تری سدیم سیترات

خرید تری سدیم سیترات : برای ثبت سفارش خرید تری سدیم سیترات با شماره 09192688627  تماس بگیرید.

توضیحات

تری سدیم سیترات چیست ؟

به طور کلی سدیم سیترات سه نوع دارد :

  1. مونو سدیم سیترات
  2. دی سدیم سیترات
  3. تری سدیم سیترات

هرکدام از محصولات فوق ویژگی ، خواص و کارایی مختص به خود را دارند و بسته به نوع هر یک از محصولات می توان برای امور مختلف مورد استفاده قرار گیرد . یکی از پرکاربرد ترین انواع سدیم سیترات ، تری سدیم سیترات می باشد .

تری سدیم سیترات Trisodium citrate ، از جمله ترکیبات شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که عموم مردم آن را با نام سدیم سیترات می شناسند ‌. این محصول شیمیایی با نام های دیگری همچون سیتروسودین ، هیدروکسی پروپان ، نمک سدیم اسید سیتریک ، سدیم سیترات دی هیدرات و اسید دی هیدرات نیز مشهور است .

ماده شیمیایی مورد نظر از کنار هم قرار گرفتن سه عدد عنصر سدیم Na ، شش عدد عنصر کربن C ، پنج عدد عنصر هیدروژن H و هفت عدد عنصر اکسیژن O تشکیل می شود و فرمول شیمیایی تری سدیم سیترات Na3C6H5O7 می باشد.

تری سدیم سیترات در واقع عضوی از خانواده نمک‌های اسید سیتریک محسوب می‌ شود و معمولا با درصد خلوص ۹۹٪ در بازار یافت می شود .

این ترکیب شیمیایی در گریدهای مختلف خوراکی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . تری سدیم سیترات را بر اساس کاربرد آن به دو نوع تقسیم می شوند .

  1. تری سدیم سیترات صنعتی
  2. تری سدیم سیترات خوراکی

مشخصات و ویژگی های تری سدیم سیترات :

این محصول  از جمله ترکیبات شیمیایی جامد محسوب می شود که معمولاً به صورت کریستال های سفید رنگ یافت می شود که بو و عطری ملایم و ترش دارد . در رابطه با طعم این ترکیب شیمیایی می توان گفت که طعم این خواص و ترش مزه دارد .

ترکیب شیمیایی مورد نظر ، به میزان اندکی خاصیت قلیایی بودن دارد و جزو بازهای ضعیف به شمار می رود . به علت وجود این خاصیت ، این ترکیب شیمیایی توانایی خنثی کردن اسید ها را دارا می باشد.

 

خریداران محترم از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با این محصول  می ‌توان به نقطه ذوب و جوش این ترکیب شیمیایی اشاره کرد . این ترکیب شیمیایی در دمایی بالاتر از ۳۰۰ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد . در رابطه با نقطه جوش این ماده شیمیایی می‌ توان گفت که ترکیب شیمیایی به نقطه جوش خود نمی رسد ، بلکه تجزیه می شود.

این محصول  جزو مواد غیر سمی و بی خطر برای انسان محسوب می شود . به همین علت از این ترکیب شیمیایی به عنوان ماده اولیه تولید انواع مواد غذایی استفاده می شود.

همچنین ماده شیمیایی مورد نظر حلالیت خوبی در آب دارد . به همین علت به دو فرم خشک و آبپوشیده یا همان هیدراته دارد.

از دیگر ویژگی های این ترکیب شیمیایی می توان به زیست تخریب پذیر بودن این ماده شیمیایی اشاره کرد . می‌ توان گفت که این محصول  در صورتی که در محیط زیست قرار گیرد،می تواند به سرعت تجزیه شود و به محیط زیست هیچ گونه آسیبی نمی رساند.

کاربردهای تری سدیم سیترات :

این ماده شیمیایی کاربردهای بسیار زیادی در زمینه های مختلف دارد و برای تولید برخی از محصولات ، حضور این ترکیب شیمیایی به عنوان مواد اولیه الزامی است . در این قسمت به شرح برخی از کاربردهای این ترکیب شیمیایی خارق ‌العاده می ‌پردازد:

‏تری سدیم سیترات در صنایع غذایی :

از اصلی ‌ترین کاربردهای این محصول  می ‌توان به کاربرد این ترکیب شیمیایی به عنوان یک ماده افزودنی اشاره کرد . این ترکیب شیمیایی به علت طعم ترشی که دارد ، می تواند به عنوان یک طعم دهنده به بسیاری از نوشیدنی ها و سایر خوراکی ها افزوده شود .

همچنین می توان از خاصیت نگهدارنده بودن تری سدیم فسفات برای تولید بسیاری از خوراکی ها استفاده کرد .

از دیگر کاربردهای این ترکیب شیمیایی در صنایع غذایی می ‌توان به توانایی این ماده در کنترل میزان اسیدی بودن برخی از دسر ها و خوراکی ها اشاره کرد . چرا که این ترکیب شیمیایی خاصیت قلیایی داره و یک باز ضعیف محسوب می شود و در صورتی که به مواد غذایی اسیدی افزوده شود ، می تواند خاصیت اسیدی بودن آن را خنثی کند .

 

خریداران از این ترکیب شیمیایی برای تولید بستنی ، ماست ، شیر خشک ، انواع شیرینی ها ، انواع مرباها ، انواع پنیر ها و … استفاده می کنند .

تری سدیم سیترات در ساخت انواع مواد شوینده :

این ماده شیمیایی  خاصیت پاک کنندگی و تمیز کنندگی بالایی دارد و زمانی که به عنوان ماده اولیه سازنده مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد ، می تواند به پاکیزگی هر چه بهتر مواد شوینده کمک کند .

تری سدیم سیترات در صنعت آبکاری :

از این ترکیب شیمیایی فوق‌العاده می توان در صنایع گوناگونی همچون صنعت آبکاری استفاده کرد .

چگونگی تولید تری سدیم سیترات (اسید دی هیدرات) :

برای تولید اسید دی هیدرات ترکیب شیمیایی در ابتدا می بایست کربنات سدیم و یا سدیم هیدروکسید را با اسید سیتریک در مجاورت یک دیگر قرار گیرند و واکنش خنثی شدن صورت گیرد . در انجام این ترکیب شیمیایی کربنات سدیم یا سدیم هیدروکسید می بایست در خلوص بالایی داشته باشند . پس از انجام این واکنش از تبلور استفاده کرده تا تری سدیم سیترات تولید شود .

 

خرید تری سدیم سیترات:

شرکت مهستان شیمی پارسه  سابقه درخشان در زمینه توزیع و پخش انواع مواد شیمیایی مرغوب و درجه یک ، تری سدیم سیترات را با بهترین کیفیت را به تولید کنندگان کشور ارائه می دهد . شما می‌ توانید تری سدیم سیترات مرغوب و بهداشتی را به دو فرم خشک و هیدراته از شرکت مهستان شیمی پارسه  خریداری کنید .

این محصول  یکی از پرکاربردترین انواع سدیم سیترات می باشد که در صنایع بسیار زیادی همچون صنایع غذایی ، صنایع تولید انواع مواد شوینده ، صنایع آبکاری و … کاربرد دارد .

همچنین انواع این محصول  ( تری سدیم سیترات صنعتی و تری سدیم سیترات خوراکی ) در شرکت مهستان شیمی پارسه  موجود می باشد که می توانید برای خرید هر یک از محصولات فوق با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

قیمت تری سدیم سیترات:

برای اطلاع از قیمت تری سدیم سیترات می بایست با شماره های درج شده در سایت مهستان شیمی پارسه تماس بگیرید و از آخرین قیمت این ترکیب شیمیایی مطلع شوید . چرا که قیمت این محصول شیمیایی همچون قیمت سایر مواد شیمیایی ، دستخوش تغییرات روزانه می شود .

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تری سدیم سیترات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست