سود پرک

نام: سود پرک
فرمول شیمیایی: NaoH
موجودی:  موجود در انبار
حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی
موارد مصرف: 1-شوینده 2-نفت و گاز و..
خرید سودپرک : 📞تماس بگیرید 📞
 قابلیت ارسال:  به سراسر کشور
☎️ شماره تماس: 09192688627

توضیحات

سود پرک

حضور محصولات شیمیایی متنوع باعث پیشرفت روز افزون صنایع مختلف شده است. هر یک از محصولات شیمیایی ویژگی و خاص مختص به خود را دارند و می‌ توان از آن ها در امری خاص بهره گرفت. یکی از محصولات شیمیایی کاربردی در در دنیای صنعت سود پرک می باشد.

این محصول ، سود سوزآور، سدیم هیدروکسید و یا کاستیک سودا. این چند اسم هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند ولی هر سه به یک ماده ی شیمیایی به خصوص اشاره دارند. ماده ای نسبتا خطرناک، تقریبا پرکاربرد و بسیار پراهمیت. سود پرک یکی از مواد شیمیایی حاضر و فعال در تعداد زیادی از واکنش ها و صنایع می باشد. سود پرک با ظاهر جالبی که دارد از کلیدهای به انجام رسیدن بسیاری از واکنش هاست. خواص ویژه ی سود پرک موجب شده است که شناخت آن نه تنها خالی از لطف نباشد بلکه به یک الزام تبدیل شده باشد. قصد خرید سود پرک و استفاده از آن در کسب و کارتان را دارید و یا تنها کنجکاو هستید و می خواهید بیشتر از این ماده شیمیایی بدانید؟ ما در این مطلب سعی کرده ایم با گردآوری اطلاعات پایه، پراهمیت و موجود از سود پرک با این محصول پرکاربرد آشنا شویم.

در ادامه به سوالی چون سود پرک چیست؟ یک پاسخ اساسی و کامل می دهیم، با خواص شیمیایی و فیزیکی سود پرک آشنا می شویم و پس از شناخت انواع سود پرک، کاربردهای سود پرک را مرور می کنیم؛ گذری بر تاریخچه سود پرک می اندازیم و در پایان بهترین راه برای خرید سود پرک را به شما معرفی می کنیم.

سود پرک

سود پرک چیست ؟

این محصول  یک ماده شیمیایی است که از کنار یک دیگر قرار گرفتن و پیوند سه عنصر اکسیژن سدیم و هیدروژن ایجاد می‌ شود . سود پرک ترکیب یونی است که کاتیون آن سدیم Na+ و هیدروکسید OH- ، آنیون آن می باشد .

سود پرک با نام های دیگری همچون سود جامد پرک ، سود کاستیک ، کاستیک سودا ، سود جامد کاستیک و هیدروکسید سدیم ، نامیده می شود اما به صورت عامیانه با نام های سود سوز آور و سود پرک شناخته شده است . فرمول شیمیایی سود سوز آور به صورت NaOH می باشد .

 

سود پرک یکی از پرمصرف ترین و کاربردی ترین مواد شیمیایی می باشد که به صورت جامد عرضه می‌ شود . این ماده شیمیایی از سود مایع تولید می شود .

سود پرک یکی از مواد اساسی در آزمایشگاه ها به شمار می‌ رود و در واکنش های شیمیایی بسیار زیادی حضور دارد . این ماده شیمیایی در آزمایشگاه ها برای شمارش تعداد کاتیون ها و همچنین شناسایی فلزات مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین کاربردهای بسیار زیادی در صنعت نیز دارد .

 

Result Unit Parameters Item
۹۸% NaOH ۱
۰.۱% min Na2Co3 ۲
۵۰۰ NaCL ۳
۵ ppm Ni ۴
۱۰ ppm Fe ۵
۰ ppm Hg ۶

 

ویژگی ها و مشخصات سود پرک :

سود پرک یا سود سوزآور به صورت جامدی سفید رنگ و بدون بو است که قابلیت انحلال بسیار خوبی در آب دارد و به راحتی در آب حل می شود . زمانی که سود سوزآور در آب حل می شود یک فرآیند گرماده رخ می ‌دهد و محلول حاصل محلولی با PH بالا است . این محصول بسیار لغزنده بوده و خورندگی بسیار بالایی دارد .

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این ماده می توان به جاذب قوی رطوبت بودن این ماده اشاره کرد . سود پرک رطوبت هوا را به خوبی و به سرعت به خود جذب می‌ کند . تزیین ماده شیمیایی کاربردی باید در پوشش های مخصوص نگهداری شود تا در مجاورت هوا قرار نگیرد . چرا که ممکن است خاصیت های خود را از دست بدهد .

سود پرک در دمای معادل ۱۳۹۰ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می‌رسد و می توان از این ویژگی برای امور مختلف استفاده کرد .

تاریخچه سود پرک:

هر ماده شیمیایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، در گذشته ‌های دور توسط بشر شناخته شده است به روش های ابتدایی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر بخواهیم تاریخچه سود پرک را بررسی کنیم، می توان گفت که توسط دانشمند انگلیسی در سال ۱۸۰۷ کشف شد که هیچ اطلاعاتی در رابطه با نحوه تولید این ماده شیمیایی موجود نیست.

لازم به ذکر است که سود پرک قبل از شناخته شدن این ماده به عنوان ماده اولیه قلیایی، توسط مصریان باستان و بابلی ها مورد استفاده قرار گرفته است.

با گذشت زمان و پیشرفت جوامع، اصلاحاتی در رابطه با سود پرک انجام شد و امروزه مقادیر بالایی از سود پرک در سراسر دنیا تولید می شود و برای امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

شرایط نگهداری از سود پرک:

هر ماده شیمیایی، می‌ بایست در شرایطی خاص نگهداری شود تا بروز مشکلات به حداقل برسد. شرایط نگهداری از سود پرک با توجه به ویژگی هایی که دارد، تعیین می شود.

در واقع انباری که برای نگهداری از سود پرک در نظر می گیرید، می بایست به دور از سایر مواد شیمیایی نظیر مواد اسیدی، فلزات مختلف، مواد منفجره و… باشد. همچنین باید محیطی خشک و خنک و به دور از گرما و حرارت برای نگهداری از سود پرک در نظر بگیرید.

به علاوه ظروفی که برای نگهداری از سود پرک در نظر می گیرید، می‌ بایست ظروف استوانه ‌ای از جنس رزین های مقاوم و یا فولاد باشد تا بروز مشکلاتی نظیر خوردگی به حداقل برسد.

همچنین انباری که برای نگهداری از سود پرک در نظر می گیرید بهتر از نزدیک منابع آب باشد تا در صورت ریخته شدن این ماده شیمیایی با استفاده از آب خطرات ناشی از آن را خنثی کنید.

روش تولید سود سوز آور  :

برای تولید سود سوزآور ، سود مایع یا سود کاستیک مایع را حرارت داده تا آب آن تبخیر شود و سود پرک خالص با خلوص ۹۹ درصد تولید شود . سود پرک همان طور که از نامش پیداست به صورت پرک و ورقه ورقه تولید می شود . برای این منظور می بایست سود پرک تولید شده را به دستگاه‌ های خنک کننده منتقل کرد تا سود پرک به صورت ورقه ای و پولکی تولید شود .

 

شرایط استفاده از سود پرک :

اگر ار خریداران سود پرک هستید توجه داشته باشید سود پرک یکی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی می باشد که برای استفاده از آن باید در محیطی مجهز کار شود و دستورالعمل‌های اولیه را در نظر گرفت . برای کار با سود پرک می‌ بایست از لباس‌ های مخصوص و مناسب ، ماسک ، دستکش و … استفاده کرد .

مضرات کاستیک سودا

کاستیک سودا اگر با پوست انسان برخورد داشته باشد ، می‌تواند مشکلات جدی و حاد از قبیل سوزش های شدید و سوختگی ایجاد کند . همچنین در صورت تماس این ماده شیمیایی با چشم ممکن است مشکلات جدی برای بینایی فرد ایجاد شود و حتی ممکن است فرد بینایی خود را از دست دهد .

کاربردهای سود پرک :

۱- سود پرک در صنایع غذایی بسیار استفاده می‌ شود . به عنوان مثال برای تولید انواع نوشابه و مواد لبنی از این ترکیب شیمیایی استفاده می شود .

۲- در حفاری چاه‌ های نفت می توان از سود پرک برای سولفور زدایی استفاده کرد . به طور کلی می‌توان گفت که سود پرک در صنعت پتروشیمی کمک بسیار بزرگی می کند .

۳- از آنجایی که سود سوز آور خاصیت ضدعفونی کنندگی و پاکیزگی دارد می توان از آن برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی برای نظافت و شستشو استفاده کرد .

۴- امروزه از سود سوزآور به جای استفاده از پودرهای شوینده برای شستشوی فرش استفاده می شود که موجب تمیز شدن و نظافت فرش ها می شود .

۵- سود پرک در صنعت کاغذ سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد . حضور سود پرک در تولید کاغذ می تواند به سفیدی و شفافیت کاغذ بسیار کمک کند .

۶- از دیگر کاربردهای سود پرک ، می توان به مشارکت آن در ساخت انواع صابون ها اشاره کرد . چرا که این ترکیب خاصیت چربی زدایی بسیار خوبی دارد و برای تولید صابون بسیار مناسب است .

۷- یکی از کاربردهای سود پرک در صنعت تولید دارو می باشد و در ساختار بسیاری از داروها حضور دارد. به عنوان مثال از سود پرک برای تهیه و تولید انواع داروهای کاهنده کلسترول استفاده می شود. به علاوه از سود پرک برای تهیه و تولید داروهای مسکن، آسپرین، داروهای ضد انعقاد خون و… استفاده می شود.

۸- سود پرک در صنعت تصفیه آب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع حضور سدیم هیدروکسید در صنعت تصفیه آب می تواند به حذف فلزات سنگین موجود در آب کمک کند. همچنین به نحوی آب را ضدعفونی می کند. از دیگر کاربرد هایی که سود پرک در صنعت تصفیه آب دارد، می توان به کنترل میزان PH آب کمک کند.

۹- از سود پرک در صنعت نساجی نیز استفاده می‌ شود. در واقع این ماده شیمیایی به منظور رنگ آمیزی الیاف، در نساجی استفاده می شود.

خرید سود پرک :

سود پرک با توجه به کاربردهای بسیاری که دارد در انواع مختلف، در اندازه ها و بسته بندی های متنوع و همچنین در گریدهای متفاوت تولید می شود. با توجه به گستردگی کاربردها و همچنین تعدد انتخاب ها برای خرید سود پرک این مرحله یکی از پراهمیت ترین مراحل کاری یک صنعت و یا کارفرما می باشد.

کیفیت سود پرک نیز مانند کیفیت هر ماده ی شیمیایی دیگری که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد بر نتیجه ی نهایی بسیار اثرگذار است. به همین دلیل برای خرید سود پرک باید دقت به خرج بدهید و آن را از فروشندگان و عرضه کنندگان معتبر این محصول را تهیه کنید.

سود پرک در شرکت مهستان شیمی  به صورت ورقه های نازک و پرک های سفید رنگ به تولید کنندگان عرضه می ‌شود . ورقه ‌های سود پرک در بسته بندی های خاص ۵۰ کیلوگرمی قرار دارند که نفوذ هوا به داخل آن به صفر می ‌رسد تا رطوبت به ورقه های آن نرسد .

شرکت مهستان شیمی سود پرک مرغوب و با کیفیت را با قیمتی مناسب عرضه می کند . شما می توانید با تماس با ما از آخرین قیمت های سود پرک مطلع شوید و اطلاعات لازم در زمینه شرایط نگهداری ، شیوه استفاده و ویژگی‌ های سود پرک را کسب کنید و در نهایت با دانش کافی خرید خود را نهایی کنید .

قیمت سود پرک:

قیمت سود پرک و سایر محصولات شیمیایی، با توجه به نوسانات بازار جهانی و بازار داخلی خرید و فروش محصولات شیمیایی تعیین می شود که مدام درگیر تغییر است. از این رو تمامی متقاضیان و خریداران سود پرک، می بایست پیش از ثبت سفارش و خرید محصول از قیمت نهایی سود پرک مطلع شوند.

سود پرک ماده ای کاربردی در صنایع مختلف نظیر صنعت تولید مواد غذایی، صنعت تولید کاغذ، صنعت تولید محصولات بهداشتی، صنعت تولید مواد ضدعفونی کننده و… می باشد. برای فعالان این دسته از صنایع قیمت سود پرک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تمامی صنایع، می توانند جهت اطلاع از قیمت نهایی سود پرک، با کارشناسان بخش فروش شرکت مهستان شیمی  در ارتباط باشند و اطلاعات لازم در رابطه با خرید سود پرک و نحوه قیمت گذاری را کسب کنند.

با خرید سود پرک از شرکت مهستان شیمی ، می توانید این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

فروش سود پرک:

شرکت مهستان شیمی، از جمله مراکز توزیع کننده مواد شیمیایی در کشور می باشد که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. شرکت نگین تجارت پیام بیش از دو دهه سابقه درخشان در زمینه فروش مواد شیمیایی دارد که فروش سود پرک، از جمله خدمات بیشماریست که توسط این شرکت به صنعتگران ارائه می شود.

فروش سود پرک در شرکت مهستان شیمی ، با بهترین کیفیت و بهترین قیمت انجام می شود. با ثبت سفارش و خرید سود پرک، این محصول در کوتاه ترین زمان ممکن به شما ارسال خواهد شد.

فروش سود پرک در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی انجام می شود. این ماده شیمیایی به عنوان نوعی خنثی کننده اسید به فروش می رسد که همه روزه متقاضیان بسیاری دارد.

 

 


سوالات متداول

خرید سود پرک در سایت نگین تجارت پیام چگونه است؟

شرکت مهستان شیمی ، یکی از برترین فروشندگان مواد شیمیایی اولیه در کشور است. در ابتدای صفحه، راه های ارتباط با کارشناسان فروش، ذکر گردیده است. با تماس با کارشناسان فروش ما، می توانید به راحتی اقدام به خرید سود پرک نمایید.

 

قیمت سود پرک خوراکی به چه صورت است؟

قیمت سود پرک خوراکی با توجه به قیمت بازار جهانی تعیین می گردد. به منظور استعلام قیمت به روز سود پرک خوراکی، با شماره 09192688627 تماس حاصل فرمایید.

 

آیا سود پرک جامد و مایع با یکدیگر متفاوت اند؟

سود پرک جامد و مایع به لحاظ ویژگی و خواص با یکدیگر تفاوت ندارند، بلکه تفاوت آن ها در حالت فیزیکی این دو ماده است. سود پرک مایع و جامد، هر دو با درصد خلوص ۹۹ درصد عرضه می شوند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سود پرک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست