لیگنو سولفونات سدیم

توضیحات

لیگنو سولفونات چیست؟

لیگنو سولفونات ها از جمله پرکاربردترین مواد اولیه شیمیایی موجود در صنعت محسوب می شود که کاربردهای بسیار فراوانی دارد. اما به طور عمده کاربرد آن در صنعت تولید بتن می باشد. به گونه ای که این محصول یکی از قدیمی ترین افزودنی ها در صنعت بتن سازی است. لیگنو سولفونات ها خاصیت کاهندگی دارند و امروزه به صورت خالص و یا ترکیب با مواد دیگر به کار می رود.

ماده شیمیایی مورد نظر نوعی پلیمر با جرم مولکولی بالا می باشد. در واقع جرم مولکولی این ترکیبات از ۱۰۳ تا ۱۰۶ g/mol متفاوت است. لیگنو سولفونات سدیم به صورت طبیعی از ماده ای به نام لیگنین به جود می آید.

این محصول شیمیایی خود سه نوع دارد:

که این قسمت سعی داریم شما را با خواص، ویژگی ها، کاربردها٬ شرایط خرید و… لینگو سولفونات سدیم آشنا کنیم. 

لیگنو سولفونات سدیم چیست؟

لیگنو سولفونات سدیم Sodium lignosulfonate ماده کاربردی در دنیای تجارت محسوب می ‌شود و با نام های دیگری همچون سدیم لیگنو سولفونات، دی سدیم، هیدروکسی، متوکسی فنیل، متوکسی و سولفوناتو پروپیل فنوکسی نیز مشهور است.

این ماده در واقع عصاره خمیر بامبو می باشد که با فرآیندهای گوناگونی نظیر خشک کردن و اصلاح کردن تولید می شود. لیگنو سولفونات سدیم را خمیر چوب نیز می دانند.

محصول شیمیایی مورد نظر در واقع نوعی سورفکتانت ماکرو مولکولی محسوب می شود و آن را نوعی افزودنی بین فازی می دانند.

لیگنو سولفونات سدیم به طور کلی از کنارهم قرار گرفتن و پیوند بین ۲۰ عدد عنصر کربن C، ۲۴ عدد عنصر هیدروژن H، ۱ عدد عنصر کلسیم Ca، ۱۰ عدد عنصر اکسیژن O و ۲ عدد عنصر گوگرد S تشکیل می شود و فرمول شیمیایی آن به صورت C20H24Na2O10S2 می باشد.

ویژگی ها و مشخصات لیگنو سولفونات سدیم :

لیگنو سولفونات سدیم از جمله ترکیبات جامد محسوب می شودکه حالت پودری خرد شده داشته و به رنگ زرد روشن، قهوه ای و یا مشکی دیده می شود. همچنین بویی سبک دارد و PH آن در دمایی معدل ۲۵ درجه سانتی گراد، عددی ما بین ۶.۵ تا ۹ می باشد.

این محصول شیمیایی از جمله فراوان ترین منابع زیست توده محسوب می شود که اجزا اصلی تشکیل دهنده آن لیگنین، سلولز و همی سلولز می باشد.

این ماده شیمیایی غنی شده از دو گروه سولفو و کربوکسیل می باشد. همچنین از انحلال پذیری خوبی در آب برخوردار است.

از دیگر خواص و ویژگی های لیگنوسولفونات سدیم می توان به خاصیت ضد میکروبی و نگهدارندگی آن اشاره کرد. به علت وجود این دو خاصیت، از این محصول شیمیایی به عنوان یک ماده افزودنی در تولید خوراک دام استفاده می شود.

لیگنو سولفونات سدیم در واقع یک ترانزیستور آب است و از آن به عنوان یک عامل افزودنی استفاده می شود. به علت وجود این خاصیت می توان از این ماده شیمیایی برای تولید بتن استفاده کرد. چرا که میزان مصرف آب را کاهش می دهد و یک روان کننده است.

کاربردهای لیگنو سولفات سدیم:

لیگنو سولفونات سدیم خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارد به همین علت از آن در صنایع گوناگون استفاده می شود. از کاربردهای این محصول شیمیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیگنو سولفونات سدیم و صنعت بتن سازی:

یکی از برجسته ترین کاربردهای این ترکیب شیمیایی همچون کلسیم کلرید در صنعت تولید بتن می باشد. از لیگنو سولفونات سدیم به عنوان نوعی ماده افزودنی کاهنده یاد می شود و از گذشته تا کنون در این صنعت کاربرد دارد.

حضور این محصول شیمیایی  در صنعت تولید بتن باعث کاهش مصرف آب می شود و خاصیت روان کنندگی دارد. به گونه ای که با افزودن این ماده روان کننده، نوعی جاذب سطحی بر روی ذرات ریز سیمان به وجود می آورد. این امر باعث کاهش جاذبه سطحی بین ذرات ریز سیمان می شود و از ایجاد ساختارهای قفسی جلوگیری می کند. به علاوه تمامی آب های به دام افتاده در ساختار بتن را آزاد می کند.

لیگنو سولفونات سدیم می ‌تواند با مواد شیمیایی دیگری نظیر ملامین، نفتالین و… نیز مخلوط شود و از مخلوط آن با عملکرد بالا و چند منظوره استفاده کرد.

لیگنو سولفونات سدیم در صنعت تولید زغال سنگ:

از این محصول شیمیایی می توان به عنوان یک افزودنی برای تهیه دوغاب زغال سنگ استفاده شود. حضور این ماده شیمیایی به افزایش خروجی کمک بسیار زیادی می کند و همچنین مصرف برق و پالپ را به حداقل می رساند. از دیگر فواید استفاده از این ماده شیمیایی می توان به کاهش غلظت دوغاب زغال سنگ اشاره کرد.

لیگنو سولفونات سدیم در صنعت تولید کاشی:

در ساخت بسیاری از کاشی ها و آجرهای نسوز، ازاین محصول  به عنوان یک ماده افزودنی استفاده می شود. این ماده شیمیایی باعث می شود تا مواد اولیه محکم شوند، به هم بچسبد و در نهایت استحکام سازه بیشتر شود به همین دلیل خواهان خرید این ماده زیاد است برای خرید این محصول  با ما همراه باشید.

لیگنو سولفونات سدیم در صنعت کشاورزی:

این محصول شیمیایی می تواند PH خاک را در دامنه مطلوب گیاهان تنظیم کند و به حاصل خیزی بهترخاک کمک کند.این محصول باعث نفوذ هرچه بهتر آب به ریشه گیاهان می شود و آب را در منطقه ریشه مبحوس می کند. همچنین می‌تواند به رشد بهتر ریشه، شاخه، برگ و میوه درختان کمک کند.

و آن را همانند سولفات آهن یا سولفات سدیم می توان به صورت کود به خاک اضافه کرد و یا به صورت محلول به قسمت های مختلف گیاه اسپری کرد.

خرید لیگنو سولفونات سدیم:

اگر قصد خرید این محصول مرغوب و با کیفیت را دارید می بایست از مراکز معتبر و به نام کشور خرید کنید.

شرکت  مهستان شیمی یکی از معتبرترین مراکز توزیع انواع مواد شیمیایی در کشور می باشد که  سابقه درخشان در این زمینه دارد.

برای خرید این محصول شیمیایی پرکاربرد می توانید با کارشناسان شرکت نگین تجارت پیام در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

قیمت لینگو سولفونات سدیم:

شرکت مهستان شیمی  آمادگی خود را در جهت فروشاین محصول  اعلام می کند. هم اکنون این کالا در تمامی انبارهای شرکت موجود است و آماده ارسال به نقاط مختلف کشور می باشد.

قیمت این محصول شیمیایی روزانه دستخوش تغییرات بسیار زیادی می شود. به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت محصول، شرایط نگهداری از محصول و چگونگی استفاده از آن می توانید با شماره های درج شده در سایت شرکت مهستان شیمی  تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لیگنو سولفونات سدیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست