سولفات مس

حالت ماده: پودری

فرمول شیمیایی: CuSO4

حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی

موارد مصرف: 1- کشاورزی 2- تولید مواد شیمیایی 3- داروسازی 4- آزمایشگاه های تحقیقاتی 5- رنگسازی

خرید سولفات مس : برای ثبت سفارش خرید سولفات مس با شماره 09192688627 تماس بگیرید.

توضیحات

سولفات مس

اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که ترکیبات شیمیایی به صورت گسترده در زندگی انسان کاربرد دارند. در واقع محصولات شیمیایی با خواص و ویژگی های منحصر به فرد، نقش بسزایی در روند زندگی انسان دارند و همچنین به پیشرفت زندگی بشر کمک می کند.

از جمله ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در صنعت، می توان به سولفات مس اشاره کرد. بسیاری از افراد سولفات مس را با نام کات کبود و یا زاج کبود می شناسند.

حال ممکن است سوالات بسیاری در رابطه با این ماده شیمیایی کاربردی ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که سولفات مس چیست؟ ویژگی های این محصول کدامند؟ در کدام صنایع می توان از سولفات مس به عنوان ماده اولیه استفاده کرد؟ از کدام شرکت سولفات مصرف را خریداری کنیم؟ قیمت سولفات مس به چه صورت است؟ و…

در ادامه پاسخ تمامی سوالات احتمالی شما به صورت کامل داده شده است. اگر قصد خرید سولفات مس را دارید، ما را در خواندن متن زیر همراهی کنید…

سولفات مس چیست ؟

سولفات مس یک ترکیب شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که با نام های دیگری همچون کات کبود ، کالکانتیت ، زاج کبود اشاره کرد .

این ترکیب شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین عناصر مس Cu ، گوگرد S و اکسیژن O تشکیل می شود و فرمول شیمیایی سولفات مس CuSO4 می باشد و زمانی که آبپوشیده می شود ، بسته به نوع آن تعدادی مولکول آب به ساختار آن اضافه می شود .

این محصول شیمیایی جزوی از خانواده نمک ها محسوب می شود که از ترکیب چند ماده شیمیایی تولید می شود که بسته میزان هیدراته شدن و آبپوشیدگی آن شکل و رنگ خاص خود را دارد .

سولفات مس از جمله مواد معدنی محسوب می شود که مواد اصلی سازنده آن مس و اسید سولفوریک می باشد .

تولید سولفات مس :

این ترکیب شیمیایی جزو ترکیبات شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم در واکنش های گوناگون شرکت می کند و به انجام فرآیندهای مختلف کمک می کند .

به طور کلی این محصول در طبیعت یافت می شود . اما این مقدار از این ماده شیمیایی برای مصارف انسان کافی نیست . به همین علت این ترکیب شیمیایی در آزمایشگاه ها تولید می شود تا نیاز جامعه بشری به این ماده را پاسخ دهد .

برای تولید این محصول، ابتدا سولفوریک اسید غلیظ و فلز مس (سولفوریک اسید رقیق و اکسید مس) را در مجاورت یک دیگر قرار می دهیم و از طریق الکترولیز ، سولفات مس تولید می شود .

ویژگی های سولفات مس:

به طور کلی سولفات مس چه نوع خشک آن و چه نوع آبدار آن، دارای ویژگی های مشخصی هستند. از جمله ویژگی های حائز اهمیت در رابطه با سولفات مس، انحلال پذیری آن در آب می باشد. در واقع این ماده شیمیایی جاذب بسیار قوی آب و رطوبت است. به گونه‌ ای که می ‌تواند رطوبت موجود در هوا را نیز به خود جذب کند. همچنین لازم به ذکر است که انحلال پذیری این ماده شیمیایی در آب، واکنشی گرمازا می باشد.

به علاوه این ماده شیمیایی از جمله مواد شیمیایی سمی محسوب می شود و دارای بویی نامطبوع است. این ماده شیمیایی از جمله مواد شیمیایی انعطاف پذیر است و می‌ توان از آن در صنایع بسیاری استفاده کرد. سولفات مس را به عنوان ترکیبی همه کاره می شناسند.

از دیگر ویژگی های حائز اهمیت سولفات مس می توان به خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد قارچی این ماده اشاره کرد. به همین علت در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شرایط نگهداری از سولفات مس:

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، سولفات مس از جمله ترکیبات سمی و خطرناک برای انسان محسوب می شود. همچنین ماده ای به شدت واکنش پذیر است و در صورت قرارگیری در مجاورت سایر مواد شیمیایی، وارد واکنش می شود.

به همین علت محیطی که برای نگهداری این ماده شیمیایی در نظر می گیرید بعد از خرید، می ‌بایست به دور از هرگونه ماده شیمیایی به خصوص مواد اسیدی باشد. همچنین انبار سولفات مس می بایست محیطی خنک و خشک باشد و به دور از هر گونه منبع گرما و حرارت قرار گیرد.

شرایط استفاده از سولفات مس:

تمامی افرادی که با این ماده شیمیایی سر و کار دارند، می بایست نکات ایمنی اولیه را به صورت کامل رعایت کنند تا بروز حوادث به حداقل برسد. تمامی افرادی که در مجاورت و معرض این ماده قرار دارند، باید از دستکش و روپوش مناسب استفاده کنند. همچنین استفاده از عینک و ماسک تنفسی از دیگر الزامات کار با این ماده می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل و یا پیشامدی، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

مشخصات سولفات مس :

این محصول شیمیایی به طور کلی در فرم خشک و بدون آب آن به صورت جامد یافت می شود که حالت پودری دارد و به رنگ های سفید مایل به خاکستری و یا سبز کمرنگ یافت می شود و در فرم های آبپوشیده آن به شکل کریستال های آبی رنگ یافت می شود .

این ترکیب شیمیایی هیچ گونه بویی ندارد و کاربردهای بسیار فراوانی در صنایع مختلف ، همچون صنعت کشاورزی ، صنعت داروسازی ، صنعت شیمیایی و … دارد .

انواع سولفات مس :

تعداد مولکلول های آب در این ترکیب شیمیایی از صفر تا ۵ متغیر است . در این قسمت به شرح انواع کاربردی سولفات مس می پردازیم :

سولفات مس خشک و بدون آب :

این ترکیب شیمیایی جزو مواد شیمیایی کم یاب محسوب می شود که با نام کالکوسیانیت نیز مشهور است . سولفات مس خشک به صورت جامد پودری به رنگ سبز کمرنگ و یا سفید مایل به رنگ خاکستری یافت می شود . معمولا برای مصارف آزمایشگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .

سولفات مس سه آبه :

این نوع سولفات مس توسط ۳ مولکول آب احاطه شده و آب پوشی شده است . این ترکیب شیمیایی جزو مواد شیمیایی کم یاب بوده و با نام بوناتایت نیز مشهور است .

سولفات مس‌ پنج آبه :

این نوع سولفات مس توسط ۵ مولکول آب اهاته شده و آب پوشیده شده است . این ترکیب شیمیایی به طور طبیعی در طبیعت یافت می شود و با نام کالکانتیت نیز مشهور است . از ویژگی های این ترکیب شیمیایی می توات به حلالیت بسیار خوب این ترکیب شیمیایی در آب اشاره کرد . سولفات مس ۵ آبه به شکل کریستال های آبی رنگ یافت می شود و زمانی که تحت حرارت قرار گیرد ، آب خود را از دست می دهد و به شکل پودری خاکستری تبدیل می شود .

به طور کلی می توان گفت رایج ترین و پرکاربردترین نوع سولفات مس ، سولفات مس ۵ آبه یا کالکانتیت می باشد .

سولفات مس هفت آبه :

این و سولفات مس توسط هفت مولکول آب احاطه و آبپوشی شده است . این ترکیب شیمیایی از جمله مواد شیمیایی کمیاب بوده و با نام بوثایت نیز مشهور است .

 

کاربرد های سولفات مس

دارای کاربردهای مختلفی در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، شیمی و طبی دارد.

سولفات مس در متانول و گلیسرول و همچنین تا حدی در اتانول قابل حل می‌باشد.

 سولفات مس در کشاورزی

این محصول  پنج آبه به طور متداول به عنوان قارچ کش برای کنترل بیماری های باکتریایی و بیماری‌های قارچی محصولات، میوه‌ها و سبزی‌ها مانند زنگ گیاه، لکه برداشتن برگ ها، آفت‌ها وزخم پوست سیب استفاده می‌شود. سولفات مس در تشکیل کلروفیل و پدیده فتوسنتز مانند سولفات اهن  دخالت دارد.

این محصول  همچنین باعث تحریک در تشکیل ویتامین A می‌شود. نقش متابولیکی مس در چندین سیستم آنزیمی مشخص شده است و همچنین نقش مهمی در بیوسنتز و فعالیت اتیلن به عنوان هورمون رسیدگی میوه‌ها داراست. فرم قابل جذب مس در خاک کاتیون دو ظرفیتی Cu+2 می‌باشد. فرایند جذب مخصوص قابلیت دسترسی مس را تحت تأثیر قرار می‌دهد، این فلز در اسیدیته بالا به سختی جذب می‌شود از اینرو استفاده از ترکیبات سولفاته در حل این مشکل مؤثر است.
برای رفع کمبود مس (Cu) می‌توان یا کودهای حاوی آن را یا سولفات مس محلول در آب را به خاک اضافه و یا محلول پاشی نمود. در غلظت زیاد، مس نیز باعث مسموم شدن گیاه شده، میوه‌ها حالت ترک خورده و سیاه رنگ پیدا می‌کنند و در روی برگ‍ها نیز نقاط نکروزه قهوه‌ای رنگ و ریزی مشاهده می‌شود.

کاربرد سولفات مس در صنایع دیگر

سولفات مس، در تولید رنگ‌های آبی و سبز، در رنگرزی پارچه‌های نخی و ابریشمی، معادن، آبکاری، ساخت مرکب برای ورق‌های حلبی، رنگ مو، تولید سموم قارچ کش و باکتری کش، حفاظت چوب و تراورس، رنگرزی چرم، باطری سازی، گراور سازی، از بین بردن خزه در استخرها، مکمل غذای دام وطیور، تولید شعله سبز در مواد آتش بازی مورد استفاده است. معمولاً در صنایع مختلف از سولفات مس که فاقد اسید نیتریک باشد، استفاده می‌شود.

این محصول  اغلب برای تهیه کاتالیست‌ها برای چندین واکنش در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود.

فرم بدون آب مس سولفات بسیاری از فرایندها مانند جابه جایی در سنتزهای آلی را کاتالیز می‌کند.

در خالص سازی گازها برای برداشتن هیدروژن کلرید و هیدروژن سولفید استفاده می‌شود.

کاربرد سولفات مس در تهیه رنگرز میانی و کاتالیز سنتز ترکیب دی آزو ورنگ خوردن پتالوسیانین بسیار متداول است.

این محصول  در آبکاری به عنوان الکترولیت استفاده می‌شود و همچنین در واکنش‌های رسوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان یک ماده افزایشی در چسب‌ها استفاده می‌شود.

سولفات مس به عنوان یک ماده رنگ دهنده برای شیشه، چسب و سرامیک استفاده می‌شود.

این محصول هم چنین در بسیاری از رشته‌های شیمی برای انجام واکنش‌های متنوع استفاده می‌شود.

خرید سولفات مس :

شرکت مهستان شیمی پارسه یکی از مراکز اصلی و معتبر پخش و توزیع و خرید و فروش انواع مواد شیمیایی درجه یک و مرغوب می باشد .

یکی از مواد شیمیایی اصلی که توسط شرکت مهستان شیمی پارسهبه تولید کنندگان عزیز کشور عرضه می شود ، سولفات مس می باشد .

این محصول  انواع گوناگونی همچون خشک و آبپوشیده دارد . سولفات مس آب پوشیده نیز خود انواع گوناگونی دارند که در قسمت قبل به صورت کامل شرح داده شد .

شما می توانید انواع سولفات مس را از شرکت مهستان شیمی پارسه  خریداری کنید و برای صنایع و امور مختلف از آن استفاده کنید .

برای خرید این محصول می‌ توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا از آخرین قیمت ها ، شیوه نگهداری و شرایط استفاده از آن آگاه شوید و خریدی مطمئن داشته باشید .

قیمت سولفات مس:

به طور کلی قیمت تمامی محصولات شیمیایی مدام دچار نوسانات بسیاری می شود و ثابت نیست. قیمت سولفات مس نیز همچون سایر محصولات شیمیایی متغیر است و درگیر نوسانات بسیاری است. به همین علت تمامی صنعتگرانی که قصد خرید سولفات مس را دارند، می بایست قبل از ثبت سفارش خود، از قیمت نهایی محصول مطلع شوند.

برای این منظور می توانید با شماره های درج شده در سایت شرکت مهستان شیمی پارسه در ارتباط باشید و اطلاعات لازم در رابطه با قیمت محصول، شرایط نگهداری از آن، چگونگی استفاده از محصول و… را کسب کنید.

 

فروش سولفات مس:

فروش این محصول  توسط شرکت مهستان شیمی پارسه  انجام می شود. سولفات مسی که توسط این شرکت به فروش می رسد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین با مناسب ترین قیمت عرضه می شود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سولفات مس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست