هیدروکسید کلسیم

حالت ماده: پودری

فرمول شیمیایی: Ca (OH)۲

حجم بسته بندی: کیسه 30 کیلوگرمی

موارد مصرف: 1- کشاورزی 2- رنگ و رزین 3- پتروشیمی 4- کاغذ سازی

خرید هیدروکسید کلسیم: برای ثبت سفارش خرید هیدروکسید کلسیم با شماره 09192688627 تماس بگیرید.

توضیحات

هیدروکسید کلسیم چیست؟

هیدروکسید کلسیم از جمله ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در دنیای صنعت محسوب می شود. این محصول شیمیایی بسیار شبیه به کلسیم اکسید می باشد.

این ماده شیمیایی از واکنش بین کلسیم و دو گروه هیدروکسیل ایجاد می شود. به گونه ای که عنصر کلسیم، عنصر مرکزی بوده و پیوندی یگانه با دو گروه هیدروکسیل دارد. این ترکیب شیمیایی به صورت خطی می باشد.

در واقع از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین یک عدد عنصر کلسیم Ca، دو عدد عنصر اکسیژن O و دو عدد عنصر هیدروژن H هیدروکسید کلسیم تشکیل می شود. فرمول شیمیایی هیدروکسید کلسیم به صورت Ca(OH)2 می باشد.

هیدروکسید کلسیم با نام‌ های دیگری همچون هیدروکسید، آهک هیدراته، آهک آب دار، کلسیم هیدروکسید، آهک ساخت و ساز، آهک سوز آور، آهک پیکل، کال و آهک شکفته نیز مشهور است.

ویژگی های کلسیم هیدروکسید:

کلسیم هیدروکسید از جمله مواد شیمیایی جامد می باشد که به دو صورت پودری سفید رنگ و یا کریستال های بی رنگ یافت می شود.

ماده شیمیایی مورد نظر جزو مواد شیمیایی بازی دسته بندی می شود. هیدروکسید کلسیم حلالیت بسیار کمی در آب دارد و زمانی که این ماده شیمیایی در آب حل می شود، یک محلول بازی تولید می کند.

هرچه واکنش حل شدن هیدروکسید کلسیم در آب، در دمای پایین تری انجام شود، میزان حلالیت آن در آب افزایش پیدا می ‌کند. چرا که این واکنش جزو واکنش های بسیار گرمازا می باشد و انجام واکنش با تولید گرما همراه است. افزایش دما خود باعث کند شدن روند حلالیت می باشد.

از خواص هیدروکسید سدیم می توان به خاصیت ضدعفونی کنندگی و پاک کنندگی این ترکیب شیمیایی اشاره کرد. به علت وجود این خاصیت می ‌توان از این ترکیب شیمیایی برای امور مختلف استفاده کرد.

این محصول شیمیایی میزان سمیت کمی دارد و برای انسان کم خطر محسوب می شود.

هیدروکسید کلسیم در دمای معادل ۵۸۰ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می‌رسد و در دمای معادل ۲۸۵۰ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد.

کاربردهای هیدروکسید کلسیم:

این محصول  به علت خواص و ویژگی های منحصر به فردی که دارد کاربردهای بسیار زیادی در صنایع گوناگون دارد که در این قسمت به برخی از این کاربردها می ‌پردازیم تا خریدی بهتر داشته باشید:

کلسیم هیدروکسید در صنایع غذایی:

در صنایع غذایی از  این محصول  خوراکی برای تهیه انواع مواد غذایی همچون تولید انواع مربا ها استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی خواصی نظیر تلخی گیری، حفظ شکل میوه ها پس از پخته شدن، حفظ مواد مغذی و پروتئین های میوه دارد.

هیدروکسید کلسیم در دندانپزشکی:

این محصول شیمیایی  خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی دارد. به همین علت می توان از آن در دندانپزشکی استفاده کرد. از دیگر ویژگی های این محصول شیمیایی ساخت پوشش موقتی برای دندان های عصب کشی شده می باشد.

هیدروکسید کلسیم در بتن سازی:

بتن یکی  از مهمترین ابزار در ساخت سازه های گوناگون نظیر ساختمان ها، برج ها، ساخت پل ها و حتی جاده سازی می باشد. این محصول همانند همانند کلسیم کلرید  و کلسیم نیترات در ساختار بتن استفاده می شود. چرا که این ترکیب شیمیایی خاصیت بازی دارد و می ‌تواند اسید های موجود در خاک که در مجاورت بتن قرار دارد را خنثی کند و بتن را از خورندگی حفظ کند.

شرایط استفاده از هیدروکسید کلسیم:

این محصول شیمیایی خاصیت سمیت کمی دارد. اما می تواند برای انسان خطراتی را ایجاد کند. به همین علت اگر از خریداران هیدروکسید کلسیم هستید برای پیشگیری از وقوع حوادث و مشکلات می ‌بایست اصول اولیه را رعایت کرد.

برای این منظور تمامی افرادی که با این ترکیب شیمیایی سر و کار دارند می بایست از لباس های محافظ و محافظ های کفش استفاده کنند. چرا که اگر این ماده شیمیایی در مجاورت بدن قرار گیرد، می تواند مشکلاتی را برای انسان از قبیل سوختگی های شدید ایجاد کند. همچنین استفاده از ماسک و عینک به افرادی که در ارتباط با این ماده شیمیایی هستند توصیه می شود. چرا که می تواند باعث آسیب رسیدن به ریه و دستگاه تنفسی فرد شود و همچنین بر روی بینایی فرد تاثیر گذارد.

به علاوه این ترکیب شیمیایی می بایست در دمای معادل دمای اتاق نگهداری شود.

خرید هیدروکسید کلسیم:

این محصول از جمله مواد شیمیایی پرکاربرد در صنعت می باشد. این ترکیب شیمیایی خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارد و به علت وجود این ویژگی ها بسیار مورد توجه خریداران و تولیدکنندگان قرار گرفته است.

این محصول شیمیایی در گرید های مختلف صنعتی و آزمایشگاهی کاربردهای بسیار فراوانی دارد و می توان از آن برای تولید بسیاری از محصولات شیمیایی استفاده کرد.

از جمله صنایعی که از این محصول  در آن بهره می گیرند، می توان به صنعت کاغذسازی، صنعت کشاورزی، صنعت دندان پزشکی، صنعت آب و فاضلاب، صنایع غذایی و … اشاره کرد.

برای خرید این محصول  با کیفیت می توانید با کارشناسان شرکت مهستان شیمی  در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

قیمت هیدروکسید کلسیم:

امروزه تمامی کالاهای شیمیایی قیمت ثابتی نداشته و دچار نوسانات قیمت هستند. قیمت این محصول  همچون سایر مواد شیمیایی روزانه دچار تغییرات بسیار زیادی می شود.

به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت این ترکیب شیمیایی، شرایط لازم برای نگهداری از این محصول، چگونگی استفاده از آن و همچنین جزئیات سفارش و خرید خود می توانید با شماره های درج شده در سایت شرکت مهستان شیمی  تماس بگیرید و از خرید خود را نهایی کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هیدروکسید کلسیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست