نیترات سدیم

حالت ماده: پودر

فرمول شیمیایی: Na No2

حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی

موارد مصرف: 1- صنایع غذایی 2- کود شیمیایی 3- دارویی 4- پزشکی 5- ضد خوردگی

خرید نیترات سدیم : برای ثبت سفارش خرید نیترات سدیم با شماره 09192688627 تماس بگیرید.

توضیحات

نیترات سدیم چیست ؟

نیترات سدیم از جمله ترکیبات شیمیایی کاربردی در گرید های مختلف صنعتی ، خوراکی و آزمایشگاهی می ‌باشد و در واقع دو نوع‌ نیترات سدیم وجود دارد.

  1. نیترات سدیم صنعتی
  2. نیترات سدیم آزمایشگاهی

این ترکیب شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین یک عدد عنصر سدیم Na ، یک عدد عنصر نیتروژن N و سه عدد عنصر اکسیژن O تشکیل می شود . فرمول شیمیایی سدیم نیترات NaNO3 می باشد.

ماده شیمیایی مورد نظر با نام ‌های دیگری همچون سدیم نیترات،نیتراتین،سالت پیتر،شوره،نیترات سدیم نوشابه،سدیم جوش شیرین،نیتروناتریت،نیتراتید و سودای نیترات نیز در بین عوام شناخته شده است. این ترکیب شیمیایی با درصد خلوص حدود ۹۹ درصد در بازار یافت می شود.

این محصول  به صورت طبیعی در مناطق خشک و کویری یافت می شوند . در واقع این ترکیب شیمیایی به شکل توده و یا لایه هایی همراه با آهک در برخی از معادن نمک یافت می شود . اما این مقدار نیترات سدیم نمی تواند پاسخگوی نیاز بازار به این ترکیب شیمیایی باشد . به همین علت این محصول  می بایست در آزمایشگاه های متعدد تولید شود .

نیترات سدیم در چه موادی وجود دارد ؟

این ترکیب شیمیایی به طور طبیعی در برخی از مواد خوراکی یافت می شود . در این قسمت شما را با برخی از این مواد غذایی آشنا می کنیم تا خریدی بهتر داشته باشید :

  • اسفناج
  • کاهو
  • تربچه
  • کرفس
  • هویج
  • کلم
  • چغندر
  • جگر
  • بیکن
  • ژامبون
  • برخی از پنیرها

نیترات سدیم

ویژگی و  مشخصات نیترات سدیم :

این محصول  از جمله ترکیبات شیمیایی است که به صورت جامد یافت می شود . به شکل پودری سفید رنگ و یا کریستال های سفید رنگ می باشد. همچنین در رابطه با بوی این محصول می توان گفت که بوی شیرین دارد که بسیار خاص و مطبوع می باشد .

این ترکیب شیمیایی حلالیت بسیار بالایی در آب دارد و مقادیر زیادی از آن به راحتی در آب حل می شود . به علاوه می ‌توان گفت که این ماده شیمیایی جاذب بسیار خوب رطوبت می باشد و در صورتی که در معرض هوا قرار گیرد ، می تواند به سرعت رطوبت موجود در هوا را به خود جذب کند .

به علاوه می ‌توان گفت که این ترکیب شیمیایی حلالیت بسیار قابل توجهی در آمونیاک و هیدرازین دارد . همچنین نیترات سدیم قابل حل شدن در الکل می باشد و در پیریدین به مقدار بسیار کم محلول است و در استون به طور کلی نامحلول است .

از دیگر نکاتی که در رابطه با این ترکیب شیمیایی بسیار حائز اهمیت می باشد ، می توان به نقطه ذوب و جوش این ترکیب شیمیایی اشاره کرد . ماده شیمیایی مورد نظر در دمایی معادل ۳۰۸ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می‌ رسد و در دمایی معادل ۳۰۸ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می ‌رسد .

همچنین در رابطه با این محصول  می توان گفت که جزو مواد سمی محسوب می‌ شود که برای انسان می‌ تواند خطرناک باشد . به همین علت افرادی که با این ماده شیمیایی سر و کار دارند ، می بایست نکات ایمنی اولیه اولیه را رعایت کنند .

کاربردهای نیترات سدیم :

این محصول  از جمله مواد شیمیایی کاربردی محسوب می شود و تولید کنندگان کشور برای امور مختلف از این ترکیب شیمیایی استفاده می کنند . در این قسمت به شرح مختصر برخی از کاربردهای نیترات سدیم می پردازیم :

نیترات سدیم در پزشکی :

یکی از کاربردهای این ترکیب شیمیایی در پزشکی می باشد . در واقع نیترات سدیم برای درمان نارسایی قلبی و بیماری های از این قبیل استفاده می شود . همچنین از این ترکیب شیمیایی برای کاهش فشار خون می توان استفاده کرد .

 

نیترات سدیم در مواد غذایی :

ازاین محصول  به عنوان یک ماده افزودنی یاد می شود که معمولاً برای نگهداری از انواع گوشت ها همچون گوشت قرمز ، گوشت مرغ و ماهی استفاده می ‌شود . همچنین این ماده افزودنی توانایی تثبیت کنندگی رنگ مواد غذایی را دارا می باشد .

نیتریت سدیم در صنایع شیشه سازی :

از جمله کاربردهای نیترات سدیم و سولفات سدیم می ‌توان به کاربرد این ترکیب شیمیایی در صنایع شیشه سازی اشاره کرد . زمانی که نیترات سدیم را به مواد اولیه ساخت شیشه اضافه می کنند ، مقاومت شیشه را افزایش داده و به عنوان یک تقویت کننده به شمار می رود .

نیترات سدیم در کشاورزی :

از اصلی ترین کاربردهای این محصول  می توان به کاربرد این ترکیب شیمیایی در کودهای شیمیایی اشاره کرد . در واقع می ‌توان گفت که سدیم نیترات نوعی منبع نیتروژن می باشد که از الزامات رشد گیاهان محسوب می شود . به همین منظور از نیترات سدیم و کلسیم نیترات در تولید و ساخت انواع کودهای کشاورزی استفاده می ‌کنند . چرا که باعث افزایش رشد گیاهان و بهبود عملکرد گیاهان می ‌شود .

خطرات و عوارض مصرف نیترات سدیم :

این محصول  از جمله مواد سمی می باشد که می تواند برای انسان خطراتی را ایجاد کند . به همین منظور اگر از خریداران نیترات سدیم هستید می بایست در هنگام مصرف سدیم نیترات نکاتی را رعایت کرد . در این قسمت شما را با این نکات آشنا می کنیم :

این ترکیب شیمیایی در صورتی که با چشم برخورد داشته باشد ، می بایست چشم فرد را با آب ولرم شست و شو دهید و سپس به مراکز درمانی مراجعه کنید .

اگر  این محصول در مجاورت پوست قرار گیرد ، ممکن است باعث سوختگی و قرمزی پوست شود . در صورت بروز چنین اتفاقی سریعا لباس فرد را از بدن وی جدا کرد ، سپس با آب فراوان پوست را شست و شو دهید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید .

همچنین تنفس مقادیر زیادی از گازهای متصاعد شده از این ترکیب شیمیایی ، می ‌تواند تنفس فرد را مختل سازد و آسیب های جدی به دستگاه تنفسی فرد وارد کند . در صورتی که فرد نیترات سدیم را تنفس کند ، فورا وی را به مراکز پزشکی منتقل کنید .

در صورتی که فرد نیترات سدیم را ببلعد ، او را به سرعت به بیمارستان انتقال دهید و در این مدت به او اجازه ندهید که استفراغ کند .

خرید نیترات سدیم :

از جمله ترکیبات شیمیایی بسیار کاربردی در گریدهای مختلف صنعتی ، خوراکی و آزمایشگاهی می باشد . از جمله کاربردهای این ترکیب شیمیایی می توان به کارآیی آن در صنعت غذایی ، صنعت طلا سازی ، صنعت فاضلاب و … اشاره کرد برای خرید این محصول  میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

شرکت مهستان شیمی  با  درخشان در زمینه توزیع و پخش انواع مواد شیمیایی درجه یک و مرغوب می باشد . از جمله مواد شیمیایی که توسط شرکت مهستان شیمی  خدمت تولید کنندگان عزیز کشور ارائه می ‌شود ، می‌توان به محصول پر کاربرد نیترات سدیم اشاره کرد . این محصول  شرکت  مهستان شیمی  تمامی استاندارد های لازم بهداشتی را دارا می باشد و با بهترین کیفیت آماده ارائه به متقاضیان عزیز می باشد .

قیمت سدیم نیترات :

امروزه به علت نوسانات قیمت انواع مواد شیمیایی ، قیمت  این محصول نیز هر روزه دستخوش تغییرات فراوانی می شود . برای اطلاع از قیمت نیترات سدیم می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نیترات سدیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست