مونو سدیم فسفات

موجودی این محصول به اتمام رسیده است.

حالت ماده: پودر

فرمول شیمیایی: Na H2 PO4

حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی

موارد مصرف: پزشکی

خرید مونو سدیم فسفات : برای ثبت سفارش خرید مونو سدیم فسفات با شماره   تماس بگیرید.

توضیحات

مونو سدیم فسفات از جمله ترکیبات شیمیایی کاربردی محسوب می شود که منبع تامین فسفات می باشد. این محصول شیمیایی خود به سه شکل یافت می شود:

  • مونو سدیم فسفات
  • ‏دی سدیم فسفات
  • تری سدیم فسفات

در این مقاله به شرح ویژگی ها، خواص٬ کاربردها و خرید و فروش مونوسدیم فسفات می پردازیم.

مونو سدیم فسفات چیست؟

مونو سدیم فسفات در واقع نوعی ترکیب از فسفر و سدیم محسوب می شود. بدین صورت که این محصول شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین یک عدد عنصر سدیم با نماد شیمیایی Na، دو عدد عنصر هیدروژن با نماد شیمیایی H، یک عدد عنصر فسفر با نماد شیمیایی P (در ساختار مونو سدیم فسفات، این عنصر، عنصر مرکزی محسوب می شود)و چهار عدد عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی O تشکیل می شود‌. فرمول شیمیایی مونو سدیم فسفات به صورت NaH2PO4 می باشد‌.

 

مونو سدیم فسفات با نام لاتین Monosodium phosphate از جمله ترکیبات شیمیایی اساسی مورد نیاز انسان محسوب می شود. این ترکیب شیمیایی با نام های دیگری همچون سدیم مونو بازیک، سدیم دی هیدروژن فسفات و سدیم بی فسفات نیز مشهور است. 

انواع مونو سدیم فسفات:

این محصول شیمیایی به صورت طبیعی حالت جامد دارد اما حلالیت بسیار خوبی نیز در آب دارد ،به همین علت مونو سدیم فسفات به صورت محلول نیز در بازار برای خرید موجود می باشد. این محلول با درصد خلوص های متفاوتی تولید می شود و کاربردهای گسترده ای در صنایع گوناگون همچون صنعت دندان پزشکی دارد.

مونو سدیم فسفات بی آب یا خشک:

این نوع مونو سدیم فسفات به صورت جامد می باشد و فرمول شیمیایی آن به صورت NaH2PO4 می باشد.

مونو سدیم فسفات مونوهیدرات یا یک آبه:

فرمول شیمیایی این نوع ترکیب شیمیایی به صورت H2O می باشد‌.

مونو سدیم فسفات دی هیدرات یا دو آبه:

فرمول شیمیایی این ترکیب نیز به صورت ۲H2O می باشد.

ویژگی های مونو سدیم فسفات:

مونو سدیم فسفات از جمله ترکیبات جامد محسوب می‌ شود که حالت پودری و یا کریستالی دارد. این ترکیب شیمیایی عموماً هیچ گونه رنگ و بویی ندارد. همچنین جرم مولی آن حدود ۱۲۰ g/mol می باشد.

این محصول شیمیایی حلالیت بسیار خوبی در آب دارد. اما در موادی همچون اتانول، اتر و کلروفرم کاملاً نامحلول است. این محصول شیمیایی نوعی امولسیون کننده محسوب می شود. به همین علت کاربردهای گسترده ای در صنایع گوناگون دارد.

از ویژگی‌ های مونو سدیم فسفات می‌ توان به کنترل کنندگی PH اشاره کرد. چرا که این محصول شیمیایی خاصیت اسیدی دارد. در واقع میزان اسیدی بودن این ماده از سایر سدیم فسفات ها بیشتر است. همچنین از این ماده شیمیایی می توان به عنوان یک بافر با ظرفیت بالا استفاده کرد.

کاربردهای مونو سدیم فسفات:

این محصول شیمیایی ویژگی های مختص به خود را دارد و در گرید صنعتی و خوراکی کاربردهای بی شماری دارد. در این قسمت سعی داریم شما را با برخی از  کاربردهای این ترکیب شیمیایی آشنا کنیم تا هنگام خرید خریدی مطمئن داشته باشید:

مونو سدیم فسفات و صنایع غذایی:

مونو سدیم فسفات از جمله ترکیبات شیمیایی مورد نیاز بدن انسان می باشد. در واقع از این ماده شیمیایی می ‌توان به منظور تامین میزان فسفر مورد نیاز بدن استفاده کرد‌. فسفر یکی از عناصر حیاتی مورد نیاز بدن انسان می باشد و کمبود آن می تواند مشکلاتی حاد و جدی برای انسان به وجود آورد.

علائم کمبود فسفر در بدن انسان شامل: درد در ناحیه استخوان ها، ایجاد اضطراب و استرس در فرد، خستگی مداوم، تنگی نفس و… می باشد. در صورت بروز چنین مشکلاتی، پزشک مورد نظر این ماده شیمیایی را به عنوان نوعی مکمل غذایی برای فرد تجویز می کند .

مونو سدیم فسفات و صنعت کشاورزی:

از دیگر کاربردهای مونو سدیم فسفات می توان به استفاده از آن در صنعت کشاورزی اشاره کرد. این ترکیب شیمیایی نوعی محرک برای رشد محصولات کشاورزی محسوب می شود. به همین علت از آن برای تولید کودهای کشاورزی استفاده می شود.

مونو سدیم فسفات و داروسازی:

از دیگر ویژگی‌های مونو سدیم فسفات می‌توان به خاصیت ملین بودن آن اشاره کرد. به علت وجود این خاصیت از این محصول شیمیایی و اکسید منیزیم و سوربیتول می توان برای تهیه و تولید داروهای یبوست استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که مصرف این گونه داروها فقط با مشورت پزشک امکان پذیر است.

مونو سدیم فسفات و تولید خمیر دندان ها:

از این محصول شیمیایی و سدیم هگزا متا فسفات در تولید انواع خمیردندان ها استفاده می شود. مونو سدیم فسفات از میناهای دندان مراقبت می کند و به ترمیم آن ها کمک می کند. همچنین حضور این محصول شیمیایی در ساختار خمیر دندان باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود‌.

مونو سدیم فسفات و پاک کننده ها:

از آنجایی که این ترکیب شیمیایی خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی دارد، از آن برای تولید انواع مواد شوینده و پودرهای جوشان استفاده می شود.

مونو سدیم فسفات در دندان پزشکی:

یکی از کاربردهای مونو سدیم فسفات در دندانپزشکی می باشد. از این ماده شیمیایی، برای ساخت و تولید پوشش های محافظ مصنوعی استفاده می شود که از آن به منظور محافظت از مینای دندان به کار گرفته می شود.

مونو سدیم فسفات در صنعت تصفیه آب:

PH مونو سدیم فسفات برابر ۴.۵ می باشد. به همین علت عاملی برای تنظیم PH محیط است. به علت وجود این خاصیت، از مونو سدیم فسفات برای تنظیم PH آب استفاده می شود و در صنعت تصفیه آب نقش مهمی دارد.

مونو سدیم فسفات در صنعت نساجی:

از این ماده شیمیایی، به عنوان نوعی سفید کننده، در صنعت نساجی استفاده می شود. مونو سدیم فسفات در واقع یک سفید کننده پارچه محسوب می شود.

مونو سدیم فسفات در صنعت تولید مکمل های غذایی حیوانات:

حیواناتی نظیر گاوها، برای رشد بهتر، نیازمند مکمل های غذایی هستند. برخی از مکمل ها به صورت مایع بوده و با استفاده از مونو سدیم فسفات تولید می شوند.

مونو سدیم فسفات در دستگاه های تصفیه هوا:

یکی از کاربردهای مونو سدیم فسفات در صنعت تولید دستگاه های تصفیه هوا می باشد. در واقع این ماده شیمیایی در تمامی دستگاه های خوشبو کننده هوا و همچنین از بین برنده بو، حضور دارد.

چگونگی تولید مونو سدیم فسفات:

برای تهیه و تولید مونو سدیم فسفات، نیازمند ماده شیمیایی به نام تری سدیم فسفات هستیم. در واقع تری سدیم فسفات می بایست خنثی شود که فرآیند خنثی سازی این ماده با استفاده از اسید فسفریک امکان پذیر است.

به علاوه لازم به ذکر است که با حرارت دادن مونو سدیم فسفات تا دمایی معادل ۱۶۹ درجه سانتی گراد، ماده ای تحت عنوان دی سدیم پیرو فسفات تولید می شود.

خرید مونو سدیم فسفات:

اگر قصد تهیه و خرید مونو سدیم فسفات با کیفیت بالا و قیمتی مناسب دارید، می بایست به دنبال مراکز معتبر و باسابقه کشور باشید. شرکت نگین تجارت پیام یکی از معتبرترین مراکز پخش کننده و توزیع کننده انواع مواد شیمیایی درجه یک می باشد. این شرکت بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه توزیع مواد شیمیایی دارد‌.

یکی از هزاران ماده شیمیایی عرضه شده توسط شرکت نگین تجارت پیام، مونو سدیم فسفات با کیفیت می باشد. این محصول شیمیایی هم اکنون در انبارهای شرکت موجود است و آماده ارسال به اقصا نقاط کشور می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی ثبت سفارش می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیمت مونو سدیم فسفات:

مونو سدیم فسفات کاربردهای گسترده ای در صنایع گوناگون دارد. به همین علت بازار خرید و فروش بزرگی را به خود اختصاص داده است. قیمت این محصول شیمیایی بسته به میزان کیفیت محصول، وزن ماده خریداری شده و… متغیر است.

فروش مونو سدیم فسفات:

فروش مونو سدیم فسفات، توسط شرکت نگین تجارت پیام انجام می شود. مونو سدیم فسفاتی که توسط شرکت نگین تجارت پیام به فروش می رسد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می توانید این محصول را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

در صورت ثبت سفارش مونو سدیم فسفات، در کوتاه ترین زمان ممکن، این محصول برای خریداران محترم به اقصا نقاط کشور، ارسال خواهد شد.

فروش عمده مونو سدیم فسفات نیز توسط شرکت نگین تجارت پیام، انجام می شود. تمامی صنایع می توانند این محصول را به صورت عمده سفارش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مونو سدیم فسفات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست