اسید سیتریک

✅نام: اسید سیتریک
✅فرمول شیمیایی: C6H8O7
✅ موجودی:  موجود در انبار
✅حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی
✅موارد مصرف: 1- صنایع غذایی 2- آرایشی و…
✅خرید اسید سیتریک: 📞تماس بگیرید 📞
✅ارسال:  به سراسر کشور
☎️شماره تماس: 09192688627

توضیحات

اسید سیتریک

محصولات شیمیایی بسیاری در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که به زندگی انسان را رنگ و بویی جدید داده است. هر یک از محصولات شیمیایی خاصیت و ویژگی منحصر به فردی دارد و برای امری خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از دسته بندی هایی که برای محصولات شیمیایی در نظر گرفته می شود، بر اساس میزان اسیدی و بازی بودن آنها می باشد. میزان اسیدی و بازی بودن مواد شیمیایی مختلف با توجه به میزان PH آن ها قابل سنجش است.

از جمله مواد شیمیایی که خاصیت اسیدی دارند و ماده ای بسیار کاربردی می باشد، اسید سیتریک می باشد. در ادامه توضیحات کامل در رابطه با این ماده شیمیایی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم تا خریدی بهتر داشته باشید…

اسید سیتریک چیست؟

اسید سیتریک از جمله مواد اسیدی محسوب می‌ شود که یک اسید آلی ضعیف است. این ماده شیمیایی با نام لاتین Citric acid در میان عموم مردم با نام جوهر لیمو و یا اسید سیتریک جوهر لیمو مشهور است.

جوهر لیمو به صورت طبیعی در برخی از میوه‌ ها و سبزیجات حضور دارد و برای اولین بار توسط دانشمندی سوئدی از آبلیمو تولید شد.

امروزه به صورت مصنوعی در آزمایشگاه های مختلف موجود در سراسر دنیا مقادیر بسیار زیادی از اسید سیتریک تولید می‌ شود و در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر بخواهیم این ماده شیمیایی را از نظر ساختاری مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم می‌ توان گفت که دارای شش عدد عنصر کربن با نماد شیمیایی C، هشت عدد عنصر هیدروژن با نماد شیمیایی H و هفت عدد عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی O می باشد‌.

اسید سیتریک به دو صورت یافت می شود:

  1. اسید سیتریک خشک
  2. اسید سیتریک آبدار

ویژگی های اسید سیتریک:

با شناخت ویژگی ها و صفات اسید سیتریک، می توانید هر چه بهتر در زمان خرید این محصول تصمیم گیری کنید. در این قسمت به شرح تمامی ویژگی‌ها و خواص اسید سیتریک می ‌پردازیم…

اسید سیتریک در بسیاری از مرکبات و سبزیجات یافت می شود. اگر بخواهیم در رابطه با طعم این ماده شیمیایی صحبت کنیم می توان گفت که مزه ای خواص و ترش مانند دارد.

جرم مولکولی این ماده شیمیایی برای نوع خشک و آبدار آن متفاوت است. به گونه‌ ای که جرم مولکولی اسید سیتریک خشک حدود ۱۹۲.۱ g/mol می باشد و جرم مولکولی فرم آبدار آن حدود ۲۱۰.۱ g/mol است.

از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با اسید سیتریک می توان به دمای ذوب و جوش آن اشاره کرد. به طور کلی اسید سیتریک در دمایی معادل ۱۵۳ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می ‌رسد و در دمایی معادل ۱۷۵ درجه سانتی گراد تجزیه می شود.

همانطور که گفته شد اسید سیتریک از جمله اسیدهای ضعیف محسوب می شود که PH آن معادل ۴.۸ می باشد. از خواص منحصر به فرد این ماده شیمیایی می تواند خاصیت نگهدارندگی، طعم دهندگی و ضدعفونی کنندگی این ماده شیمیایی اشاره کرد.

انواع اسید سیتریک:

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد، دو نوع اسید سیتریک وجود دارد که در این قسمت سعی داریم شما را هرچه بهتر با این دو نوع آشنا کنیم…

اسید سیتریک خشک:

اسید سیتریک خشک، با نام اسید سیتریک آنهیدرات نیز در صنعت مشهور است. این نوع اسید سیتریک در فاز جامد به سر می برد و به شکل پودر کریستالی سفید رنگ یافت می شود که از تبلور آب گرم تولید می شود.

بافت اسید سیتریک خشک بسیار شبیه به نمک خوراکی است اما سایر ویژگی های نمک خوراکی را ندارد. در واقع اسید سیتریک خشک ماده ای بی بو و فاقد طعم است.

اسید سیتریک آبدار:

اسید سیتریک آبدار با نام اسید سیتریک هیدراته در صنعت مشهور است.این محصول  آبدار برخلاف اسید سیتریک خشک، که بافتی خشک و بدون آب دارد، به شکل پودر یافت می شود که از تبلور آب سرد تولید می شود.

برای خرید اسید سیتریک خشک و خرید اسید سیتریک آبدار، می توانید با کارشناسان شرکت نگین تجارت پیام در ارتباط باشید.

آیا اسید سیتریک برای سلامت انسان مضر است؟

به طور کلی اسید سیتریک در بسیاری از محصولات غذایی که انسان روزانه آن ها را مصرف می کند حضور دارد. به همین علت این سوال ممکن است ذهن افراد بسیاری را به خود درگیر کرده باشد که اسید سیتریک برای سلامت انسان مضر است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می بایست گفت که اسید سیتریک ماده ای بی ضرر و بی خطر برای سلامت انسان محسوب می شود و این امر توسط سازمان غذا و دارو آمریکا به ثبت رسیده است.

مصرف مواد غذایی حاوی این ماده افزودنی، سلامت انسان را به خطر نمی اندازد چرا که پس از مصرف، در بدن فرد متابولیزه می شود و هیچ گونه ماده سمی تولید نمی شود.

لازم به ذکر است که در صورت زیاده روی در مصرف مواد غذایی حاوی اسید سیتریک نظیر نوشابه، مینای دندان آسیب می بیند و می تواند مشکلاتی برای افراد مختلف ایجاد کند.

کاربردهای اسید سیتریک:

اسید سیتریک از جمله مواد شیمیایی کاربردی محسوب می ‌شود که در این قسمت به شرح برخی از کاربردهای آن می پردازیم:

اسید سیتریک در صنایع غذایی:

یکی از کاربردهای اصلی اسید سیتریک در صنایع غذایی می باشد. در واقع به عنوان یک ماده نگهدارنده استفاده می شود که می‌ تواند عمر مفید محصولات غذایی را افزایش دهد. به علاوه به خاطر طعم ترشی که این اسید دارد، از آن به عنوان یک ماده طعم دهنده استفاده می شود.

اسید سیتریک در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی:

یکی دیگر از کاربردهای اسید سیتریک، استفاده از آن در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. در واقع این ماده شیمیایی در انواع کرم‌ ها و ژل ها حضور دارد.

اسید سیتریک در صنایع تولید دارو:

این محصول، به وفور در صنایع تولید دارو مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا این ماده شیمیایی می‌ تواند به تثبیت خواص داروهای مختلف کمک کند و ترکیبات فعال موجود در داروها را به گونه ای حفظ کند. به همین علت می توان گفت که یکی از مواد اصلی تولید دارو می باشد.

همچنین از این ماده شیمیایی برای تولید انواع شربت های دارویی و همچنین داروهای جویدنی نیز استفاده می شود. فعالان صنایع تولید دارو یکی از خریداران اصلی این محصول می باشند.

اسید سیتریک به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده:

ویروس ها و باکتری های بسیار زیادی در محیط های مختلف وجود دارد که می تواند زندگی انسان را به خطر بیندازد. به همین علت انسان ها به مواد ضد عفونی کننده نیاز دارند.

یکی از مواد ضد عفونی کننده که می‌ تواند انواع باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد، اسید سیتریک می باشد. اسید سیتریک در بسیاری از موارد می تواند جایگزین سایر مواد ضدعفونی ‌کننده شود.

اسید سیتریک به عنوان یک ماده پاک کننده:

همان طور که گفته شد این محصول ، خواص و ویژگی های متعددی دارد. یکی از خواص منحصر به فرد این ماده شیمیایی خاصیت پاک کنندگی آن می باشد. در واقع اسید سیتریک به عنوان یک تمیز کننده عمومی مورد استفاده قرار می گیرد که توانایی از بین بردن لکه های مختلف نظیر لکه های آب سخت، لکه های آهکی و… را دارد.

اسید سیتریک در صنعت تولید خوراک دام:

از دیگر کاربردهای این ماده می توان به استفاده از آن در صنعت تولید غذای حیوانات اشاره کرد. در واقع این ماده شیمیایی به عنوان نوعی اتصال دهنده مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به بهبود عملکرد حیوانات کمک کند.

اسید سیتریک در صنعت کشاورزی:

کشاورزان از دیگر خریداران این محصول می باشند. زیرا این نوع اسید، توانایی تنظیم میزان PH خاک را دارد. به همین علت در نواحی که خاک کشاورزی قلیایی است، می توان از این نوع اسید استفاده کرد. فقط به خاطر داشته باشید که به اندازه کافی از این ماده استفاده کنید.

اسید سیتریک در بازار جهانی:

این ماده از جمله مواد افزودنی پرکاربرد در صنعت محسوب می شود که سالانه بیش از دو میلیون تن از این محصول در سراسر دنیا تولید و مصرف می شود.

جوهر لیمو، از جمله اسیدهای آلی کاربردی می باشد که در کشورهای مختلف با مقادیر متفاوت تولید می شود. یکی از تولید کنندگان عمده و اصلی اسید سیتریک، کشور چین می باشد. در واقع می توان گفت که حدود نصفاین محصول مصرفی در جهان، توسط کشور چین تولید می شود.

این محصول می تواند جایگزین بسیار خوبی برای محصولات خوراکی نظیر سرکه و آبلیمو شود. همچنین این ماده کاربردهای دیگری در سایر صنایع دارد. به همین علت از جمله مواد شیمیایی مهم در سراسر جهان محسوب می شود.

خرید اسید سیتریک

به طور کلی این محصول  در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در دو گرید خوراکی و صنعتی تولید می شود. خرید این محصول می تواند برای صنایع گوناگون، دشوار باشد. برای این منظور شرکت نگین تجارت پیام، خرید اسید سیتریک را برای صنعتگران گوناگون آسان کرده است

در واقع شرکت مهستان شیمی  از جمله مراکز معتبر و با سابقه کشور محسوب می‌ شود که بیش از بیست سال سابقه درخشان در زمینه توزیع و پخش مواد شیمیایی گوناگون را دارا می باشد.

تمامی خریداران و صنعتگران عزیز می توانند، مقادیر متفاوتی از این ماده شیمیایی را سفارش دهند. به خاطر داشته باشید که سفارش شما عزیزان در کوتاه ترین زمان به دست شما خواهد رسید.

قیمت اسید سیتریک:

این محصول به دو نوع خشک و آبدار در صنعت وجود دارد که قیمت های متفاوتی برای این دو نوع این محصول اعلام شده است. قیمت این محصول با توجه به نوع محصول، کیفیت آن و همچنین وزن محصول خریداری شده مشخص می شود.

به همین علت قبل از خریداین محصول  حتماً از قیمت نهایی آن مطلع شوید تا در زمان خرید مشکلی ایجاد نشود.

فروش اسید سیتریک:

فروش این محصول  به عنوان یک اسید ضعیف آلی، توسط شرکت مهستان شیمی  انجام می شود. این محصول که توسط شرکت مهستان شیمی  به فروش می رسد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و جمله مرغوب ترین اسید سیتریک های موجود در بازار است.

فعالان صنایع مختلف همچون صنایع تولید مواد غذایی، می توانند با کارشناسان فروش این محصول با مهستان شیمی  در ارتباط باشند و اطلاعات لازم در رابطه با نحوه خرید این محصول را کسب کنند.

 

 


سوالات متداول

تفاوت برندهای مختلف اسید سیتریک در ایران چیست؟

برندهای مختلفی از اسید سیتریک در ایران وجود دارد که ممکن است شما را در انتخاب این محصول  موردنظر، سردرگم کند. برای خرید اسید سیتریک با کیفیت و مرغوب، با مشاورین و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

قیمت به روز اسید سیتریک آبدار به چه صورت است؟

جهت استعلام قیمت به روز اسید سیتریک آبدار، با شماره 09192688627 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان فروش ما، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

 

آیا اسید سیتریک بر پایه مواد طبیعی ساخته می شود؟

به طور طبیعی،این محصول در بسیاری از مواد طبیعی نظیر لیمو شیرین، لیمو ترش، آناناس، توت، گوجه، هویج و… وجود دارد. به همین علت، علاوه بر تولید آزمایشگاهی، می توان اسید سیتریک را از مواد طبیعی نیز تولید کرد.

 

تفاوت اسید سیتریک خشک و آبدار چیست؟

این محصول خشک و آبدار از نظر خواص و ویژگی، با یکدیگر تفاوت ندارند و فقط روش تولید آن ها و شکل ظاهریشان متفاوت است. به گونه ای که اسید سیتریک خشک، به صورت پودری سفید رنگ و اسید سیتریک آبدار به صورت پودری متبلور شده یافت می شود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسید سیتریک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست