پیگمنت رنگی

موجودی این محصول به اتمام رسیده است.

نام پیگمنت رنگی
خرید پیگمنت رنگی 02154571
حالت ماده پودری
حجم بسته بندی 1 کیلوگرم
موارد مصرف: 1- تولید لاک 2- رنگرزی و..

توضیحات

پیگمنت رنگی چیست ؟

ترکیبات شیمیایی بسیار زیادی در جهان وجود دارد که به زندگی انسان ها رنگ می دهند. در واقع از این نوع ترکیبات، به منظور رنگ آمیزی اشیا دست ساز انسان استفاده می شود.

از این ترکیبات شیمیایی رنگی عمدتا به دو گروه تقسیم می شوند:

رنگ ها: این گروه از مواد شیمیایی رنگی، پس از رنگ آمیزی، جذب اجسام مورد نظر می شوند. رنگ ها، مایعی غلیظ هستند که مدت زمانی برای خشک شدن کامل نیاز دارند‌.

رنگدانه ها یا پینگمنت ها: این دسته از مواد رنگی حالت جامد دارند و برای رنگ کردن سطح اجسام مورد استفاده قرار می گیرد.

از پیگمنت رنگی نه تنها به منظور رنگ آمیزی، بلکه به منظور ایجاد نوعی لایه محافظتی بر روی سطوح استفاده می شود. همچنین از این محصول پرکاربرد به منظور ایجاد خاصیت مغناطیسی نیز استفاده می شود.

پیگمنت با نام لاتین Pigment از لغت یونانی Pingere بامعنای رنگ کردن، گرفته شده است. که با نام رنگ دانه نیز مشهور است و کاربردهای گسترده ای در رنگ سازی، تولید لوازم پلاستیکی، تولید سیمان و بتن و… دارد.

تاریخچه پیگمنت رنگی:

پیگمنت های رنگی معدنی از گذشته‌ های دور توسط بشر، مورد استفاده قرار می ‌گرفتند. از پیگمنت های رنگی معدنی می توان به موادی نظیر اکسید های آهن و همچنین کرومات ها اشاره کرد. قدمت استفاده از این نوع پیگمنت ها بسیار زیاد است و به حدود یک و نیم میلیون سال قبل باز می گردد. به گونه ای که شاهد استفاده از آن در نقاشی های داخل غارها توسط انسان های نخستین هستیم.

با گذشت زمان و پیشرفت جوامع گوناگون پیدایش پیگمنت های مختلف به کندی صورت گرفت و در نهایت در اوایل قرن بیستم پیگمنت های آلی توسط بشر تولید شد و در اختیار صنعتگران دنیا قرار گرفت. امروزه پیگمنت های آلی و معدنی اهمیت خاصی در صنایع مختلف دارند و از آن ها در صنایع مختلف همچون تولید پارچه، تولید کاغذ، تولید مواد پلاستیکی و… استفاده می شود.

ویژگی های پیگمنت های رنگی:

ویژگی ها و خواص محصولات شیمیایی، ماهیت آن را مشخص می کند. با دانستن ویژگی های هر محصول می توانید برای خرید محصول مورد نظر بهتر تصمیم گیری کنید‌. در این قسمت به بررسی ویژگی های کلی پیگمنت های رنگی می پردازیم.

 

پیگمنت های رنگی از جمله ترکیبات شیمیایی جامد محسوب می شوند که حالتی پودری دارد. استفاده از رنگدانه ها باعث مقاومت هرچه بهتر سطوح در برابر عوامل خارجی می شود. به عنوان مثال:

مقاومت در برابر گرما و حرارت:

یکی از ویژگی‌ های برجسته پیگمنت های رنگی، مقاومت این محصول شیمیایی در برابر حرارت و گرما می باشد. در واقع این پیگمنت ها، نسوز می باشند.به همین علت زمانی که این محصول شیمیایی بر روی سطوح مختلف استفاده می شود، مقاومت سطح در برابر دماهای بالا و حرارت، بالا می برد‌.

نسوز بودن این ماده شیمیایی به معنای مقاومت این ماده شیمیایی در برابر تغییر رنگ و یا رنگ پریدگی سطح مورد نظر در برابر نور مستقیم خورشید به مدت طولانی می باشد‌.

مقاومت در برابر حلال های صنعتی:

پیگمنت ها در اکثر حلال های صنعتی نامحلول هستند. در واقع پیگمنت ها می توانند در کنار بسیاری از حلال های صنعتی همچون اتانول، اتیلن، انواع اترها، انواع ترکیبات آروماتیک، کتون ها، حلال های نیتروسلولز، هیدروکربن های آلیفاتیک و… بدون حل شدن قرار گیرند. نا محلول بودن این محصول شیمیایی می تواند از پس دادن رنگ بر روی سطوح و تغییر خواص رنگ جلوگیری کند.

مقاومت در برابر آب و رطوبت:

پیگمنت های رنگی کاملاً در آب نامحلول هستند. این امر باعث جلوگیری از مشکل پس دادن رنگ، می شود. همچنین زمانی که این محصول شیمیایی بر روی سطوح قرار می گیرد، سطح مورد نظر را در مقابل آب و رطوبت حفظ می کند.

پیگمنت های رنگی در صنعت تولید لاستیک:

یکی از کاربردهای اصلی پیگمنت های رنگی، استفاده از آن در صنعت تولید لاستیک می باشد. در واقع از این ماده شیمیایی نه تنها برای تغییر رنگ محصول، بلکه به منظور افزایش مقاومت محصول استفاده می شود.

تفاوت پیگمنت ها آلی و معدنی:

به طور کلی پیگمنت های آلی و معدنی دارای خواص و ویژگی های مشترک هستند. در واقع هر دو نوع پیگمنت، به عنوان نوعی پوشش و محافظ و همچنین نوعی ماده رنگی مورد استفاده قرار می گیرند. اما با یک دیگر تفاوت هایی نیز دارند. از تفاوت های دو نوع پیگمنت آلی و معدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیگمنت های آلی، در مقایسه با پیگمنت های معدنی، از براقیت بیشتر و بهتری برخوردار هستند. به همین علت برای تهیه و تولید رنگ های براق و روشن، بهتر است از پیگمنت های آلی استفاده کرد.

از دیگر تفاوت های پیگمنت های معدنی و آلی، می توان به نقطه ذوب و تجزیه آن ها اشاره کرد. در واقع می ‌توان گفت که پیگمنت های آلی، نسبت به پیگمنت های معدنی دمای ذوب پایین تری دارند و زودتر تجزیه می شوند. به همین علت در زمان استفاده از پیگمنت ها به این نکته توجه کنید.

مقاومت پیگمنت های معدنی در برابر حلال های آلی بسیار بالاست. به گونه ای که امکان نفوذ حلال های آلی وجود ندارد. این مقاومت در پیگمنت های آلی کم تر است‌‌.

به طور کلی پیگمنت ها در برابر حرارت مقاومت خوبی نشان می دهند. اما در دماهای بالای ۳۰۰ درجه سانتی گراد، پیگمنت های آلی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

چگونگی انتخاب پیگمنت های رنگی:

انتخاب پیگمنت مناسب، بسیار حائز اهمیت است. چرا که بسته به نوع استفاده و کاربرد آن، نوع پیگمنت متفاوت است‌. در انتخاب پیگمنت پارامترهایی همچون مقاومت در برابر حرارت و نور، براقیت محصول، اندازه ذرات پیگمنت و … بسیار حائز اهمیت می باشد.

به همین علت تولیدکنندگان،با توجه به نوع گرید محصول و کاربردی که دارد، کدهایی را به انواع پیگمنت ها اختصاص داده اند که انتخاب رنگدانه مورد نظر را برای خریداران آسان کرده است.

انواع پیگمنت های رنگی:

این مواد  با توجه به ساختار و چگونگی تولید آن به دو نوع تقسیم می شود:

پیگمنت  رنگی معدنی:

پیگمنت  معدنی به صورت طبیعی از پوسته ی زمین تهیه می شود. برخی از سنگ های طبیعی دارای رنگ می باشند. این سنگ ها، پس از استخراج، به قطعات کوچک تقسیم شده و به اندازه دلخوا تبدیل می شود. در نهایت شسته شده و درجه بندی می شوند.

از جمله پیگمنت های طبیعی می توان به پیگمنت های اکسید آهن اشاره کرد. اکسید آهن خود رنگ های گوناگونی دارد. به عنوان مثال:

پیگمنت اکسید آهن:

پیگمنت هایی که از اکسید آهن تولید می‌ شود می توان به رنگ ‌های قرمز، زرد، قهوه ای، مشکی، سبز و آبی اشاره کرد. تولید تمامی تناژهای رنگ های فوق امکان پذیر است.

پیگمنت سنگ لاجورد:

پیگمنت هایی که از سنگ لاجورد تولید می شود به رنگ آبی می باشد. برای تهیه و خرید پیگمنت آبی لاجوردی می توانید  از طریق کد اختصاصی این محصول، آن را سفارش دهید.

پیگمنت کروم:

از کروم برای تولید پیگمنت های زرد پرتقالی، نارنجی و لیمویی استفاده می شود. برای تولید هر یک از پیگمنت ها، کروم تحت واکنش های گوناگون به رنگ مورد نظر تبدیل می شود.

پیگمنت های رنگی آلی:

در ساختار پیگمنت های رنگی عالی زنجیر ها و حلقه های کربنی وجود دارد. امروز از پیگمنت های آلی بیشتر از پیگمنت های معدنی استفاده می شود. برای تولید پیگمنت های آلی از فلزات بهر می گیرند. در واقع پیگمنت های آلی از مواد شیمیایی آلی تهیه می شوند. به صورتی که بر روی هسته یک ماده شیمیایی معدنی همچون هیدروکسید آلومینیوم رسوب داده می شوند.

پیگمنت های آلی خود انواع گوناگونی دارند. به عنوان مثال پیگمنت های آزویی، پیگمنت های Lake، کوئین آکریدون ها و فتالوسیانین ها از جمله پیگمنت های آلی محسوب می شوند.

فتالوسیانین ها از جمله پیگمنت های کاربردی محسوب می شوند که طیف رنگی سبز و آبی را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال رنگ آبی از فتالوسیانین مس تولید می شود.

کاربردهای پیگمنت های رنگی:

با گذشت زمان و ارتقا صنایع گوناگون، استفاده از پیگمنت ها گسترش یافت و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت سعی داریم شما را با برخی از کاربردهای این محصول کاربردی آشنا کنیم تا خریدی بهتر داشته باشید:

پیگمنت های رنگی در صنعت تولید رنگ:

بیشترین کاربرد پیگمنت های رنگی در ساخت و تولید انواع رنگ ها و پوشش ها می باشد. با توجه به نوع مصرف، نوعی خاص از پیگمنت توصیه می شود. به عنوان مثال: از آسترها به عنوان پوشش های پایه استفاده می کنند و از هماتیت ها برای پوشش دهی تجهیزات آهنی همچون پل ها استفاده می شود.

پیگمنت های رنگی در صنعت چاپ:

از جمله کاربردهای پیگمنت های رنگی می توان به استفاده از آن در صنعت چاپ استفاده کرد. برای تولید انواع جوهرها می توان از پیگمنت های رنگی استفاده کرد.

پیگمنت های رنگی و صنعت تولید لوازم پلاستیکی:

از پیگمنت های رنگی برای تولید انواع لوازم پلاستیکی همچون انواع دیوارپوش ها و کف پوش ها همچون پارک و لمینت، انواع اپوکسی ها و… استفاده می شود.

پیگمنت های رنگی و تولید مصالح ساختمانی:

پیگمنت های رنگی برای رنگ آمیزی انواع بتن، آجر های مختلف، موزاییک ها، جدول ها، سنگفرش ها آسفالت ها و… استفاده می‌ شود.

 

 

 

خرید پیگمنت رنگی:

اگر قصد خرید و تهیه پیگمنت های رنگی با رنگ های گوناگون را دارید، می بایست به دنبال مراکز معتبر و با سابقه کشور باشید. شرکت نگین تجارت پیام یکی از معتبرترین مراکز توزیع کننده مواد شیمیایی درجه یک مرغوب می باشد که بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در این زمینه را دارا می باشد.

ترکیبات شیمیایی بسیار زیادی همچون انواع پیگمنت های رنگی، در انبارهای شرکت نگین تجارت پیام موجود و آماده ارسال به اقصی نقاط کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

فروش پیگمنت رنگی:

به طور کلی، پیگمنت های رنگی به وفور در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع پیگمنت های رنگی در عمده محصولات ساخته شده توسط بشر حضور دارند. از جمله کاربردهای پیگمنت های رنگی می توان به صنایعی نظیر صنایع تولید محصولات ساختمانی، کاغذ، رنگ و… اشاره کرد.

فروش پیگمنت رنگی، توسط شرکت نگین تجارت پیام انجام می شود و تمامی فعالان صنایع فوق و سایر صنایع می توانند از شرکت نگین تجارت پیام خرید خود را به ثبت رسانند.

قیمت پیگمنت رنگی:

پیگمنت های رنگی کاربرد های گسترده ای دنیای صنعت دارند. به همین علت بازار خرید و فروش بزرگی را به خود اختصاص داد. قیمت ، بسته به نوع پیگمنت، نوع گرید مصرفی، وزن محصول مورد نیاز، کیفیت ، نوع بسته بندی و… متفاوت است.

همچنین روزانه قیمت تمامی محصولات شیمیایی همچون انواع پیگمنت های رنگی، دستخوش تغییرات بسیار زیادی می شوند. به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت این محصول شیمیایی، شرایط نگهداری از آن و چگونگی استفاده از محصول، می توانید با شماره های درج شده در سایت نیز تجارت پیام تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیگمنت رنگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست