مونو آمونیوم فسفات

نام: مونو آمونیوم فسفات
فرمول شیمیایی: H6NO4
موجودی: موجود در انبار
حجم بسته بندی: کیسه 25 کیلوگرمی
موارد مصرف: کشاورزی و..
خرید مونو آمونیوم فسفات : 📞تماس بگیرید 📞
ارسال:  به سراسر کشور
شماره تماس:

توضیحات

آمونیوم فسفات از جمله ترکیبات بسیار کاربردی در دنیای صنعت محسوب می‌ شود. این محصول شیمیایی کاربردی سه نوع دارد:

  1. مونو آمونیوم فسفات
  2. دی آمونیوم فسفات
  3. تری آمونیوم فسفات

در این مقاله قصد داریم شما را با مونو آمونیوم فسفات آشنا کنیم تا خریدی بهتر داشته باشید.

مونو آمونیوم فسفات چیست؟

ترکیبات بی شماری در جهان هستی وجود دارد که برای زندگی و حیات انسان ضروری است. یکی از پرکاربردترین ترکیبات شیمیایی مونو آمونیوم فسفات می‌ باشد که در این قسمت به بررسی و ارزیابی آن می پردازیم.

این محصول شیمیایی با نام‌ های دیگری همچون آمونیوم فسفات مونو ببسیک و آمونیوم دی هیدروژن فسفات اشاره کرد. همچنین مونو آمونیوم فسفات را به اختصار با نماد MAP شناخته شده است.

مونو آمونیوم فسفات را معدن عظیمی از نیتروژن و فسفات می دانند. در واقع این محصول شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین شش عدد عنصر هیدروژن با نماد شیمیایی H، یک عدد عنصر فسفر با نماد شیمیایی P، یک عدد عنصر نیتروژن با نماد شیمیایی N و چهار عدد عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی O تشکیل می شود. فرمول شیمیایی مونو آمونیوم فسفات به صورت NH4H2PO4 می باشد.

 

 

 

این ترکیب شیمیایی منبعی غنی از از فسفات محسوب می شود. در واقع حدود ۶۰ درصد از این ترکیب شیمیایی فسفات است. همچنین مقادیر قابل توجهی از ازت در قالب آلومینیوم در این ترکیب وجود دارد.

ویژگی ها و مشخصات فیزیکی مونو آمونیوم فسفات:

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی هر ترکیب شیمیایی ماهیت آن را مشخص می کند. در این قسمت شما را با ویژگی ها و خواص مونو آمونیوم فسفات آشنا می کنیم تا هنگام خرید بهترین خرید را داشته باشید:

مونو آمونیوم فسفات از جمله ترکیبات شیمیایی جامد محسوب می شود که به دو حالت پودری و حالت گرانول دیده می شود. این ترکیب شیمیایی سفید رنگ و بدون بو می باشد.

این ماده‌ اسیدی محسوب می‌ شود و PH آن مابین ۴ و ۵ می باشد. به علت وجود این ویژگی، از این ترکیب شیمیایی می توان برای امور مختلف به منظور تنظیم میزان اسیدی بودن محیط استفاده کرد.

در رابطه با حلالیت مونو آمونیوم فسفات می ‌توان گفت که حلالیت خوبی در آب دارد همچنین مقادیر کمی از آن در اتانول حل می شود. لازم به ذکر است که این ماده شیمیایی در از آستون کاملاً نامحلول است.

مونو آمونیوم فسفات با جرم مولی ۱۱۵ g/mol، در دمایی معادل ۱۹۰ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد.

حالت پودری مونو آمونیوم فسفات 

روش تولید مونو آمونیوم فسفات:

برای تولید مونو آمونیوم فسفات روش های بسیار زیادی وجود دارد. در این قسمت به شرح دو روش عمده و اساسی تولید این محصول کارآمد می پردازیم:

  1. در این روش دو ماده شیمیایی NH3 و H3PO4 را به نسبت یکسان، وارد واکنش می کنند. سپس محتویات داخل واکنش را به داخل گرانولیتور می فرستند. در نهایت مونو آمونیوم فسفات جامد تولید می شود.
  2. در روش دوم دو ترکیب شیمیایی آمونیاک و اسید فسفریک را در راکتورهای لوله ای قرار می دهند تا وارد واکنش شوند. حاصل این واکنش مونو آمونیوم فسفات جامد است.

کاربردهای مونو آمونیوم فسفات:

مونو آمونیوم فسفات کاربردهای بسیار زیادی در صنایع گوناگون دارد. در این قسمت سعی داریم شما را با برخی از کاربردهای این ترکیب شیمیایی آشنا کنیم:

مونو آمونیوم فسفات و آتش نشانی:

این محصول شیمیایی برای تولید پودرهای خاموش کننده آتش استفاده می شود. همچنین برای تولید کپسول های آتش نشانی از مونو آمونیوم فسفات استفاده می شود.

مونو آمونیوم فسفات و الکترونیک:

از این ماده شیمیایی به عنوان جایگزین مبدل magnetostriction استفاده کرد. چرا که خاصیت پیزوالکتریک دارد‌.

مونو آمونیوم فسفات در ساخت اسباب بازی:

مونو آمونیوم فسفات از جمله مواد شیمیایی با سمیت پایین می باشد که به علت این ویژگی، مناسب برای استفاده در متریال اسباب بازی کودکان است. از این ماده شیمیایی برای تولید کیت های اسباب بازی استفاده می شود.

مونو آمونیوم فسفات در صنعت کشاورزی:

از جمله خریداران اصلی مونو آمونیوم فسفات، فعالان صنعت کشاورزی هستند. این ماده شیمیایی، از زمان های گذشته تا کنون به عنوان کود مورد استفاده قرار گرفته است. مونو آمونیوم فسفات در واقع یک کود ضروری برای گیاهان می باشد که منبعی غنی دو عنصر فسفر با نماد شیمیایی P و نیتروژن با نماد شیمیایی N است. این دو عنصر، اصلی ترین مواد مورد نیاز تمامی گیاهان و میوه ها می باشد. در واقع با استفاده از این نوع کود، نیتروژن و فسفر به شکل قابل استفاده برای گیاهان تبدیل می شود.

مونو آمونیوم فسفات از جمله کودهای دانه ای محسوب می شود که به رنگ قهوه ای دیده می شود. از خواص این کود می توان به حلالیت خوب آن در آب اشاره کرد. در واقع زمانی که این کود در خاک مرطوب قرار می گیرد، به سرعت حل می شود و در نهایت جذب ریشه گیاه می شود.

بسیاری از کودها محدودیت استفاده دارند، اما کودهای مونو آمونیوم فسفات همچون سولفات کلسیم محدودیت استفاده ندارند. حتی می توان از آن ها برای بذرهایی که به تازگی در حال جوانه زده اند، نیز استفاده کرد. زیرا این کود بر خلاف سایر کودها، NH3 در هوا آزاد نمی کند، چراکه میزان اسیدیته آن بسیار کم است.

از دیگر خواص و ویژگی های این نوع کود، می توان به تنظیم میزان اسیدی و بازی بودن خاک اشاره کرد. در واقع این کود برای خاک هایی که قلیایی و یا خنثی هستند، می تواند مفید باشد.

شرایط نگهداری از مونو آمونیوم فسفات:

خریداران مونو آمونیوم فسفات، باید به این نکته توجه داشته باشند که این محصول شیمیایی، از جمله مواد شیمیایی خطرناک می باشد. در واقع این محصول شیمیایی دارای دودی سمی و همچنین تحریک کننده می باشد. این دود حاوی اکسید ازت و آمونیاک می باشد.

استنشاق این دود می تواند برای انسان مشکلات بسیاری ایجاد کند. در واقع با استنشاق این دود می تواند منجر به تحریک چشم شود و همچنین می تواند منجر به تحریک پوست و مخاط شود.

پس تمامی افرادی که با این محصول در قسمت انبارداری و جابه جایی و یا در زمان استفاده محصول در ارتباط هستند، می بایست از دستکش و لباس مخصوص استفاده کنند. همچنین استفاده از ماسک تنفسی و عینک نیز توصیه می شود.

نقش فسفر در گیاهان:

فسفر یکی از عناصر اصلی موجود در زمین می باشد که نماد شیمیایی آن P است. فسفر از جمله مواد مغذی و ضروری برای گیاهان محسوب می شود. محصولات شیمیایی گوناگونی در بازار موجود است که حاوی مقادیری از این عنصر مغذی هستند. یکی از این محصولات شیمیایی آمونیوم فسفات می باشد.

استفاده از مواد شیمیایی که حاوی فسفر هستند، برای سلامت عمومی گیاهان بسیار ضروری است و استفاده از آن ها می‌ تواند به بهبود وضعیت ساقه و ریشه شود و در نهایت منجر به استحکام آن ها شود. در نتیجه شاهد بهبود کیفیت محصولات نیز هستیم.

از دیگر تاثیرات مثبتی که فسفر بر روی گیاهان می گذارد، می‌توان به بهبود تولید بذر و همچنین توسعه ساقه گیاهان اشاره کرد.

 

 

 

خرید مونو آمونیوم فسفات:

اگر قصد تهیه و خرید مونو آمونیوم فسفات با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دارید، می بایست به دنبال مراکز معتبر و با سابقه باشید.  شرکت نگین تجارت پیام یکی از معتبرترین مراکز توزیع کننده مواد شیمیایی درجه یک می باشد. این شرکت بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه عرضه مواد شیمیایی با کیفیت دارد‌.

هزاران ترکیب شیمیایی همچون مونو آمونیوم فسفات در انبارهای شرکت نگین تجارت پیام موجود و آماده ارسال به اقصا نقاط کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

فروش مونو آمونیوم فسفات:

فروش مونو آمونیوم فسفات با بهترین کیفیت، توسط شرکت نگین تجارت پیام انجام می شود. همواره شرکت نگین تجارت پیام آمادگی لازم جهت فروش مونو آمونیوم فسفات را دارد و می تواند سفارش خریداران عزیز را در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال کند

قیمت مونو آمونیوم فسفات:

مونو آمونیوم فسفات از جمله ترکیبات شیمیایی پرکاربرد محسوب می شود که بازار خرید و فروش گسترده ای را به خود اختصاص داده است. قیمت این محصول شیمیایی با توجه به میزان کیفیت محصول، وزن محصول خریداری شده، نوع بسته بندی، نوع گرید مصرفی و… تعیین می شود‌.

همچنین قیمت تمامی مواد شیمیایی همچون مونو آمونیوم فسفات روزانه دستخوش تغییرات بسیار زیادی می شود. به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت محصول، شرایط نگهداری از آن و چگونگی استفاده از محصول می توانید با شماره های درج شده در سایت نگین تجارت پیام تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مونو آمونیوم فسفات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست