سدیم کلرید

حالت ماده: پودری

فرمول شیمیایی: NaCl

خرید سدیم کلرید : برای ثبت سفارش خرید سدیم کلرید با شماره 09192688627 تماس بگیرید.

توضیحات

سدیم کلرید

ترکیبات شیمیایی و معدنی فراوانی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام خواص و ویژگی های متعددی دارند. تمامی مواد شیمیایی با توجه به خاصیتی که دارند، در صنایع مختلف مورد بررسی قرار می گیرند.

یکی از ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در صنعت، سدیم کلرید می باشد که عموم افراد آن را با نام نمک می شناسند. نمک نقش بسیار مهمی در سلامت انسان دارد و طعم شوری که دارد، آن را به یک افزودنی مهم خوراکی تبدیل کرده است.

در این مقاله سعی داریم اطلاعات لازم و کافی در رابطه با شناخت سدیم کلرید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه سدیم کلرید به صورت کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و همچنین نحوه خرید و سفارش این محصول ذکر شده است.

سدیم کلرید چیست؟

عموم مردم سدیم کلرید را تحت‌ عنوان نمک می شناسند. در واقع سدیم کلرید جز اصلی تشکیل دهنده نمک خوراکی می باشد که به صورت روزمره مقادیری  از این محصول شیمیایی  در رژیم غذایی انسان قرار دارد .همچنین شوری آب دریاها و اقیانوس ها به علت حضور سدیم کلرید در ساختار آن ها می باشد.

سدیم کلرید با نام لاتین Sodium chloride حاصل واکنش دو عنصر اصلی موجود بر روی زمین، سدیم با نماد شیمیایی Na و کلر با نماد شیمیایی Cl می باشد و فرمول شیمیایی آن به صورت NaCl است.

سدیم کلرید جرم مولی حدود ۵۸ g/mol دارد و ویژگی های منحصر به فردی دارد. از دیگر برنامه‌های این ترکیب شیمیایی می‌توان به سنگ نمک (هالیت)، نمک طعام و نمک خوراکی اشاره کرد.

ویژگی های سدیم کلرید:

سدیم کلرید از جمله ترکیبات شیمیایی جامد محسوب می ‌شود که حالت پودری دارد و به رنگ سفید دیده می شود. این ترکیب شیمیایی دارای طعم شوری می باشد و هیچ گونه بویی ندارد.

در رابطه با نقطه ذوب و جوش این ترکیب شیمیایی می توان گفت که در دمایی معادل ۸۰۱ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می ‌رسد و در دمایی معادل ۱۴۶۵ درجه سانتیگراد به نقطه جوش خود می ‌رسد.

نمک  انحلال پذیری بسیار خوبی در آب دارند و مقادیر بالایی از آن در آب حل می شود. محلول سدیم کلرید، رسانه های بسیار خوبی برای جریان الکتریسیته محسوب می شود.

از جمله ویژگی های این محصول شیمیایی خارق العاده می توان به تقویت کننده طعم، نوعی نگهدارنده، نوعی پاک کننده، کنترل کننده، کمک به عملیات تخمیر، اتصال دهنده، امولسیون کننده و… اشاره کرد. به علت وجود هر یک از این ویژگی ها این مواد  کاربرد های مختص به خود را دارد.

روش تولید سدیم کلرید:

نمک  به صورت طبیعی در برخی از سنگ های معدنی وجود دارد. در واقع می توان سدیم کلرید را از معادن نمک استخراج کرد.

همچنین این محصول شیمیایی در آب اقیانوس ها و دریاها وجود دارد که با استفاده از روش های گوناگون می توان نمک موجود در آب دریا ها و اقیانوس ها را استخراج کرد. بدین صورت که طی فرآیندهای خاص آب دریا را تبخیر کرده و نمک موجود در آن ته نشین می شود.

به علاوه می توان این ترکیب شیمیایی را در آزمایشگاه نیز تولید کرد. بدین صورت که دو ماده شیمیایی فلز سدیم و گاز کلر را در مجاورت یک دیگر قرار می دهیم تا وارد واکنش شوند. طی این پیوند یونی، دو عنصر به آرایش هشتایی می رسد. در واقع سدیم به کاتیون و کلر به آنیون تبدیل می شود. این واکنش به شدت گرما ده بوده و منجر به تولید نور می شود.

خطرات سدیم کلرید برای انسان:

این محصول شیمیایی  از جمله افزودنی‌ های غذایی رایج در سراسر جهان محسوب می‌ شود و در اکثر محصولات خوراکی حضور دارد.

به طور کلی نمک، ماده ای مفید برای انسان محسوب می شود، اما برخی از افراد به این ماده شیمیایی حساسیت دارند

پس از مصرف این ماده شیمیایی، شاهد واکنش های آلرژیک هستند. به همین علت باید از خوردن نمک و یا مواد غذایی که حاوی این ماده شیمیایی است، خودداری کنند.

به علاوه افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون هستند و یا درگیر بیماری هایی نظیر بیماری های کلیوی، کبدی، نارسایی قلبی و… هستند، با دستور پزشک از ماده افزودنی استفاده کنند، زیرا در برخی از موارد مصرف این ماده شیمیایی براب این دسته از افراد ممنوع است.

کاربردهای سدیم کلرید:

از آنجایی که این ترکیب شیمیایی دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی می باشد، کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارد. در این قسمت سعی داریم شما را با برخی از کاربردهای این محصول شیمیایی آشنا کنیم تا خریدی مطمئن تر داشته باشید:

سدیم کلرید در صنایع غذایی:

بیشترین کاربرد این ترکیب ، در صنایع غذایی می باشد.  این محصول شیمیایی به خاطر طعم شوری که دارد، برای تهیه بسیاری از مواد غذایی به عنوان یک تقویت کننده طعم مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنیند، از گذشته تا به امروز به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد. به صورتی که در گذشته، با شور کردن برخی از مواد غذایی همچون ماهی، ماندگاری ماده غذایی را افزایش می دادند. امروز برای تهیه بسیاری از ترشی ها و مواد غذایی از نمک به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. چرا که این محصول شیمیایی مانع رشد انواع باکتری ها می شود.

همچنین از نمک طعام در بسته بندی انواع مواد غذایی همچون انواع بسته بندی های گوشت، کنسروها، لبنیات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سدیم کلرید در تولید مواد شوینده و بهداشتی:

دارای خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی می باشد. همچنین از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. به همین علت از این ماده شیمیایی برای تولید انواع شامپوها، صابون‌ها، خمیر دندان ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه در بسیاری از شوینده های خانگی از نمک استفاده می شود.

 جلوگیری از یخ زدگی:

از این ماده شیمیایی برای جلوگیری از یخ زدگی سطوح مختلف و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای تولید ضد یخ خودرو از این محصول شیمیایی استفاده می شود.

 در صنعت تولید مواد شیمیایی:

از جمله کاربردهای نمک  می توان به استفاده از آن در صنعت تولید سایر مواد شیمیایی اشاره کرد. در واقع سدیم کلرید نوعی ماده اولیه برای تولید مواد شیمیایی مختلف همچون سدیم کربنات و سدیم هیدروژن کربنات است.

سدیم کربنات در صنعت تولید چرم:

از دیگر کاربردهای سدیم کربنات می توان به استفاده از آن در صنعت تولید چرم اشاره کرد، زیرا این ماده شیمیایی در روند برنزه کردن چرم مورد استفاده قرار می گیرد. از این کاربردهای آن در این صنعت می توان به تیمار چرم اشاره کرد.

خرید سدیم کلرید:

اگر قصد خرید این مواد را  با کیفیت بالا و قیمت مناسب دارید، می بایست از مراکز معتبر و با سابقه کشور خرید کنید. شرکت نگین تجارت پیام یکی از معتبرترین مراکز پخش و توزیع مواد شیمیایی می باشد که بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه توزیع مواد شیمیایی با کیفیت و درجه یک دارد.

شرکت نگین تجارت پیام آمادگی خود را جهت توزیع و فروش سدیم کلرید مرغوب و درجه یک اعلام می کند‌. هم اکنون  در انبارهای این شرکت موجود می باشد و آماده ارسال مقادیر بسیار زیاد از این ترکیب، به سراسر کشور می باشد.

برای اطلاع از جزئیات ثبت سفارش خود می توانید با کارشناشان شرکت نگین تجارت پیام در ارتباط باشید.

قیمت سدیم کلرید:

سدیم کلرید از گذشته تا کنون کاربردهای بسیار زیادی ‌ای در صنایع گوناگون داشته است. به همین علت بازار خرید و فروش گسترده ای را به خود اختصاص داده است. قیمت تمامی محصولات شیمیایی همچون سدیم کلرید با توجه به نکاتی همچون کیفیت محصول، نوع بسته بندی، وزن محصول، نوع گرید مصرفی و… تعیین می شود.

همچنین قیمت محصولات شیمیایی تغییرات لحظه دارد. به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت ، چگونگی استفاده از و شرایط نگهداری از آن می توانید با شماره های درج شده در سایت نگین تجارت پیام تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

فروش سدیم کلرید:

فروش سدیم کلرید یا همان نمک توسط شرکت نگین تجارت پیام انجام می شود. به ‌علاوه فروش عمده سدیم توسط این شرکت با با کیفیت بالا و همچنین بسته بندی منحصر به فرد انجام می شود.

با خرید سدیم کلرید از شرکت نگین تجارت پیام، در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش شما اقصا نقاط کشور ارسال خواهد شد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سدیم کلرید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست