اسید استئاریک

حالت ماده: پودر

فرمول شیمیایی:C18 H36 O2

حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی

موارد مصرف: 1-آرایشی بهداشتی (مو) 2-پلاستیک 3-نرم کننده لاستیک 4-تولید شمع و صابون و…

خرید اسید استئاریک: برای ثبت سفارش خرید اسید استئاریک با شماره 09192688627 تماس بگیرید.

توضیحات

اسید استئاریک چیست ؟

اسید استئاریک همانطور که از نامش پیداست از خانواده اسید ها می باشد . این اسید جزئی از خانواده اسیدهای چرب اشباع شده است. در واقع می ‌توان گفت که اسید استئاریک یکی از مفید ترین و شایع ترین اسیدهای چرب است که با نام های دیگری همچون، اسید اکتا دکانوئیک و ستیلاستیک نیز شناخته شده است .

اسید استئاریک یک ترکیب شیمیایی غیر سمی بوده و به طور طبیعی در طبیعت نیز یافت می شود. به طور مثال مقادیری از آن در خاکشیر و آواکادو موجود است . همچنین به طور کلی می توان گفت که این اسید کاربردی از تری گلیسیریدهای حیوانی بدست می آید و در انواع روغن های گیاهی و روغن های حیوانی نیز ، مقادیر مختلفی از این اسید وجود دارد.

فرمول شیمیایی اسید استئاریک

این اسید در ساختار خود یک زنجیره بلند کربنی دارد که این زنجیره کربنی دارای ۱۸ شاخه کربن است . این اسید در ساختار خود از یک طرف به گروه کربوکسیل متصل می ‌شود و از سمت دیگر به یک گروه متیل اتصال دارد. فرمول شیمیایی اسید استئاریک CH3(CH2)16COOH می باشد که به اختصار به صورت C18H36O2 نیز می باشد .

اسید استئاریک

Item Parameters Unit Result
۱ Colour’ Hazen ≤۶۰ ۲۲
۲ Acid value ‘ mgKOH/g ۲۰۷-۲۱۱ ۲۱۰.۱۲
۳ Saponification value ‘ mg KOH/g ۲۰۸-۲۱۲ ۲۱۱.۲۰
۴ Lodine Value ‘g 12/100g ≤۰.۵ ۰.۱۰
۵ Moisture ‘% ≤۰.۲ ۰.۰۸
۶ Melting point ‘ c ۵۳-۵۷ ۵۵.۵
۷ Fatty acid ‘ %
۸ C 12  %+c 14  % ≤۱.۵ ۰.۹۸
۹ C 16  % ۵۲-۵۹ ۵۷.۱۶
۱۰ C 18  % ۴۰-۴۴ ۴۱.۵۸
۱۱ others % ≤۱ ۰.۲۸
۱۲ conclusion PASS

مشخصات اسید استئاریک :

این محصول  یک ماده شیمیایی بسیار کاربردی است که جزو خانواده آمینو اسیدها است که در حالت جامد و به شکل دانه های ریز گرانول یافت می شود .

در دمایی معادل ۶۹ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد . همچنین در دمایی معادل ۳۶۱ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می‌ رسد .

از دیگر ویژگی ‌های این اسید می‌ توان به انحلال این ماده شیمیایی اشاره کرد . توانایی حل شدن و مخلوط شدن با آب را ندارد و در صورت مخلوط کردن این دو ماده ، اسید استئاریک در آب شناور می شود و در آب حل نمی شود .اما این ترکیب شیمیایی توانایی حل شدن در اتانول ، اتر و کلروفرم را دارد .

 

کاربردهای اسید استئاریک :

این محصول  از جمله کاربردی ترین اسیدهای چرب اشباع شده است که برای مصارف گوناگون صنعتی ، خوراکی ، آزمایشگاهی و … مورد استفاده خریداران قرار می گیرد . در این قسمت شما را با برخی از هزاران کارایی این اسید کاربردی آشنا می کنیم :

اسید استئاریک در محصولات آرایشی و بهداشتی :

این ترکیب شیمیایی به عنوان یکی از اعضای اصلی سازنده انواع صابون ، شامپو ، نرم کننده ها و … می باشد . حضور این ترکیب شیمیایی باعث ایجاد خاصیت نرم کنندگی در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد .

استئاریک اسید در محصولات شوینده :

این محصول خاصیت نرم کنندگی دارد . حال اگر این ماده شیمیایی را با روغن کرچک مخلوط کنیم ، ترکیب شیمیایی حاصل می شود که می تواند به نرم کردن و با لطافت کردن انواع لباس ها و پارچه ها کمک کند . در واقع می‌توان از این ترکیب برای ساخت و تولید انواع نرم کننده لباس استفاده کرد .

اسید استئاریک در تولید شمع :

یکی از خواص و ویژگی های این محصول  ، محکم و سفت کردن اجزای یک محصول است . برای این منظور از اسید استئاریک و پارافین برای ساخت انواع شمع ها استفاده می شود . حضور اسید استئاریک در ساخت شمع ، باعث می شود اعضای سازنده شمع همچون پارافین ، به شکل دلخواه تولید کننده تبدیل شود و سفت و محکم باشد . همچنین اسید استئاریک باعث می‌ شود که شمع در مدت زمان بیشتری به سوزد.

اسید استئاریک در پزشکی :

همانطور که گفته شد ، استفاده از این ماده شیمیایی  در یک محصول می تواند به سفت و محکم شدن آن کمک کند . به همین دلیل در صنعت پزشکی برای ساخت داروها برای تثبیت و محکم کردن مواد سازنده داروها در کنار یک دیگر ، مورد استفاده قرار می گیرد.

 در صنایع غذایی :

این ماده افزودنی می تواند تحت عنوان یک طعم دهنده به مواد غذایی اضافه شود . به عنوان مثال اسید استئاریک را به عنوان طعم دهنده کره ‌ای به محصولات گوناگون همچون محصولات لبنی اضافه می‌ کنند . همچنین از اسید استئاریک به عنوان یک پیوند دهنده مواد گوناگون استفاده می کنند .

از دیگر کاربرد ها در صنایع غذایی می توان به استفاده از این ترکیب شیمیایی در ساخت قند ، شکر و آبنبات ها اشاره کرد . وظیفه ی اسید استئاریک در ساختار این گونه مواد غذایی ، ایجاد خاصیت تثبیت کنندگی و سخت کنندگی می باشد .

 

خرید اسید استئاریک :

این محصول  یکی از مواد شیمیایی مفید می باشد که امروزه خواهان بسیار زیادی در بین خریداران و تولید کنندگان پیدا کرده است . شرکت مهستان شیمی سابقه درخشان در زمینه عرضه مواد شیمیایی مرغوب و با کیفیت ، آماده فروش اسید استئاریک با مقادیر مختلف می باشد .

برای خرید این محصول  شما می توانید با شرکت مهستان شیمی  تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را از آخرین قیمت ها مطلع کنند . همچنین در رابطه با شرایط نگهداری ، شرایط استفاده و در نهایت شرایط خرید ، شما را راهنمایی می کنند و به شما کمک می کنند که خریدی مطمئن و ایمن داشته باشید .

شرکت مهستان شیمی  ، اسید استئاریک را در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی ، خدمت شما عزیزان ارائه می دهد .

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسید استئاریک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست