زایلن

نام: زایلن
فرمول شیمیایی: C8H10
موجودی:  موجود در انبار
حجم بسته بندی: بشکه 180 کیلوگرمی
موارد مصرف: 1- چوب2- رنگ و چرم و..
خرید زایلن : 📞تماس بگیرید 📞
 قابلیت ارسال:  به سراسر کشور
شماره تماس: 09192688627

توضیحات

زایلن حلالی کاربردی در صنعت است که در صنایع مختلف، همچون صنایع لاستیک سازی، تولید رنگ و رزین و..‌. کاربرد دارد. حلال ها نقش بسیار مهمی در دنیای صنعت ایفا می ‌کنند. حلال های شیمیایی بسیار زیادی در سراسر جهان تولید و روزانه به مصرف می‌ رسند. یکی از حلال های پرکاربرد صنعتی زایلین است.

حال ممکن است سوالات بسیاری ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که زایلن چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای این محصول کدام اند؟ نحوه ثبت سفارش و خرید زایلن به چه صورت است؟ و بسیاری موارد دیگر.

پاسخ تمامی سوالات فوق به صورت کامل، در متن زیر بررسی شده است. اگر قصد دارید با این محصول شیمیایی بیشتر آشنا شوید، خصوصا اگر قصد خرید زایلن را دارید، خواندن این متن به شما توصیه می شود. با ما همراه باشید.‌‌‌

Xylene

فرمول شیمیایی : C8H10.

چگالی زایلن: ۸۵۷ kg/m³

اسامی مترادف با زایلین : دی متیل بنزن ،ام –زایلین، M-Xylene ،

انواع زایلن : ۱. زایلین مخلوط ۲. زایلین اورتو.

شکل ظاهری زایلن : مخلوطی چرب و، مایع بی رنگ است.

زایلن چیست ؟

زایلن یک ترکیب شیمیایی بسیار کاربردی است که از پیوند و کنار هم قرار گرفتن سه ایزومر ارتو O ، متا m و پارا P به همراه مخلوط زایلن تولید می شود که هر یک از مواد شیمیایی فوق با درصدهای متفاوت با یک دیگر مخلوط می شود و برای امور مختلف استفاده می شود . فرمول شیمیایی زایلین C6H4(CH3)2 می باشد که در ساختار آن یک حلقه شش کربن وجود دارد که دو گروه متیل به آن متصل  شده است . زایلین با نام دی متیل بنزن و زایلن نیز مشهور است .

زایلین یک ترکیب شیمیایی هیدروکربن آروماتیک است که به صورت طبیعی از سوختن زغال سنگ ، نفت و قیر بدست می آید . همچنین زایلین آزمایشگاه از واکنش بین متیلاسیون بنزن و تولوئن تولید می‌ شود .

زایلین یا دی متیل بنزن یکی از ترکیبات هیدروکربن آروماتیک است که یک حلقه بنزن با دو گروه متیل در موقعیت های مختلف به آن متصل است. این محصول  دارای سه ایزومر اورتو، پارا و مخلوط زایلین می باشد که هر سه دارای فرمول مولکولیC8H10 ، یا به صورت مشابه C6H4(CH3)2 ارائه شده اند.

زایلین از متیلاسیون بنزن و تولوئن تولید می شود. گرید تجاری یا آزمایشگاهی آن از ۶۵-۴۰ درصدمخلوط زایلین و بالای ۲۰ درصد اورتو و پارا زایلین و اتیلن بنزن تشکیل شده است که در صنعت منظور از گرید تجاری همان مخلوط زایلین است.

ویژگی و مشخصات زایلین :

زایلین یک ماده شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که به صورت مایع یافت می شود . این مایع شیمیایی هیچ‌ گونه رنگی نداشته و جزو مواد شیمیایی بی رنگ محسوب می شود .

زایلین ماده شیمیایی معطر است و بویی شیرین دارد که با آب ترکیب نمی شود و در آب انحلال پذیر نیست . در واقع اگر با آب مخلوط شود ، این ماده بر روی آب شناور می شود . زایلین در بسیاری از حلال های آلی قابلیت انحلال دارد و به خوبی حل می شود.

این ماده شیمیایی خاصیت اشتعال پذیری بسیار قوی دارد و به سرعت آتش می گیرد . به همین علت می  بایست به دور از حرارت و گرما قرار گیرد . به علاوه بسیار سمی بوده و برای انشان مضر است .

زایلین در دمایی معادل ۱۳۹ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می‌ رسد .

خریداران توجه داشته باشید این ماده سمی و می تواند برای انسان خطرات بسیار زیادی داشته باشد .

کاربردهای زایلن :

زایلن یک حلال :

زایلن یک حلال بسیار فوق العاده می باشد که در صنایع گوناگون کاربردهای بسیار زیادی دارد . یکی از کاربردهای زایلن و استون به عنوان حلال در محلول های لاک پاک کن است . همچنین این ماده شیمیایی در صنعت چاپ ، صنعت تولید لاستیک ، صنعت تولید رنگ و تینر و صنعت چرم سازی به عنوان حلال استفاده می شود .

 

زایلن در دندان پزشکی :

زایلن و هیدروکسید کلسیم  در دندان پزشکی بسیار کاربردی اند .  از زایلین برای تولید و ساخت پوشش روی دندان ها و رنگ آمیزی آن ها استفاده می شود . همچنین برای بافت شناسی نیز از زایلن استفاده می شود .

زایلن در سوخت :

زایلن به مقادیر بسیار اندک در انواع سوخت ها ، همچون سوخت هواپیما ها ، بنزین و … استفاده می شود . به علاوه در دود سیگار نیز مقادیری از زایلین وجود دارر .

زایلن در کشاورزی :

زایلن یک هیدروکربن می باشد که متشکل از دو عنصر کربن و هیدروژن است که می تواند بسیاری از مواد که قابلیت حل شدن در آب را ندارند ، در خود حل کند . به همین علت حلال بسیار خوبی برای تولید علف کش ها و سموم مخصوص کشاورزی می باشد .

  • زایلن یکی از حلال های مهم از اجزای نفت خام می‌باشد.
  • زایلین به عنوان حلال در صنایع چاپ ، لاستیک ، رنگ، و چرم استفاده می شود.
  • در مقادیر کم در سوخت هواپیما، بنزین و دود سیگار کاربرد دارد.
  • در دندان پزشکی در آزمایشگاه بافت شناسی برای پردازش بافت ، رنگ آمیزی و پوشش لغزش استفاده می شود.
  • در درمان مجدد ریشه به عنوان حلال توسط گوتا پرکا استفاده می شود.
  • برای شست و شوی تجهیزات کامیون ها، ریلهای قطار، ظروف چند وجهی هواپیماها.
  • زابیلن ماده اولیه برای تولید بنزن می‌باشد.

مضرات و عوارض زایلین :

اگر انسان در مجاورت این مواد شیمیایی قرار بگیرد ، می تواند پوست انسان را تحت تاثیر قرار دهد و باعث اثرات منفی همچون سوزش ، خارش ، سوختگی ، خشک شدن و …  بر روی پوست انسان شود . پس خریداران محترم برای استفاده از این ماده شیمیایی می بایست فرد لباس های محافظ مخصوص بر تن داشته باشد و از دستکش مخصوص استفاده کند تا خطرات احتمالی را به حداقل برساند .

استنشاق این ماده شیمیایی می تواند سیستم تنفسی فرد را مورد آسیب و تحریک قرار دهد و تنفس را برای فرد دشوار کند . در بعضی از موارد استنشاق بیش از حد این ماده می‌ تواند موجب تنگی نفس و حتی خفگی فرد شود . برای اینکه این گونه آسیب ها به حداقل برسد ، فرد می بایست برای استفاده از زایلین از ماسک های مخصوص استفاده کند .

در صورتی که این ماده در مجاورت چشم قرار گیرد و یا گاز متصاعد شده از آن وارد چشم شود ، می تواند باعث سوزش چشم و آسیب رسیدن به چشم شود . پس می بایست برای استفاده از زایلین از عینک های مخصوص استفاده شود .

 

زایلن و محیط زیست

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد، زایلن ماده ای سمی محسوب می شود که در صورت انتشار آن در طبیعت، آلودگی های زیست محیطی ایجاد می شود. در واقع با انتشار این ماده در آب، هوا و یا خاک، عوارض مختلفی ایجاد می شود و خطراتی برای انسان به همراه دارد.

اکنون ممکن است این سوال ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که زایلین چگونه وارد محیط زیست می شود؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که زایلن در سوخت خودروها و کارخانجات قرار دارد. این ماده می تواند به صورت مایع و یا دود آزاد شده و وارد طبیعت شود. گزارش های بسیاری حاکی از حضور زایلین در آب های آشامیدنی، آب های سطحی و حتی هوا دیده شده است.

 

خرید زایلن:

زایلن از جمله مواد شیمیایی بسیار کاربردی در صنعت می باشد ، به همین علت درخواست خرید زایلن بالا است. شرکت مهستان شیمی پارسه  سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه مواد شیمیایی ، زایلین مرغوب و با کیفیت را به تولید کنندگان عزیز ارائه می دهد .

به علت نوسانات قیمت مواد شیمیایی ، برای اطلاع از آخرین قیمت زایلن می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید و اطلاعات لازم در رابطه با نحوه نگهداری و استفاده از آن آشنا شوید.

فروش زایلین:

فروش زایلین به عنوان یک حلال صنعتی، توسط شرکت مهستان شیمی پارسه انجام می شود. زایلن موجود در شرکت مهستان شیمی پارسه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و جزو مرغوب ترین زایلین های موجود در کشور است‌.

اگر قصد خرید این محصول را دارید، می توانید با کارشناسان فروش شرکت مهستان شیمی پارسه در ارتباط باشید و اطلاعات لازم در رابطه با نحوه ثبت سفارش را کسب نمایید.

قیمت زایلن:

به علت نوسانات قیمت بازار جهانی و داخلی، نمی توان قیمتی نهایی برای این محصول در نظر گرفت. به همین علت می بایست پیش از ثبت سفارش، با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا از قیمت زایلن مطلع شوید.

با تماس با کارشناسان شرکت مهستان شیمی پارسه ، می توانید اطلاعات مورد نیاز در رابطه با این محصول را کسب کنید و خریدی مطمئن داشته باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زایلن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست