زانتان گام

حالت ماده: پودری

فرمول شیمیایی: C35H49O29

حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی

موارد مصرف: 1- مواد غذایی 2- مراقبت شخصی 3- محصولات صنعتی

خرید زانتان گام: برای ثبت سفارش خرید زانتان گام با شماره 09192688627 تماس بگیرید.

توضیحات

زانتان گام چیست ؟

زانتان گام از ترکیبات شیمیایی پر کاربرد است که به روش تخمیر میکروبی تشکیل می شود. این ترکیب شیمیایی به صورت طبیعی از باکتری با نام زانتاموناس کامپستریس، طی انجام فرآیندهایی تولید می شود.

زانتان گام جزئی از خانواده پلیمرها می باشد که به صورت صمغ یافت می شود که حالتی لزج دارد. این پلی ساکارید کاربردی، از فرمانتاسیون قندهایی همچون گلوکز، لاکتوز، ساکارز، مانوز و دی گلوکورنیک حاصل می شود.

زانتان گام Xanthangum با نام ‌های دیگری همچون گزانتانگام، صمغ زانتان و یا صمغ زانتان گام نیز مشهور است.

محصول شیمیایی مورد نظر نوعی پلیمر سنگین بوده که از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین ۳۵ درصد کربن C، ۴۹ عدد هیدروژن H و ۲۹ عدد اکسیژن O تشکیل می ‌شود و فرمول شیمیایی زانتان گام C35H49O29 می باشد.

مشخصات زانتان گام :

زانتان معمولاً به صورت جامد یافت می شود. این ترکیب شیمیایی به رنگ سفید مایل به شیری دیده می شود و هیچ گونه بویی ندارد.

این ترکیب شیمیایی حلالیت بسیار خوبی در آب دارد و می تواند به راحتی و به سرعت در آب حل شود. زمانی که زانتان گام در آب حل می شود، محلول حاصل ویسکوزیته بسیار بالایی دارد و جزو مواد شیمیایی پایدار محسوب می‌ شود.

عوارض زانتان گام برای انسان 

محصول شیمیایی مورد نظر از نظر سیالی شباهت بسیار زیادی به پلاستیک دارد. زانتان گام جزو مواد شیمیایی غیر سمی و بی خطر برای انسان محسوب می شود و از این ماده شیمیایی در صنایع غذایی استفاده می شود.

زمانی که این ماده شیمیایی  آب را به خود جذب می کند، حالتی ژل مانند و لزج دارد. به همین علت زمانی مواد غذایی که حاوی این ترکیب شیمیایی هستند توسط انسان بلعیده می شود، در سیستم دستگاه گوارشی حالت ژل مانند پیدا می کند.

به همین علت این ترکیب شیمیایی قابل هضم نیست و دفع می شود. همچنین سرعت هضم مواد غذایی را به شدت کاهش می دهد.

خواص زانتان گام (صمغ زانتان گام) :

این محصول  خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارد به همین علت کاربردهای بسیار فراوانی در صنایع گوناگون دارد. در این قسمت سعی داریم شما را با خواص این محصول شیمیایی آشنا کنیم تا هنگام خرید بهترین تصمیم را بگیرید:

  • این ترکیب شیمیایی جزو ترکیبات شیمیایی پایدار کننده می باشد.
  • این محصول  توانایی افزایش ویسکوزیته مواد غذایی مختلف را دارا می باشد.
  • باعث افزایش ماندگاری طعم و بافت انواع غذاها می باشد.
  • خاصیت استبیلایزری و امولسیفایری دارد. به همین علت برای امور مختلف می ‌توان از این ترکیب شیمیایی استفاده کرد.
  • از دیگر خواص این محصول شیمیایی می توان به خاصیت افزایش حجم ترکیبات گوناگون اشاره کرد. زانتان گام مقاومت بسیار بالایی در دماهای بسیار بالا و در برابر آنزیم های گوناگون دارد.
  • به علاوه این ماده شیمیایی پایداری نسبتا خوبی در برابر ذوب و انجماد دارد.
  • این محصول  توانایی فعالیت در انواع محیط های اسیدی و بازی، با هر گونه PH را دارد

کاربردهای زانتان گام:

صمغ زانتان، از جمله مواد بسیار کاربردی در صنایع گوناگون می باشد که در این قسمت به شرح برخی از این کاربردها می‌ پردازیم:

کاربرد زانتان گام در صنایع غذایی:

بیشترین کاربرد این محصول شیمیایی در صنایع غذایی می باشد. زانتان گام همانند کربوکسی متیل سلولز در واقع یک ماده افزودنی می باشد که باعث ماندگاری بهتر و بیشتر بافت ها، طعم و بوی انواع مواد غذایی می شود. همچنین افزودن این ترکیب شیمیایی به مواد غذایی گوناگون باعث افزایش مقاومت این محصول در برابر درجه حرارت می شود.

این محصول شیمیایی در بسیاری از موارد به جای گلوتن استفاده می شود. در واقع هرجا صحبت از پخت و پز بدون گلوتن می شود، از زانتان گام استفاده می شود.

این محصول  برای تولید بسیاری از مواد غذایی همچون انواع سس ها، انواع بستنی ها، انواع شربت ها و آبمیوه ها، غذاهای کم چرب و … استفاده می شود.

زانتان گام در صنایع آرایشی و بهداشتی:

از جمله خواص و ویژگی های این محصول شیمیایی می ‌توان به افزایش حجم و غلیظ کنندگی اشاره کرد. به علت داشتن این دو ویژگی از این محصول شیمیایی برای تولید برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می ‌شود. همچنین حضور زانتان گام در ساختار مواد شیمیایی، به افزایش طول عمر و ماندگاری محصولات کمک می کند.

از این ماده شیمیایی برای تولید انواع خمیردندان ها، انواع کرم ها نظیر کرم های مرطوب کننده، کرم های ضد آفتاب، کرم های سفید کننده، کرم های دورچشم و…، انواع شامپوها همچون شامپوهای ضدشوره، انواع لوسیون های بدن و … استفاده می شود.

زانتان گام در سایر صنایع:

این محصول شیمیایی در بسیاری از صنایع برای ساخت انواع محصولات استفاده می شود. چرا که ماده بسیار مقاوم در برابر درجه حرارت و تغییر میزان PH می باشد. به همین علت از این ترکیب شیمیایی در حفاری نفت، صنعت کشاورزی برای تولید آفت کش ها، علف کش ها، حشره کش ها و کودهای شیمیایی استفاده می شود.

مزایای استفاده از زانتان گام برای انسان :

خریداران عزیز٬این محصول فواید و مزایای بسیار زیادی برای انسان دارد. به عنوان مثال: این ترکیب شیمیایی به درمان خشکی دهان کمک بسیار زیادی می کند. همچنین برای جلوگیری از رشد برخی از سرطان ‌ها، زانتان گام مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مزایای این ترکیب شیمیایی می توان به کاهش سطح کلسترول خون در بسیاری از افراد اشاره کرد.

خرید زانتان گام:

صمغ زانتان از جمله مهمترین مواد کاربردی در گریدهای مختلف صنعتی، آزمایشگاهی و خوراکی می باشد و در بسیاری از صنایع همچون صنعت ساخت کاشی و سرامیک، صنایع غذایی، صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، صنعت حفاری چاه نفت، صنعت کشاورزی، صنعت تولید انواع چسب، صنعت تولید دارو و … مورد استفاده خریداران قرار می گیرد.

برای خرید زانتان گام با کیفیت و بهداشتی می توانید با کارشناسان شرکت مهستان شیمی در ارتباط باشید و خرید خود را نهایی کنید.

قیمت زانتان گام:

امروزه به علت نوسانات قیمت موجود در بازار مواد شیمیایی، قیمت این محصول  همچون سایر مواد شیمیایی دست ‌خوش تغییرات روزانه می شود.

برای اطلاع از آخرین قیمت این محصول شیمیایی، شیوه استفاده از آن، شرایط نگهداری از آن و جزئیات خرید محصول می توانید با شماره های درج شده در سایت شرکت مهستان شیمی  تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زانتان گام”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست