عامل آمیدی دارد و در دسته بندی آمید های چرب بلند زنجیر ، حضور دارد.

 

لورامید یک سورفاکتانت می باشد ، همچنین یک ترکیب شیمیایی غیر یونی است و در دسته مواد فعال سطحی به شمار می رود . لورامید از روغن نارگیل و یا متیل استر روغن نارگیل تهیه می ‌شود و کاربردهای بسیار زیادی در تهیه و تولید انواع مواد آرایشی و بهداشتی دارد . در واقع این ماده شیمیایی فرم شیمیایی اصلاح شده روغن نارگیل می باشد .

لورامید به عنوان ماده‌ای کف‌زا مورد استفاده قرار می‌گیرد، معیار بالا بودن کیفیت مایع ظرف‌شویی، مایع دستشویی و شامپوها وجود لورامید در آن‌ها می‌باشد.

این محصول باعث پایداری کف و نرم کنندگی پوست دست می‌شود. لورامید خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

لورامید کوکونات دو نوع تهیه می‌شود:

۱- از روغن نارگیل

۲- از متیل استر روغن نارگیل

ویژگی های لورامید :

لورامید یک ماده شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که به صورت مایع یافت می‌ شود و حالت مومی شکل و چسبنده دارد . این مایع شیمیایی زرد کمرنگ است و بوی منحصر به فرد دارد .

لورامید خاصیت بازی دارد و PH آن حدود ۱۰ می باشد و جزو مواد قلیایی به شمار می رود به همین علت از این ماده شیمیایی برای تولید انواع مواد بهداشتی استفاده می شود . همچنین این ماده شیمیایی هیچ گونه بار الکتریکی ندارد و جزو مواد خنثی به شمار می رود .

لورامید در دمایی معادل ۴۲ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد و در دمایی معادل ۲۳۹ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد .

این ماده شیمیایی حالت روغنی دارد و با آب مخلوط نمی شود و در آب نامحلول است . اما در انواع الکل ها ، مونو پروپیلن گلیکول ، پلی اتیلن گلیکول به خوبی حل می شود و می توان از این خاصیت برای امور مختلف استفاده کرد . زمانی که لورامید در ماده ای حل شود ، باعث می شود محلول خاصیت بازی پیدا کند .

افزایش دهنده کف و کاهش دهنده میزان تحریکات پوستی می‌باشد، همچنین باعت حالت پذیری مو می‌شود.

لورامید تامین کننده گرانروی در شامپو ‌ها می‌شود و در تولید شامپو های سر و بدن و مایعات دستشویی و صابون‌های مایع استفاده می‌شود.

خواص لورامید :

لورامید خواص منحصر به فرد بسیار زیادی دارد از جمله :

  • خاصیت نرم کنندگی
  • تولید کننده کف
  • پایداری و تثبیت کف
  • خاصیت مرطوب کنندگی
  • ایجاد بافت کرم مانند

روش تولید لورامید:

به طور کلی دو روش برای تولید لورامید وجود دارد که در این قسمت سعی داریم شما را با این روش ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید…

روش اول:

در روش اول برای تولید لورامید به سه ماده اولیه نیاز داریم: دی اتانول آمین، اسید لوریک و میرستیک اسید‌

در واقع در این روش، سه ماده فوق با نسبت های مولی معین و مشخصی با یک دیگر ترکیب می شوند و وارد واکنش می شوند.و در نهایت حال این واکنش لورامید است.

روش دوم:

در روش دوم برای تولید لورامید سه ماده دی اتانول آمین، اسید لوریک و متیل استر در یک واکنش تراکمی، با یک دیگر واکنش می دهند و در نهایت لورامید تولید می شود.

چگونگی تهیه و تولید لورامید ؟

لورامید از یک ماده شیمیایی است که از جمله مشتقات نارگیل می باشد . اما این ترکیب شیمیایی جزو مواد ایمن به شمار نمی رود و اگر فرد تعداد دفعات زیاد در مجاورت این ماده قرار گیرد ، می تواند باعث بروز بیماری های گوناگون از جمله سرطان شود .

لورامید به صورت مستقیم از نارگیل و روغن نارگیل تولید نمی شود بلکه این ماده حاصل واکنش چندین اسید چرب حاصله از روغن نارگیل و دی اتانول آمین تولید می شود .

این ماده شیمیایی جزو خانواده مواد قلیایی بوده و برای تنظیم PH و تولید انواع مواد شوینده و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد .

 

کاربردهای لورامید :

لورامید از جمله مواد بسیار کاربردی در صنعت تولید مواد شوینده و بهداشتی است .

لورامید در شامپو :

از لورامید برای تولید انواع شامپوها استفاده می شود . وجود لورامید در شامپو باعث ایجاد خاصیت نرم کنندگی و حالت دادن به مو می شود . همچنین وجود کف و پایداری کف در شامپو به علت وجود لورامید در ساختار شامپو است .

به علاوه لورامید آلودگی ها و کثیفی های مو را از بین می برد و شست و شو را آسان تر می کند . همچنین خاصیت ضد شوره لورامید باعث می شود که شامپوهای حاوی لورامید به افرادی که دارای شوره سر هستند تجویز شود .

لورامید در صابون ها :

لورامید همچون روغن پالم یکی از مواد اصلی سازنده انواع صابون ها ، از جمله صابون مایع و صابون جامد ، مواد شستشو بدن ، لوسیون های بدن و … می باشد . حضور لورامید در صابون ها باعث تولید کف پایدار می شود که باعث پاکیزگی و تمیز شدن بدن می شود .

لورامید در محصولات آرایشی :

این محصول  یکی از مواد اصلی سازنده ی رنگ موها می باشد و برای تولید انواع رنگ موها مورد استفاده قرار می گیرد .

لورامید در صنعت :

از لورامید برای تولید ضد زنگ ها و تثبیت کننده های لاتکس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین برای محصولاتی که خاصیت ضد آب دارند ، از لورامید استفاده می کنند.

لورامید در صنعت تولید رنگ:

یکی از صنایعی که از لورامید به عنوان ماده افزودنی استفاده می کند، صنعت تولید رنگ می باشد. در واقع لورامید به عنوان یک تثبیت کننده و متوازن کننده در ساختار رنگ ها حضور دارد. از لورامید برای تهیه و تولید رنگ های پوششی استفاده می شود.

لورامید و فلزات:

یکی از خواص منحصر به فرد لورامید خاصیت ضد زنگی این ماده می باشد. در واقع لورامید از خوردگی و همچنین اکسید شدن فلزات مختلف جلوگیری می کند. به همین علت در موارد بسیار زیادی از لورامید به عنوان یک ضد زنگ استفاده می شود.

لورامید در صنعت تولید لاک:

این محصول به وفور در صنعت تولید لاک ناخن استفاده می شود. به علاوه لورامید در ساختار جلا دهنده های ناخن نیز حضور دارد. از دیگر کاربردهای این محصول در این صنعت می توان به استفاده از آن در تولید لاک پاک کن ها اشاره کرد.

لورامید در صنعت نساجی:

یکی از خریداران لورامید، فعالان صنعت نساجی می باشند. در واقع از این محصول به عنوان نوعی پاک کننده استفاده می کنند. لورامید در مرحله پشم شویی، مورد استفاده قرار می گیرد.

لورامید در صنعت تولید اسپری:

اسپری های مختلفی در صنعت تولید می شوند که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارد. از این محصول در صنعت تولید اسپری نیز استفاده می شود. در واقع این محصول به منظور شیرین کردن گازها، در ساختار اسپری ها حضور دارد.

انواع لورامید:

این محصول به انواع گوناگونی تقسیم می شود که اساس این دسته بندی درصد غلظت این ماده شیمیایی می باشد. به طور کلی ۴ نوع لورامید در صنعت وجود دارد که برای امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

  • لورامید ۱۰۰ درصد
  • لورامید ۷۰ درصد
  • لورامید ۵۰ درصد
  • سویامید

هر یک از انواع این محصول ، کاربردها و ویژگی های مختص به خود را دارند و همواره تولید کنندگان را به خود جذب می کنند.

شرایط نگهداری از لورامید:

نگهداری و همچنین انبار داری این محصول امری بسیار مهم می باشد و رعایت برخی از نکات به خریداران این محصول توصیه می شود. از جمله نکات ایمنی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اولین نکته در رابطه با نگهداری این محصول، دمای انبار می باشد. در واقع دمای محیطی که برای این محصول در نظر دارید، نباید زیر ۲۵ درجه سانتی گراد باشد و همچنین از ۳۵ درجه سانتی گراد تجاوز نکند. زیرا می تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند.

انباری که برای نگهداری این محصول در نظر می گیرید باید خشک و خنک باشد و به دور از نور و حرارت قرار گیرد. به علاوه انبار می بایست دارای تهویه مناسب و سیستم اطفا حریق باشد، تا در صورت بروز مشکلات، در سریع ترین زمان ممکن از بروز حوادث بزرگ تر جلوگیری شود.

از دیگر نکات حائز اهمیت در نگهداری از این محصول، استفاده از ظرف مناسب می باشد. در واقع ظرف این محصول باید دارای درب مناسب باشد که به خوبی بسته شود. همچنین پس از هر بار استفاده به صورت کامل درزگیری شود.

عوارض لورامید برای انسان:

این محصول توسط آژانس بین المللی تحقیقات در حوزه سرطان، ماده ای سرطان زا شناسایی شده است و منع استفاده از آن وجود دارد. همچنین این ماده شیمیایی می تواند مشکلاتی نظیر حساسیت و آلرژی در انسان ایجاد کند.

اما سازمان غذا و دارو، استفاده از این ماده شیمیایی را برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی منع نکرده است و امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

شرایط استفاده از لورامید:

تمامی افرادی که با این محصول سروکار دارند می بایست نکات ایمنی را به‌ صورت کامل رعایت کنند تا بروز مشکلات گوناگون رو به حداقل برساند.

به عنوان مثال استفاده از دستکش و روپوش محافظ، عینک و همچنین ماسک تنفسی از جمله نکات ایمنی اولیه محسوب می شود.

خرید لورامید :

با افزایش روز افزون استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی ، تقاضای خرید لورامید نیز افزایش یافته است . شرکت مهستان شیمی پارسه نیاز تولید کنندگان کشور به این ماده شیمیایی را تامین می کند .

شرکت مهستان شیمی پارسه ۴ نوع لورامید با در صدهای متفاوت از جمله لورامید ۱۰۰٪ ، لورامید ۷۰٪ ، لورامید ۵۰٪ و سویامید را به تولیدکنندگان عزیز ارائه می دهد .

برای اطلاع از آخرین قیمت این محصول می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و خرید خود را ثبت کنید .

لورامید در بشکه های ۲۰۰ کیلوگرمی به فروش می‌رسد، برای اطلاع از قیمت لورامید تماس حاصل فرمایید.

قیمت لورامید:

این محصول از جمله محصولات پرکاربرد در صنعت محسوب می شود. خریداران این محصول، قبل از ثبت سفارش خود، می بایست از قیمت لورامید مطلع شوند. زیرا قیمت تمامی محصولات شیمیایی ثابت نیست و مدام در حال تغییر است. زیرا بازار خرید فروش مواد شیمیایی چه خارجی و چه داخلی، نوسانات بسیاری را تجربه می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت لورامید، نحوه استفاده از این محصول، چگونگی ثبت سفارش و سایر اطلاعات، می توانید با کارشناسان شرکت مهستان شیمی پارسه در ارتباط باشید. برای ارتباط با کارشناسان ما می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

فروش لورامید:

فروش این محصول به عنوان یک ماده کف زا، توسط شرکت مهستان شیمی پارسه انجام می شود. شرکت نگین تجارت پیام، یکی از مراکز معتبر و به نام کشور محسوب می شود که بیش از دو دهه سابقه موفق در زمینه فروش محصولات شیمیایی دارد.

این محصول در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی به فروش می رسد. تمامی صنعتگران کشور می توانند با ثبت سفارش و خرید لورامید، در کوتاه ترین زمان ممکن، این ماده را دریافت کنند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لورامید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست